Tuesday, May 3, 2011

boria....

Biasa dengar kan boria ni.. kalau orang Penang memang tau sangat la.... ingat lagi masa kami kecik kecik dulu... kalau musim raya memang la kena pakai baju baru... lagi best tu ayah belikan kami adik beradik baju raya yg sama kaler...senang kira borong je empat pasang hehe (sorang lagi tak ada dalam gambar ni) mana mana pegi pun sedara mara akan sebut... macam boria... budak la kata kan boria ke hape ke mana ada kisah janji baju raya baru...hehe

bila dah besar sikit.... dah pandai bergaya tak mau dah kalau ayah mak nak belikan baju yg sama kaler... kalau pesen yg sama masih ok tapi jangan kaler...hehe.. malu konon.. tak mau dah sedara mara sebut borea... kalau baju melayu tu ok juga lagi tapi kalau baju raya yg lain... no no no... sanggup melalak depan kedai tu kalau beli yg sama.. hehehe.. dan satu lagi baju raya kami dulu di tempah.. tiga empat bulan sebelum raya ayah dah bawa pegi kedai Bee Hin kek pokan tu utk tempah baju raya... kau orang ada? hehe

tapi kan.. masa kat JB hari tu setiba kumpulan boria bergabung kembali dan yang buat lagi best tu pasangan masing masing pun sama boria juga hehe tak ada janji tak ada pakatan sulit tak ada FB tetiba semua datang bagai di janji janji... zino tak perasan pun anak anak sedara yg ber iya iya nak ambil gambar kami kata nya macam kami ni dah pakat....

tengak ka tu kami semua biru dan pasangan semua hijau.... hehe..




betul tak saya cakap? hehe

29 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum Zino...
Keliru ni..Borea ke Boria..hehehe..
Time raya..sronok sakan kalau dapat pakai baju sama wrna....Mp tgh pikir tema bju raya thun ni...susah btul nak cari warna yg sesuai...

CikguZue said...

SALAM,
Memang pun kan dulu2 masa kecik suka sgt pakai baju boria. tapi biasanya kami cuma sama warna je, bunga tak dpt sama semuanya...sebab adik beradik ramai susah nak dpt satu papan.

zino said...

MP
terima kasih atas teguran... maklum la menulis tengah malam hehe..

zino said...

cikguzue
biasanya kami empat beradik memang boria habis hehe

MOKCIK AZWA said...

memang boria hehehehe...ada telepati agaknya tu sebab bleh tersama hehehe

pB said...

hari ni , pB boria dengan member satu pejabat...

sama kaler ...

Angah said...

wahh ada instinc la adik-beradik ni...

DrSam said...

memang sehati sejiwa. macam tau-tau aje...

NARDtheNERD said...

ehehe.
mmg mcm boria pun. :P


nak i review blog u?
meh baca new entry camane..
:)

Yati said...

Tu maknanya, sehati sejiwa sesama adik- beradik.
Saya masa kecik pun sama juga, boria juga. Kelakor je tengok album dulu-dulu. :D

cikceriacorner said...

salam uncle..

hehehhe..xpe boria tu tandenye sepakat...

heheh..sepakat membawa berkat...heheh

Acik Erna said...

iyo la tu.sekarang orang dah mulo pakai samo balik dah..
maso kenduri nanti pun konone kamis nak boria gak..nak pakai baju sesamo..yang pompuan e yo...

noorlara said...

senada sewarna tanda citarasa yg serupa.

pernah ade kawan sekerja yg marah-marah sebab kite beli baju serupa dengan dia, sampai sudah dia tak pakai baju tu, persoalannye kain tu dibuat berkodi kodi bukan untuk sepasang je lagipun ape salahnye boria.

MULAN said...

seronok kalo sokmo2 boria... tapi ada yg tak suka...

PerantauSepi1306 said...

boria time kenduri best pe.. baru rasa cam VVIP sket :D

zino said...

azwa..
anak buah yg perasan hehe

zino said...

pB
lagi ramai tu hehe

zino said...

angah
janji jumpa kat JB je hehe

zino said...

Drsam
itu la itu yg anak buah ber iya ya nak tagkap gambar hehe

zino said...

nard
nak interview.. sogan den hehe

zino said...

yati..
memang pun hehe

zino said...

cikceria..
bijak bijak hehe

zino said...

noorlara
rugi la dia dah beli tak pakai..

zino said...

MULAN
kalau kena gaya ok la.. hehe

zino said...

perantau sepi..
macam penyambut tetamu je hehe

nabila saat said...

zino..
kuiz cik lebah
nak satu jawapan je,
pilih antara engineer ke lawyer

www.nabilasaat.blogspot.com

zino said...

nila soalan dia macam ada dua jawapan yg perlu hehe

Zareda Norman said...

tak merasa join boria sebab kita anakl pompuan bongsu.. hehhe

zino said...

zar..
best boria masa kecik2 dulu hehe