Wednesday, October 12, 2011

Nak jawab permintaan wawa

Belikan buku saya pakcik : buku photography....

Utk pengetahuan Wawa, dan seperti juga wawa Pak cik juga minat bidang photography ni.. sejak zaman sebelum ada kamera digital lagi Pak Cik dah tangkap gambar hehe... Zaman hitam putih pun ada cuma masa tu mana ada kamera otomatik ni dan kita tak tau pun gambar yg kita ambik tu ok ke tak, terang ke ? gelap ke? Lepas dicuci baru tau ada masa kita senyum ada juga ketika nya sedih bila gambar tak menjadi hehe flash yg ada masa tu pun yg jenis pakai buang hehe..

Zaman dah jauh berubah teknologi pun berubah termasuk juga teknologi kamera .. sekarang ni pelbagai jenis dan saiz kamera telah di keluarkan sesuai utk semua peringkat sama ada amatur mau pun professional.

PakCik dah pun beli kamera macam idaman wawa tu lama juga kena kumpul RM baru boleh beli hehe tapi malangnya sampai sekarang Pak Cik masih belum ada kesempatan nak memahirkan diri menggunakan nya secara professional . Guna sistem otomatik tu tak ada masaalah la hehe

Ok la baru nak jawab atau nak bagi tau Wawa Pak Cik memang dah beli satu buku photography tapi bukan buku cara ambil gambar tapi buku gambar2 yg di ambil photographer professional di serata dunia . Cantik dan penuh dengan cerita gambar2 yg di ambil.. buku macam ni ke? buku tu asal nya berharga beratus2 tapi di jual 20 inggit je!!! nak ke?

15 comments:

Acik Erna said...

Tau..dari dulu lagi suko bona ambik gambar..curi2 ambik gambar orang pun goma bona..he he

zino said...

Erna
dengan kamera digital lagi senang curi hehe

azieazah said...

Tukar topik skit, dulu mula-mula saya dok sangka ZINO ni pompuan.

Rupanya blogger jantan. hehehehe

ciK LyndaWawa said...

hehehe...saya suka tengok gambar2 yang cantik..terdetik dalam hati nak ambik gambar camtu jugak..kena la bejar teknik kan..hehehe..

makseh pakcik..=]

aNIe said...

Kita pun suka amik gambar dari zaman remaja lagik... tapi dulu gambar macam2 posing pun ade... yang buruk... senget...gelap...kelam...tak macam sekarang...semua cecantik je...heheheh

kasihibu said...

gambar alam semulajadi yg paling cantik kan?

MOKCIK AZWA said...

saya pun suka tengok gambar2 yang cantik2 dan berangan2 boleh jadi tukang gambar macam itu hehehe..

MULAN said...

lagi mahal camera, lagi cantik hasil foto nya... jugak kalo pandai guna...

kami pon ada sebiji tapi tak reti nak amik cantik2.. nak belajar takde masa..

zino said...

Aziezah
Tak pe bukan org pertama pun yg keliru hehe

zino said...

Wawa
Bila ada kelapangan nanti nak juga belajar teknik yg betul skrg ni ikut citarasa sendiri je

zino said...

Anie
Teknologi banyak membantu

zino said...

Azwa
Kamera DSLR dah beli ke?

zino said...

Mulan
Memang cemburu tengok gambar yg cantik cantik

Mamamanja said...

x baper suka amik gambo, tp suka bergambo.. ngeeeeeeeeeeee :D

zino said...

mamamanja
jadi model je lah hehe