Thursday, June 30, 2011

kalau padi katakan padi......

sebelum ni zino ada hint kan satu berita besar bakal keluar..
malah kabar2 angin telah bertiup kencang..
ramalan juga sudah pelbagai...
kemana pergi ramai bertanya..
siapa yg dapat?
berpindah ke?
terlibat ke?
dan macam2 pertanyaan lagi.....

yg hampir pasti bos bos bakal menerima habuan mereka...
pasti tidak tergugat....
malah rasanya dah boleh berangan angan....
yg lain masih tanda tanya..
tempat terhad calon ramai ..
agaknya lobi melobi pasti berlaku..
maklum lah peluang bukan selalu..
kena lah tunjuk muka..
kena lah tunjuk rajin..
kena lah tunjuk pandai..
kena la itu kena lah ini...
kalau dengan itu mereka dapat..
itu rezeki mereka..


aku???
seperti biasa..
tak ada yg berbeza...
rezeki di tangan Nya..
kalau ada alhamdulilah..
kalau tidak berserah kepada Nya..
Dia yg lebih tau..
Dia yg lebih paham..
Dia maha berkuasa......


16 comments:

tulipurple said...

betul tu abah,bak kata ust zainuddin,tak perlu dengki dan khianat pd kejayaan.rezq org..kerna walau kita bergolok-gadai pun kalo bkn rezq kita pasti tak merasa jua.usaha+doa+tawakal yg penting kan abah :)
moga Dia kurniakan yg terbaik buat Abah Zino.

Acik Erna said...

kalau dah ditentukan rezeki tu untuk kito..tak akan kemano..

Mummy Rizq said...

apa-apa pun kita bersyukur terhadap rezeki yang diberi...

suhaila-ab said...

kita harus percaya rezeki kita tetap ada..hanya Allah yg tahu...saya pun percaya saya akan jadi bilionaire 1 hari nanti...

MOKCIK AZWA said...

Zino,

betul betul betul

Azwa sudah pernah merasakannya

tidak perlu melobi
tidak perlu mengampu
kalau sudah rezeki
apa pun telah berlaku
insyaAllah... :)

MULAN said...

rezeki ada di mana2.. janjinya kita keje seikhlas hati, tanpa mangampu sana sini... usaha, tawakkal & doa.. insyA semuanya pasti..

Mr PenyuBiru said...

betul tu..kalau dah rezeki tak kemana... sebaiknya jika dlm keadaan camni,jgn berharapa sgt takut nnt tak dpt merana kan..

zino said...

tulipurple
terima kasih.....

zino said...

ERNA
setuju..

zino said...

mummy Rizq
tepat sekali..

zino said...

suhaila..
semuga tercapai impian..

zino said...

azwa
terima kasih dengan sokongan

zino said...

MULAN
tq...zino akan ingat tu..

sayangsayangibu said...

rezeki anugerah dariNya jua..

zino said...

Penyu..
itu prinsip yg zino pegang...

zino said...

SSI
tepat sekali..