Monday, April 25, 2011

pesta buku antarabangsa kuala lumpur 2011


Setiap kali pesta buku antarabangsa di adakan kami tidak pernah miss utk ke sana.. cuma sama ada kali datang awal atau di penghujung pesta saja beza nya... dan kali ini kami ke sana di awal pesta.. so sebagaimana di rancang.. pagi tadi zino, me kakak dan hazwan.. menyibukkan diri di PWTC.... bila kami sampai keadaan telah penuh sesak... jam di atas menunjukan masa kami beredar apabila masing masing dah tak larat nak berjalan...hehe


petugas pertama yang kami jumpa.... tak perlu nak bagi tau siapa la kan ramai yg dah kenal..hehe itu mak sedara hazwan.. bertugas di gerai ana muslim.. cuma hazwan tak beli buku kat sana.. dia nak cari buku ytg lebih tebal.. dah besar lah katakan.. tau sangat buku apa yg akan di cari nya nanti..


penulis novel berunsur islam yg tersohor adalah individu yg sangat kami nak jumpa.. siapa pagi kalau bukan Pak Latip.. kami dah kenal lama Pak Latip sebelum buku2 sejarah islam dia meletop di pasaran lagi... memang rezeki Pak Latip bersama karya sejarah Islam.. dan kami juga tak terlepas untuk membeli buku buku karya beliau.. dulu dia pernah hadiahkan sebuah buku kepada Hazwan.. sempat minta Pak Latip menurunkan tandatangan di buku yg kami beli...


waaupun penuh sesak dengan orang ramai, itu tidak menghalang kami mengumpul buku buku yg di hajati... beratur panjang di kaunter bila nak bayar.. entah enath kami dah potong que masa beratur tu.. hehe oleh kerana ine tu berlengkau lengkau keliru di mana mula nya barisan tu.. bila sedar sedar belakang kami masih panjang lagi barisan nya.. tugas Hazwan beratur dan membawa sebahagian buku yg di borong..


kakak pun rancak membeli buku buku idaman hati .. entah berapa banyak utk dia berapa banyak utk mem dan berapa pulak utk hazwan zino tak kira pulak.. yg penting semua buku tu zino kena bayar kan... nasib la kan.. hehe... dan kakak juga tidak ketinggalan meminta penulis menurunkan tanda tangan kenangan ke atas buku2 yg di pilih....


Hazwan paling seronok beratur di kaunter.. mentang mentang apa yg dia nak abah layan je.. last sekali dia cari komek.. entah apa cerita yg dia minat sangat.. berpusing pusing cari baru jumpa...


karangkraf salah satu penerbit yang menjadi tumpuan para pengunjung.. penuh sesak kat dalam tu.. tapi mem kali ni tak ambil sebiji buku pun di gerai situ.. agak nya tak larat nak berimpit dengan orang ramai atau sebahagian jodol yg di pamirkan dia dah ada.. tapi si sana sini memang orang perpusu pusu mencari buku buku idaman hati.. dan kaunter bayaran juga nampak nya sentiasa ramai pengunjung beratur..


ada juga program yg di anjurkan penerbit ana Muslim.. bila kami sampai persembahan nasyid dah pun selesai.. kami tumpang ambik gambar anak anak yg comel2 tu je...



bila dah dapat komek idaman hati yg lain dia dah tak kisah.. bersila atas lantai pun jadi tekun membaca cerita dalam buku tu... tak cukup satu dua buah komek di beli nya.. tapi buku buku novel remaja pun ada zino belikan utk dia.. sebelum ni cepat je dia baca.. tengok la kali ni.. cam mana...


nampak macam rajin je anak abah ni kan hehe

setelah berhempas pulas selama 4 jam di dalam dewan di luar dewan.. ini lah hasil nya.. setiap kali macam ni juga.. entah siapa punya yang paling banyak... sama kakak atau mem... hehe

kalau anda belum ke sana ayuh... apa di tunggu lagi hehe..

39 comments:

Kak Elle said...

cewah Hazwan baju ngan bag sama warna pulak....jgn lupa DHL saya punya buku2 ye:)

Mak Su said...

eh! ado gambar ese kat situ , hi hi hi ;)

MOKCIK AZWA said...

Eh eh ada mak sedara hazwan kat sana ek...ehehe...bleh minta otograf la kalau camtu.

Mak Su said...

otograf? hihihi

p/s: ese cilok gambau

~sheschocoholic~ said...

huhu..jelesnyaaa..saya dah lama xkesana..xde sape nk bwk..huhuu..

Erna said...

zino..tak lopeh la jawab e..tiap minggu ado yo program nak cari barang2 untuk kenduri nanti..

Dee said...

wow..sakannya..dee x pegi sbb buku2 yg dibeli dulu2 pun tak habis lagi baca..buat masa ni mmg xde masa...beli2 byk2 ni xpelah..leh rebat income tax...hihihi..

MULAN said...

olalaaaa... banyak nya soping... best nya...

Yati said...

Seronoknya, dapat pergi. Saya dah lama teringin nak pergi, tapi jauh. :(

Kengkawan said...

lum pegi lagi..
weekend ni kot..

MulutPayau said...

seronoknya tgk gmbar kat pesta buku tu...Tak sabar nak tnggu 29hb nanti..nak borong buku di sana..
Jaw pada soalan lepas :Mp dop kelate..so cuti hari Jumaat dan Sabtu..Ahad kerja..heheh..

lupekanje said...

oooo...yg tu ka Mak Su...hehhe...ehh...rasia...rasia..jgn kabo kat orang ...
Mak sedara Hazwan rupo2 eh...hehe

acik tingin gak nk pegi pameran tu..tpi tk ado geng, tk suko impit2 reramai centu, dan tak ado duit ehhh..hehhe...alasann..alasannn.

zino said...

Kakelle
Baju abah di sarung tu hehe

zino said...

Maksu
Nak up kan saham hehe

zino said...

Azwa
Cepat datang cari Maksu hehe

zino said...

Ez
Mudah je nak datang LRT kan ada hehe

zino said...

Erna
Kalau budak2 tu nak datang naik komuter je direct sampai pwtc

zino said...

Dee
Uncle tukang bayau je hehe

zino said...

MULAN
acara dwi tahunan hehe

zino said...

Yati
buat rombongan ke sini hehe

zino said...

andak
cepat datang..hehe

zino said...

MP
kat kelate ke ingat kat sini je hehe

zino said...

acik..
banyak le alasan hehe

dangarumbia said...

Ramainya. Kalau Tie sure nangis bila nak bayar.. tak larat nak beratur panjang....

zino said...

dangarumbia..
kalau nangis terus pegi ke depan sekali hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

mak ai..banyaknyaa...........pinjam satu....

zino said...

wawa..
nanti nak siapkan katalog dulu ya hehe

Mummy Rizq said...

saya plak tak pernah kesana sebab anak selalu meragam kalau ketempat yang sesak! camno la nak buek tu....

Mr PenyuBiru said...

ooo.. bro ngan mak su ada pertalian keluarga ke? baru tau.

macam nak pergi tapi kalu bersesak camtu,cam susah plak kalu bawak budak² kecik.

zino said...

mummy rizq
jangan datang hari minggu... hari biasa kurang orang..

zino said...

penyubiru..
kena datang weekday le jawab nya..

DrSam said...

aktiviti yang menyihatkan minda sekeluarga ni. anak saya pun minat sangat shabu-shabu tu...

en_me said...

rajinnyerr anak abahh tewww.. ehehe

NARDtheNERD said...

wahhh byknye borong..
xsempat pegi la tahun ni..
:(

cik rama-rama said...

wah...hazwan tu bukan main khusyuk lagi..ni bila hbisnye ni pak ngah??

zino said...

Drsam..
berpusing2 mencari benda tu hehe

zino said...

en.me
anak abah la kata kan hehe

zino said...

nard
rugi hehe

zino said...

rerama
hujung minggu ni abis la...