Sunday, January 1, 2017

Back pack ke Bandung.. episod 3

assalamualaikum...

1.0 Saperti di janjikan jam 7.00 pagi kami turun ke lobby menunggu supir utk membawa kami ke distinasi yg telah di rencanakan . kami menggunakan khidmat supir dari PRIMKOP HUSEIN S . Nama Pak Supir nya Saiful.. 0853 2091 6392.. perkhidmatanya memang terbaik.. promo sikit hehe

2.0.. lepas ini cerita nya bergambar..

selfie dulu sebelum keluar dari 
golden flower..

dalam perjalanan ke distinasi pertama  ramai jumpa penunggang basikal berkayuh menuju distinasi sama.. sepanjang perjalanan naik bukit... hebat nya.. 

ini lah supir nya nama Saiful.. orang nya baik berbudi bahasa tinggi dan sepanjang perjalanan memberikan infomasi utk kami pelancong.
yg best tu pakai baju JDT.. hehe 
katanya hadiah dari pelanggan nya sebelum ini..

abah duduk depan senang nsk tempak gambar dulu orang lagi santai kat belakang.. 

sebelum meneruskan perjalanan singgah dulu di FARM HOUSE.. nsk masuk.kena bayar 20,000 seorang.. dan baucer bayaran boleh tukar dengan susu lembang..

nampak tempat menarik terus berselfie.. taman yg di bina cantik dengan ada air terjun sekali.. 

ada gaya seorang pelancong tegar tak hehe

tertarik dengan lansksp yg menghunakan bongkah akar pokok yg di jadikan pagar sepanjang laluan.. simple dan cantik. tak perlu bina yg mahal2 utk kelihatan menarik.. 

alamak kena kandid semasa menembak sasaran.. hehe

tertarik dengan tempat ini.. mangga yg di kunci di pagar atau railing di laluan dalam kawasan taman ini. memula blurr juga apakah motif.. ? adakah semata hiasan atau ada alasan lain.
 kemudian terlihat satu couple sedang mencari spot utk meletakkan mangga yg telah bertulis....

oo baru faham pelanggan membeli kunci di kedai cenderahati bersebelahan dengan tertulis sesuatu di atas nya dan kemudian menguncinyabdi mana2 pot di tempat yg telah di sediakan.. so boleh bayangkan dah beribu2 pengunjubg yg datang berbuat demikian.. 

boleh kira sendiri berapa banyak kunci yg telah di lock di tempat yg di sefiakan
kalsu mangga gate rumah banyak macam ni nangis nsk membuka nya.. hehe.

gambar ini masih di tempat yg sama tapi di pengguhung railing tempat kunci.

agaknya ku kunci hati mu di sini.. hehe

ada rumah hobbit kata nya .. bolehblihat tak boleh masuk.. so berselfie je lah.. kalau masuk pun terantuk kepala kot.. 

tempat ini berada di tanah tinggi cuaca sangat nyaman. melihat rumah ini teringat bukit tinggi.. 

ada pulak yg interframe kat belakang
hehe 

ada taman yg cantik.. 

ini lah tempat nya farm house

bersambung 

4 comments:

Kakcik Nur said...

Cantik tempatnya...

Sekarang di mana2 ada tempat 'mangga cinta' tu kan?. Saya ingat kat Korea je ada 😊

zino said...

oo kat korea ada ke.. main tiru2 la tu.. kakcik.. hehe

hasnidar Ramlyy said...

menariknya pak...hehhee

hasnidar Ramlyy said...

menariknya pak...hehhee