Wednesday, June 1, 2011

berterus terang katanya....

Berterus terang rahsia Salih Salih dengan isteri kalau ada jodoh


KELUARGA bahagia...Salih Yaccob bersama ketiga-tiga isterinya (dari kiri) Norlizah, Norraha dan Norfara Wahida bersama lapan daripada sebelas anak-anaknya.


SEBILANGAN besar daripada kita akan ketawa besar setiap kali menonton filem Madu Tiga arahan dan lakonan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Dalam lakonan bersulam humor itu, banyak mesej mengenai cerita benar lelaki yang berkahwin tiga diceritakan.

Kepada yang tiada pengalaman ini, ia meninggalkan seribu tanda tanya apakah sampai begitu sekali kehidupan lelaki yang memiliki isteri lebih daripada satu?

bila berbual sambil makan tengah hari tadi bersama peserta kursus... tak lari dari bercerita pasal kelebihan Salleh Yaakob..seorang yg berani dan bertuah... itu kata mereka la.. tak ramai yg mempunyai keberanian macam Salleh.. hehe ramai yg berani berangan je tapi tak sampai hati nak meneruskan nya hehe....

ada sesiapa nak komen cuba lah berterus terang nak tengok apa jadi hehe....


23 comments:

Acik Erna said...

salah satu topik santai maso makan kan..beso macam tu lah bilo kursus..maso makan boleh borak macam2 topik.

ckLah said...

Haih.....


(Komen tak berterus terang dari ckLah...:D)

MulutPayau said...

Betulkan...ramai yg berangan tapi tak berani nak buat....Ada berani ke??????

Dee said...

tgk jugaklah bini camana sebelum nak terus terang tu..silap2 kena bobbit..hahaha..

MOKCIK AZWA said...

Cakap aper tadi tu, cuba ulang sekali lagi


[sambil tangan mencapai gunting] hahahaha...

Ikut Tok Guru Nik Aziz sahaja lah.. satu dah cukup hehehe.. unless, ada very very very very valid reason kan kan kan ..

Angah said...

semuanya berbalik pada jodoh...

zino said...

erna
cerita kosong hehe

zino said...

cklah...
boleh baca apa yg tersirat walaupun tak komen hehe

zino said...

MP
berani cerita je hehe

zino said...

Dee
tak sokong la ya hehe

zino said...

azwa
so many many very hehe

zino said...

angah
betul tu..

azieazah said...

Yang saya rasa bagus, ialah SALIH tidak menarik keluarga ke kancah selebriti. Lalu mereka tidak terdedah kepada tekanan dan publisiti yang boleh mencalar keharmonian.

SALIH bergerak sendiri membawa nama, dalam masa yang sama menjaga keluarga sebaik mungkin.

Dan setakat ini tidak terdengar lagi keburukan di mana-mana. Manusia tidak lari dari silap dan emosi tapi dia berjaya mengawalnya.

Semoga jodoh mereka kekal selamanya.

MULAN said...

ustaz mat sini pon tak berani kawin 2.. dia takot sgt kalo tak adil & tak mampu.. esp hati isteri pertama...

moga kekal bahagia...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam kalau nutuk orang lain berterust erang itu jadi terus gelap

sya said...

Saleh ada duit boleh ler buat.. mampu.. masalahnya yg banyak niat nak kawin lebih tu pun.. makan minum bini yg banyak tanggung

zino said...

aziezah
itu kelebihan salleh..

zino said...

MULAN...
yg lain tu sebab terlalu banyak pertimbanagn paal tu tak berani buat keputusan atau memikirkan nya..

zino said...

brutalsolo..
betul tu hehe

zino said...

sya
itu yg silap nya..

chekgu BaniHassim said...

tak semua org mcm salih...
hmm...biar lah dia, asalkan dia bahagia...
yg pasti ramai perempuan tak puas hati ngn dia...huhuh

zino said...

chekgu
satu dalam 100,000 ada tak atau lebih hehe

Zareda Norman said...

bertuah ker? jangan kawin jer sunnah Nabi.. aurat, ilmu dan ibadat tak ikut.. ada isteri dia tak bertudung kan?