Saturday, June 4, 2011

aktiviti hujung minggu...

hujan sambut kami balik...

anda kemana hari ni?

Seperti di rancang zino ada tiga jemputan untuk di penuhi hari ni.... jemputan pertama dari jiran merangkap rakan sepejabat.. suami isteri kerja di tempat yg sama tapi lain department.. pangkat pun sama.. rasanya ini mereka punya sulung menantu.. tapi majlis dia jauh dari rumah.. agak nya semua dewan2 berhampiran fully book.. so dia tempah satu dewan yg baru di buka.. kiranya dia adalah yg pertama buat kenduri di tempat ni.... tempat cantik parking pun ok.. rasanya lepas ni Dewan ni menjadi rebutan....tahniah... selamat dapat menantu...oops lupa nak bagi tau dewan baru ni... Dewan Perdana Keramat Mall...

Majlis kedua jauh ke selatan... Bandar Tasik Selatan.. bila kami sampai.. masa tu waktu puncak.. memang ramai tetamu... tempat duduk semua nya penuh.. yg berdiri pun masih ramai yg beratur di tempat hidangan pun ramai , so kami buat keputusan tak payah tunggu la terus cari tuan rumah, salam dan beredar balik... tu yg tadi tulis dalam FB touch and go.. kalau nak tunggu mungkin perlu 1/2 ke satu jam lagi.... tak makan pun ok perut pun masih kenyang.. makan di Keramat Mall tadi....

Majlis ke tiga kami perlu berjalan jauh... lepas solat baru kami bertolak ke kampong... tak ikut PLUS tapi kami ikut LEKAS... hiway yg sangat lapang... tak banyak kereta.. perjalanan lancar.. tapi beberapa KM sebelum sampai ke kampong hujan lebat.. bila sampai kampong memang hujan pun... terus balik rumah mak.. majlis kenduri tak jauh dari rumah mak.. tetamu semua dah balik.. apa tak nya dah jam 4.30 masa tu.. bila hujan dah reda baru kami kesana....

Rezeki masih ada.. walaupun agak lewat... walaupun masih kenyang kena juga lah makan.. dah jalan jauh kan... ada dua tetamu yg juga baru sampai dari Kl... lepas makan balik ke rumah mak.. tengok adik2 dan kakak sedang sembang sambil makan cekodok... apa lagi tak perlu di pelawa terus duduk sambung sembang... bila dah berkumpul ramai ramai... tu macam2 cerita yg keluar.. gurau senda gelak ketawa.. usik mengusik.. sesama adik beradik... jarang dapat berkumpul macam ni... kadang hari raya pun tak dapat.. mungkin berkumpul tapi masing masing sibuk nak beraya .....cuma hari ni tak bawa kamera utk di rakamkan segala aksi... hehe..

esok ada satu kenduri lagi.....

15 comments:

cik rama-rama said...

tu lar ptut mcm ade yg kurang...kurang gambar..hihih...

hari ni sume lengkap..dari mak long sampai pak cik...cume cucu2 cicit uwan n atuk jer tak cukup..huhuuhu

chekgu BaniHassim said...

jemputan semua dipenuhi..
wajib tu..walau beratus batu jauhnnye.. :)

zino said...

cik rama rama...
kenapa along tak tangkap kan hehe

zino said...

cikgu..
jemputan paling jauh hari tu je JB...sampai bermalam kat sana hehe

Acik Erna said...

samo lah kito somalam ado 3 kenduri yo..tak termasuk yang dikampung..
mungkin dalam sibuk2 tu orang dikampung lupo nak jomput..tu yang tak balik tu..

tice su said...

Seronok bila semua adik badik berkumpulkan..hehe

tice su said...

Seronok bila semua adik badik berkumpulkan..hehe

azieazah said...

Betul juga, pergi kenduri sekarang disebut tidak lagi disebut “makan kenduri” macam zaman dulu2. Sebab tak semestinya pergi kenduri kita mesti makan, kan? hehehe

Tuan rumah memang berhajat nak jamu semua orang, tapi kalu kena tunggu lama, perut lak masih kenyang, tak kisah la tak makan pun.

Berbeza di kampung, kalu datang senja pun masih juga hendak dijamu makan, selagi boleh.

Balik kampung, kalu tak bergurau senda dgn adik beradik, mana syoj, kan? hehehe


Kerja Hari Minggu, Mujur Ada yang Sudi Menunggu...

zino said...

erna
cam mano buleh lupo agak e tu....

zino said...

tice..
memang riuh rumah di buek e.. hehe

zino said...

azieazah
betul tu....

sahromnasrudin said...

hiway LEKAS mmg lapang kan...tolnya pun lapang gak..lorong lagi banyak dari kenderaan hehehehehe

MULAN said...

seronoknyaaaa kenduri kawin... sabtu/ahad lalu mex/maju (tak hengat mana) pon tak byk kete.. kejap je dari hulu kelang ke putrajaya...

Sham said...

musim2 cuti ni ler nak makan nasi minyak puas2 kan...heee

Zareda Norman said...

dewanperdana keramat mall.. kat mana tu.. belakang esso tu ker? nitgh mencari dewan jugak ni.. majlis kawin disember ni