Saturday, May 7, 2011

ada berita baik kata nya....

kata nya ada berita baik...

tapi dia tak cakap utk siapa..
dia tak sebut nak bagi siapa..
dia tak bilang senarai nama
dia tak bayang macam mana..
dia hanya kata yg di minta dah berjaya...

kata nya ada berita baik..

bila nak impliment masih tanda tanya..
bila nak lancar katanya seminggu dua
bila nak pilih bila bila masa
bila nak umum hanya tunggu ketika..
bila nak lantik.. yg tu kata nya rahsia..
dia hanya kata nanti akan tau jua..

kata nya ada berita baik..

kawan tanya nama dia ada ke?
kawan tanya ada ke dia libat sama?
kawan tanya berapa ramai agaknya?
kawan tanya ada ke peluang sama?
kawan tanya aku ni sempat ke agaknya...?
kawan hanya kata syukur kepadaNya

kata nya ada berita baik....

ini lah peluang terbaik dia kata..
ini lah tugas terakhir dia kata
ini lah yg terbanyak dia kata
ini lah yg buat dia gumbira dia kata
ini lah saat dan tika dia kata..
ini lah hadiah utk semua dia kata..

kata nya ada berita baik...

tadi dia umum..
tadi dia sebut
tadi dia jelas
tadi ..
ya tadi...
pagi tadi...


saya dah tak terkata kata.....

18 comments:

Zareda Norman said...

alhamdullillah...

zino said...

kita tunggu berita seterusnya hehe

Acik Erna said...

tahniah..alhamdulillah..dah terimo berita baik..

Kengkawan said...

ce citer ce citer...

zino said...

erna
berita je yg baik setakat ni hehe

zino said...

andak..
bila tiba masa nya hehe

Riz Ardy said...

alhamdulillah.... tunggu yang berikutnya..... hehe

sayangsayangibu said...

berita apa kah ini?
berita negara ke luar negara ke berita empunya blog?

salam singgah dari kak erna
tertarik perkataan "kepayo" adik beradik betik tu.

zino said...

Riz..
harap berita selanjutnya baik juga hehe

zino said...

sayangsayangibu..
salam kenal... terima kasih sudi singgah..org kampong sebut kepayo hhe

cikceriacorner said...

alhamdulila..

tahniah uncle..:)

Dee said...

apapun berita baik itu..alhamdulillah..

MulutPayau said...

Berita baik...Alhamdulillah..

Psssttttt....(nak tahu jugak berita apa)...

zino said...

cikceria..
tq tapi kenapa ya hehe

zino said...

Dee
kalau bukan utk uncle utk org lain tapi memang ada berita yg baik..

zino said...

MP..
kalau ada pengesahan baru boleh cerita lanjut hehe

Yati said...

Tahniah, dapat berita baik. Tak sabor nak baca cerita selanjutnya. :)

zino said...

Yati..
zino pun tak sabar ni hehe