Monday, August 8, 2011

8.8.1981 - 8.8.2011


kira kira 30 tahun yg lalu berlaku satu peristiwa yang menjadi berita hangat di seluruh dunia... seluruh dunia tertumpu dan terpaku di kaca TV utk mengikuti majlis gilang gemilang yang di adakan... kata mereka wedding of the year.. majlis persandinga dua sejoli yang telah menjadi bual bicara di seluruh perosok dunia... royal wedding la kata kan.... perkembangan perjalanan kehidupan mereka juga menjadi berita hangat di muka muka akhbar dan media elektronik di seluruh dunia.....malang nya jodoh perkahwinan mereka tidak bertahan lama ......


di masa itu juga berlangsung satu majlis persandingan yg sama tetapi langsung tidak mendapat perhatian dari mana mana media cetak atau elektronik... hehe cuma beberapa lensa kamera sempat merakam peristiwa tersebut.. walaupun majlis berlangsung dengan cara yg cukup sederhana.. tetapi tetap meriah dengan kehadiran sanak sedara rakan dan taulan jauh dan dekat... seperti juga persandingan di raja ke dua mempelai di julang bak raja bertahta.. dari jalan besar sehingga ke perkarangan rumah... secara bergilir oleh sedara lelaki yg gagah perkasa...

walaupun setelah 30 tahun berlalu kenangan manis masih lagi segar dalam ingatan... zino mungkin antara pasangan bertuah yg ter akhir di julang semasa majlis perkahwinan.. arwah nenek sangat menjaga adat istiadat diraja yg telah di amalkan keluarga kami sejak sekian lama.. sebelum tu masa persandingan kakak di lengkapi dengan majlis bergolek selama tiga hari tiga malam.. penuh istiadat lengkap dengan hulubalang , beserta dengan majlis bersiram... namun sekarang segala nya tersimpan kemas dalam lipatan sejarah keluarga..

Pasangan ini masih kekal... alhamdulilah.. walaupun telah melalui pelbagai rintangan dan dugaan.. semuanya dapat di atasi atas rasa sifat toleransi dan saling memaafkan.. bertimbang rasa dan dengan ikatan kuat bersama anak anak... di kurniakan dengan empat putera dan seorang puteri keluarga ini terus bahagia sehingga ke saat ini.... semuga perkahwinan ini kekal sehingga ke akhir hayat kami.. inshaallah...

happy anivesari sayang...

50 comments:

aNIe said...

Selamat Hari Ulang Tahun Perkahwinan buat Zino & isteri semoga sentiasa berbahagian hingga ke akhir hayat...

~ez~ said...

happy anniversary tuk uncle n aunty..semoga terus kekal bahagia hingga ke akhir hayat..

Unknown said...

"Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan" yg ke 30 buat Abah Zino dan isteri trcinta.semoga kekal bahgia hingga hujung nyawa n sentiasa d dlm Rahmat Allah swt...

Masy said...

selamat ulangtahun pkahwinan abah! waaa 30 tahun sudah.. moga berkekalan utk 30 tahun lagi dan lagi dan lagi dan lagiiiii

cikceriacorner said...

salam uncle dan aunty..eppy anniversary...

moga sihat dan ceria selalu..;)

Acik Erna said...

Selamat ulang tahun perkahwenan..semoga terus berkekalan dan kebahagiaan bersama anak dan cucu.

sayangsayangibu said...

selamat ulangtahun buat abah zino dan juga yang tersayang
lama tu dah 30 tahun
alhamdulillah semoga kekal hingga ke akhir hayat.

Dee said...

selamat menyambut ulangtahun perkahwinan yang ke 30 uncle..moga berbahagia selalu bersama isteri tersayang..

Kopi Suam said...

Tahniah Uncle semoga bekekalan sehingga akhir ayat...amin

Mak Su said...

happy anniversary!! :)

Pnut said...

Happy Anniversary.. moga jodoh berkekalan, hingga ke hujung hayat...

lupekanje said...

Slamat mnyambut ulangtahun perkahwinan buat zino...semoga terus gembira dan ceria bersama sehingga akhir hayat...

zino said...

aNie
terima kasih...amin

zino said...

Ez
terima kasih semuga Ez juga bahagia..

zino said...

unknown?
terima kasih..

zino said...

Masy
terima kasih.... amin

zino said...

cikceria..
terima kasih banyak...

zino said...

Erna
terima kasih tambahan lagi menjadi pencetus pertemuan hehe..

zino said...

sayangibu..
alhamdulilah amin....

MulutPayau said...

selamat u/tahun perkahwinan yg ke30...semoga kebahagiaan yg dikecapi berkekalan hingga ke akhirnya....

zino said...

Dee'
tq..

zino said...

kopisuam..
tq amin...

zino said...

Mak su
tq..

zino said...

Pnut..
aminnnnn

zino said...

acikk
terima kasih banyak...

zino said...

MP..
terima kasih....amin

ciK LyndaWawa igUana said...

pakcik..selamat ulang tahun perkahwinan....dating kat mana semalam?hehe

Tie said...

Happy Anniversary dari Tie di Ganu.... semoga kekal bahagia selamanya, amin.... :)

Lya Colours said...

happy anniversary. hope more and more years to come =)

sahromnasrudin said...

selamat hari ulangtahun perkahwinan..

so sweet lah pic nie

pB said...

tahniah

pB said...

tahniah :)

MULAN said...

happy anniversary... happy & healthy sentiasa..

CS @ Mama AA's said...

saya lahir pada tahun berkenaan... :)

zino said...

wawa
dating kat bazaar ramadhan hehe

zino said...

Tie
tq

zino said...

Lya
tq amin..

zino said...

shahrom
yg atas ke yg bawah hehe

zino said...

pB
tq

zino said...

mulan
terima kasih....

zino said...

mama AA
tarikh sama tak? hehe

Pok Li said...

Happy Anniversary. Semoga ikatan terus kekal sehingga ke anak cicit.

Motheroffivekids said...

Pakngah masa ni alin umur 10 tahun! Happy 30th anniversary! Pakngah masa ni alin umur 10 tahun! Happy 30th anniversary!

MOKCIK AZWA said...

Owch...so sweet...hehehe.. semoga berkekalan hingga ke syurga untuk Zino dan Mem.

suka header baru tu..

zino said...

pok li
terima kasih...amin

zino said...

Lin...
ingat ke peristiwa bersejarah tu hehe

zino said...

Azwa..
terima kasih....
gambar di ambil dari sudut berbeza...

Zareda Norman said...

happy anniversary zino dan kak aisyah.. semoga kekal bahagia dunia dan akhirat.. InsyaAllah

zino said...

zar...
terima kasih banyak..amin

nmkhairulazlan said...

salam ziarah..
moga berkekalan dan berbahagia hingga ke akhir hayat..