Friday, August 12, 2011

rezeki dia yang menentukan....

walau apapun yg kita harapkan.. bagaimana pun usaha yg kita lakukan... akhirnya Dia yg akan menentukan nya .. adakah kita berhak memiliki nya atau sebaliknya.. apa saja yg telah berlaku itu merupakan satu takdir yang telah di tentukan Nya.. semua ketentuan Nya adalah baik dan ada hikmah di sebalikNya... dan apabila ia nya berlaku ke atas diri kita , kita perlu terima dan redha dengan ketentuan nya... kalau kita merasa kesal dengan apa yg berlaku.. bermakna kita menyesali takdir Nya..

Syukur alhamdulilah dengan rezeki yang di berikan nya.. semuga segala usaha yg kita lakukan mendapat berkat... harta yg kita miliki ada bahagian utk orang lain... tambahan lagi di bulan yg mulia ini... harta yg banyak kalau di gunakan dengan jalan yg salah amat tidak bermakna... harta yg sedikit tatapi memberi manafaat kepada yg ramai itu ada lah yg terbaik...

renung2kan dan selamat beramal....

16 comments:

Zareda Norman said...

yg pntg.. kap ba ra kap alip ta nun..

:)

ciK LyndaWawa igUana said...

pakcik..duit raya untuk saya!!

aNIe said...

Syukur pada rezeki yang dikurniakan dan apa jua yang diberikan....

Sebab segalanya ada hikmah yg kdg kita tak nampak...

Ayat yg last tu tak menahan...hehhehe

azi said...

Salam..
Rezeki sedikit yang diberikan olehNYA..kalau dikongsi..Insyaallah..akan bertambah...kadangkala tak terduga oleh kita...

Angah said...

rezeki yang berkat perlu kita cari..bila berkat, rezeki yang sikit pun tak terasa sempit..

MOKCIK AZWA said...

Dalam makna tersirat dari takzirah Ramadhan nie hahaha

betul tu kak Anie..ayat last tu hahaha mcm ustaz sapa yang kat radio tu hehehe

MulutPayau said...

Bersyukur dgn apa yg ada....

p/s..selamat beramal..

zino said...

zar..
betul tu..

zino said...

wawa
dah letak dalam sampul bila nak datang..ambil..

zino said...

Anie
kena renung2kan... hehe

zino said...

azi
setuju..

zino said...

Angah
alhamdulilah..

zino said...

Azwa
ustaz..not so easy hehe

zino said...

MP..
syukur..amin..

ciK LyndaWawa igUana said...

pakcikk kirimlah untuk saya..hehe

zino said...

wawa...
kena salam raya dulu hehe