Tuesday, October 11, 2011

Nostalgia

Masa kecik 2 dulu saya selalu datang ke KL masa cuti sekolah . Biasanya rumah kakak sepupu di kg Baru menjadi distinasi pertama dan rumah tumpangan semasa di KL ,bila nak kemana saya akan jalan kaki je mana ada duit nak nail teksi bagai

Dan masa tu ada sorang dua pupu zino ni bekerja di KL dia la selalu bawa zino berjalan kesana kemari. Nukan naik kereta ke bas ke jalan kaki je hehe.

Satu restoren yg selalu kami singgah utk menghilangkan lapar dahaga terletak di jalan TAR . Masa tu arwah suami sepupu zino bekerja di restoren tu . Sejak tu zino selalu singgah ke restoren tu sampai lah sekarang . Setiap kali kesitu akan mengimbau kenangan silam . Yg paling tak boleh lupa menikmati air yg cukup enak dan sampai sekarang pun tak berubah , rasanya masih sama .....dan restoren ni masih bertahan sejak sekian tahun..

Terima kasih kepada papa mifz yg baru jadi followers

16 comments:

Acik Erna said...

mengimbau konangan dikampung baru..sebelum pindah ke kampung melayu ampang kan..

zino said...

erna
betul tu....

aNIe said...

Zino... kalau diberi peluang untuk mengimbau kenangan silam...ingin rasanya merasa ais kepal yg kami sering beli di seberang jalan sekolah MGS dulu... kenangan yg tak ternilai...

LIPISLADY said...

Sallam,

Cantiknya rumah tu...
sejuk mata memandang..

zino said...

anie
agaknya da lagi ke jual kat mana mana..

zino said...

lipislady..
tq..rumah tempat zino di besarkan..

ciK LyndaWawa said...

restoran mana tu pakcik?

♥ manje ♥ said...

A&W yea... sedap air 'rootbeer' ni ~

MOKCIK AZWA said...

Teringat ada sorang kawan tu mengidam air rootbeer..tapi di Sabah takde restoran nie lagi masa tu. Kena kirim dengan kawan2 yang ada kes kat Sabah..hehhee..

Papa Mifz said...

raso lamo lak x minum rootbeer a&w nih..huhu

zino said...

wawa
di Jln TAR tak jauh dari opis

zino said...

manje
memang sedap..

zino said...

azwa
sekarang ada tak..?

zino said...

papa
datang kat tempat zino kita minum hehe

ckLah said...

20 tahun tinggalkan KL, dah banyak 'tanda' yang hilang...:D

zino said...

Cklah..
berubah ikut arus pembangunan..