Sunday, October 23, 2011

makan kenduri....

slamat petang semua..apa aktiviti anda hari ni ?

dalam jadual di whiteboard tu ada dua jemputan.. utk hari ni.. tapi zino pegi jemputan yg no 3.. macam mana tu..? bila zino post kan jadual tu dalam FB baru2 ni sepupu zino ERNA tu sebut dia nak ke Kundor.. baru zino teringat ada satu lagi jemputan... kena lah buat pilihan... satu jemputan dari jiran yg jauh.. (rumah nya agak jauh dari rumah zino) tak kenal sangat pun.. agak nya dia jemput zino sebab satu jamaah di surau tu... jemputan kedua kawan sama belajar dulu.. dia sms je kata jemputan jam 12.00 t hari.. apa makna nya tu kalau lewat tak boleh datang ke... dan jemputan di kundor tu dari adik zino sendiri kenduri di rumah Ipar dia... (entah kenapa boleh lupa hehe) mak ayah pun ke sana.. so zino pilih ke sana je..

bila zino sampai tengok ramai sungguh tetamu yang datang... rumah atas bukit kereta pulak dah berderet kat tepi jalan tu.. nak bawa kereta atas bukit tu memang dah tak ada harapan.. kena juga la park kereta agak jauh dari rumah dan menapak naik ke atas tu... di sambut mesra tuan rumah.. cuma dia tersilap sikit... ini adik osman kan?? ehh bukan abang dia hehe ooo terasa muda tetiba.. agaknya dia compare janggut kot.. hehe janggut adik zino lebih panjang hehe..

bila dah ambil makanan tempat nak dududk semua nya penuh atau dah kena book.. bila nak duduk adik tu kata dah ada orang ni bang.. pandai dia orang letak air dulu sebelum ambil nasi hehe.. so tunggu la sekejap.. pandang kiri pandang kanan.. depan pun pandang .. akhir nya soranga dik tu bangun.. terus je zino book.. adik dengan mem pun dapat juga tempat tapi di kawasan lain.. nak dapat tempat sama tak ada lah jawab nya.. tak kisah lah tu kan..

ayah dengan mak pun datang.. adik duduk seremban tu yg jemput.. malam tu dah tanya mak nak pegi kenduri dengan siapa nanti.. kalau nak kami jemput kami balik kampong dulu.. tapi mak kata adik zino Rahim di Seremban tu akan balik kampong.. ok lah jumpa di Kundor je lah.. bila sms ERNA dah sampai mana dia kata dah ada di PODEH.. tapi sampai ke sudah tak jumpa.. bila zino sampai dia tongah makan.. bila zino sibuk cari tempat dia dah kluar.. tak sabar sabar nak balik la tu.. hehe.. lepas sembang dengan famili .. kami pun balik semula ke KL..

esok kena kerja ke alahai ?? dah seminggu cuti ni..


ayah bonda sedang menjamu selera bersama adik..
masa ni zino dah siap makan..


adik sempat lagi layan game dalam BB bila dah boring.. hehe

nak sampai ke rumah pengantin kena naik bukit ni dulu hehe

13 comments:

Acik Erna said...

ada rasa seronok la sikit disitukan..he he.kono kato an adik..
tadi kan se pun tak sangko ..boto2 tak sangko..jumpa kawan sekolah rendah..Rubiah jaafar..yang rumah e..dah dokek nak sampai kaki gunong datuk tu..punyo lamo tak ponah jumpo..tapi lupo lak nak tanyo..camano dio boleh datang kenduri kek kundor.
kito memang tak dapek jumpo tadi..tapi jumpo keto yo..parking dopan keto se tadi tu kan..ha ha..

zino said...

den pun tak perasan parking tu tadi hehe... nampak situ yo yg kosong hehe.. agak e sedaro ko?

aNIe said...

Sekarang ni banyak kenduri... ingatkan ke kenduri orang nak berangkat ke Mekah...

Kenduri orang negoghi ni gulainya sodap2...hehehe

HappyIrfa said...

MENAPAK TURUN BUKIT OKEY LAGI..
MENAPAK NAIK BUKIT..BERPELUH KETIAK LA JAWABNYA :-)
SIB BAIK LA MAKAN SEDAP KOT

MOKCIK AZWA said...

Kena menapak takper asal kan makan sedap dan boleh jumpa kaum keluarga hehehe

Yati said...

Bestnya, makan kenduri. Bagus tu, sebelum dan selepas makan, exercise dulu, naik bukit. :)

Mr PenyuBiru said...

uikk...dah lama saya tak hadir majlis kenduri.maklumlah kekawan seme ramai dah kawin.kena tunggu anak kekawan plak kawin,baru ada kenduri.hehe

zino said...

anie
memang sodap hehe

zino said...

irfa
nasib baik tak tinggi.. hehe

zino said...

azwa
yg penting jumpa kaum kerabat hehe

zino said...

Yati..
lepas tu kena lah makan lebih sikit utk bekalan turun bukit hehe

zino said...

PB
adik kenkawan pun ok gak tunggu anak kenkawan lama sangat tu hehe

MULAN said...

seronok nya dpt pi kenduri kawin.. kami selalu miss jemputan sbb jauh kt Kerteh, lagi2 kalo kenduri hari ahad.. telan ayor lior je la..