Tuesday, August 2, 2011

baru dua hari dik .....



gambar ni sehari sebelum start puasa... Mekdi dengan adik memang tak boleh di pisahkan... setiap kali hujung minggu dia mesti nak makan mekdi.. setiap kali nak ajak ke mekdi dia akan kata abah dah janji bila cuti boleh makan mekdi... nasib baik abah janji bila cuti kalau terjanji bila makam kan ke haru... hehe

hari pertama puasa adik dah mula mengira hari , sebelum tidu dia tanya ada berapa hari lagi bah puasa?? baru je puasa sehari dah tanya bila nak habis hehe... tengah hari tadi dia call dari sekolah.... abah adik muntah, puasa adik dah batal nanti lepas raya adik ganti ya bah.... tak sempat nak tanya muntah ke termuntah ke dia dah minum ke talipon dah letak...

Last year adik puasa penuh.. tak ada masaalah pun bagitu juga tahun sebelum nya... harap2 lepas ni adik boleh berpuasa seperti biasa... boleh ke adik kurangkan sikit berat badan tu... susah abah nak belikan baju dengan seluar... saiz kanak2 tak muat , saiz dewasa belum sampai...

12 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

pakcik..belanja saya!huhu

sayangsayangibu said...

alahai comel adik
sama dgn anak dara sya yg kecik KC 4 thn tu, ibu kakak lapar nak makan mcdi je rasa
dah malam lah kakak..mcdi cuti memalam
hehehehe...bohong sunat, last2 dia makan jugak nasi.

Angah said...

kenapa samapai muntah tu dik....sian nye..

tapi yg best tu dah siap janji nak ganti lepas raye...syabas dik

cik rama-rama said...

ckp kt dye pak ngah, kalo puasa pnuh dpt kuruskan bdan..hihi..

MOKCIK AZWA said...

alahaii.. camno nak kurus kalau tak dapek nak berpisah dengan mekdi tu adik hehehe...

at least ada gak niat dia ganti posa tu hehehehe bukan tinggal terus..

zino said...

Wawa
kena datang KL pakcik belanja

zino said...

Sayang mama
Dengan adik tektik tu tak menjadi

zino said...

Angah
Adik tu sensitif silap sikit muntah

zino said...

Along
Adik tu mana nak pisah dengan mekdi

zino said...

Azwa
Takut abah marah la tu

Kengkawan said...

pakngah,
sungguh comel entry ni..
penuh teka teki

batal puasa ke x?
heheh

zino said...

andak..
agak2 nya batal tak puasa adik tu? hehe