Sunday, April 24, 2011

selamat berehat....


Setelah penat bekerja sepanjang minggu hari minggu ada masa untuk berehat, masa utk aktiviti keluarga dan masa utk beriadah utk mengumpul tenaga sebelum memulakan minggu yg baru...rutin harian rutin mingguan silih berganti...


mungkin ada di antara kita utk memilih utk duudk bersantai di rumah sahaja, bersama keluarga masak masak dan makan makan.. ada yang memilih utk berehat juga dari memasak .. keluar bersama keluarga makan di luar sambil membeli belah di gedung gedung yang tumbuh macam sendawan busut... ada saja tempat shopping baru yg ujud di ibukota ini.. lubuk tempat peniaga meraih keuntungan...

sekarang ni timbul isu miskin bandar, katanya sesiapa yg berpendapatan RM 3000.00 dan kebawah boleh di ketegerikan sebagi miskin bandar... adakah masyarakat dalam golongan ini patut mendapat bantuan, patut mendapat perhatian, untuk apa tujuan penarafan ini di keluarkan hanya pihak pihak berkaitan yg tahu.. tapi cuba kita perhatikan di gedung2 perniagaan , siapa yang selalu membanjiri nya.. adakah mereka dari golongan berpendapatan tinggi... melepasi tahap miskin bandar.... atau ada mereka tahu di dalam ketegeri mana mereka berada....

yang penting guna kan hari minggu anda sebaik nya... masa berkualiti bersama keluarga.. atau kalau anda bersendirian jadi kan ia hari yang berkualiti untuk diri anda sendiri.. walau apa pun yg bakal anda lakukan.. kalau tidu seharian di anggap sangat berkualiti kerana seminggu anda tidak dapat melelepkan mata kerana tugas.. lakukan nya...

kalau anda memilih ke taman taman... hargai lah alam sekitar anda... ada banyak tempat menarik di keliling anda tidak perlu berbelanja banyak untuk melihat alam ciptaan Nya.. lupakan komputer, lupakan laptop, lupakan BB anda buat seketika... keluar lah.. berehat la... selamat berhujung minggu...

jom ke ke pesta buku antarabangsa.....

17 comments:

Riz Ardy said...

Wah! bestnya.... Ya... semoga dah cukup tenaga dan semangat untuk bekerja esok... Selamat

Erna said...

tak dapek la nak poi..hari minggu orang ramai bona nanti..poning..berasak asak..sampai tak dapek nak pilih.

MULAN said...

ada kala seronok dok umah je time2 weekend..

cikceriacorner said...

uncle..

hehehhe..kite pon g tasik titiwangsa ari sabtu aritu..

cume..kite xjumpe pon...heheheh

Mama AA's said...

mlm td p PD menikmati laut mlm hari & mkn KFC...
ni pulak baru blk dr tesco melayan tekak lagi... hahaha

sya said...

minggu depan kot ke PB kwn dr jauh dtg

MulutPayau said...

Hari minggu dop umah...tak de buat apa2 pun...boring jugak..Tapi hari Ahad kita kerja..
Hajat hati nak jugak ke Pesta Buku.Mungkin mnggu depan...

zino said...

Riz
harapan nya bagitu la...

zino said...

erna
kalau nak lapang datang hari kojo kono lah ambik cuti..

zino said...

MULAN..
duduk rumah juga satu riadah..

zino said...

cikceria..
agaknya kalau terlanggar pun buat tak tau je sebab tak kenal hehe

zino said...

mama
best tu tepi laut...

zino said...

sya
ada banyak lagi buku kat sana hehe

zino said...

mulutpayau..
hari minggu memang kerja ke?

Zareda Norman said...

jom pesta... selasa kot baru pergi

zino said...

zar
zino dah pergi tadi tapi mem dengan budak2 ni je yg memborong ramai sangta org ..

Yati said...

Macam kat Taman Tasik Titiwangsa je. Dah bertahun saya sekeluarga tak ke sana, sejak pindah Perak ni. Hujung minggu kalau tak balik kampung menjenguk ibu, pergi mancing. Takde pergi shopping pun. :)