Wednesday, April 13, 2011

raja segala buah..


sekali lagi zino berpeluang untuk menikmati buah doreyan yang sangat enak... tak boleh nak bayangkan bagaimana ke enakan tu hanya mereka yg dapat merasa je yang memahami nya... kata nya inilah doreyan no 1 musang king... kalau nak tau bagaimana nama pun doreyan tu dapat siapa yg bagi nama cuba lah tanya en. google hehe

cuba lah anda lihat warna ke emas2an setiap ulas doreyan tu... bila di pegang dia tak melekit kat tangan , tak basah tapi cukup kenyal.. doreyan ni pun bukan senang nak dapat agaknya dia ni dari jenis doreyan hutan la kot... tapi sekali kita dah makan doreyan ni .. setiap kali nya kita nak mencari nya lagi... tapi kena lah bersedia dengan RM yg mencukupi..

isi tebal dan biji doreyan ni kecil atau orang kampong kata keset.. so boleh bayangkan setiap ulas yg kita makan akan terasa nikmat yg melampau hehe.. payah nak di ceritakan .. kena lah tuan tuan pegi cari sendiri dan nikmati kelainan nya hehe.. dan memang layak la dia dikenali sebagai raja buah... walauabagaimana enak sekali pun kita tak mampu nak makan banyak.. sistem perut akan terencat kalau terus di sumbat.. dan check juga cukup RM ke kalau nak terus di kopek buah demi buah hehe..

selain musang king ada sejenis lagi yg di panggil kucing tidu, cuba perhatikan betul2 ada gaya kucing tidu tak isi doreyan tu.. antara musang king dengan kucing tidu zino tak dapat nak besa kan.. kedua2nya enak , kedua2nya menggiurkan hehe.. kedua2nya membuat tak boleh nak tidu malam asyik teringat kannya saja... sebelum ni D24 dikata top di pasaran.. setelah diperkenalkan dengan kedua ni zino terus jatuh hati dan tiada pilihan lain hehe

cuba kita bandingkan dengan doreyan kampong ni... ini pun doreyan.. doreyan ni pun sedap .. isi juga tebal.. biji juga nipis.. tapi kenikmatan memmakan nya pasti berbeza... tak mau lah cerita panjang panjang.. kepada penggemar doreyan anda ada pilihan yg mana satu idaman kalbu.. yang ada dusun tu lagi baik.. boleh le buat business hasil doreyan ni.. di mana mana tempat ada saja penjual doreyan.. dan ada saja yang akan membeli...

bila last tuan tuan makan doreyan? semalam? petang tadi? ...

36 comments:

Riz Ardy said...

ye lah tu.....telan air liur ajer lah..huhu. Tadi dah pergi cari, tapi mem cakap "dah lupa ke, awak tu batuk, tunggu lah baik dulu", huhu, hancus harapan..

dangarumbia said...

Haaiii..... bilalah kita dapat merasa durian di sini...

Mr PenyuBiru said...

aduh! bikin menggoda je ni. dahla saya blum pernah rasa lagi raja musang ni. nak kena cari aa pahni.

cik rama-rama said...

wahhh.....sedapnye pak ngah....kt kg ke ni??durian kg jrang dpt yg mcm ni...huhu

kak Erna said...

ambiu..siap tayang isi durian tu..
makan durian tu beringat sikit..jangan sampai domam..

Mak Su said...

wow! lmak manis!

MOKCIK AZWA said...

Mokcik nak berpiket...

uuwaaa....tak patot..tak aciii la tayang doreyan musang king ngan kucing tidu tu kat sini uuuwaaaa.....

yang patotnya ajak kitaorang makan sekalik hahahhaa

Kengkawan said...

perghhhhh!!!

pB said...

dua hari lepas

Zareda Norman said...

Musang king tu deroyan hybrid -kawin mcm d24 udang merah, tp kucin tidur tu zar rasa simbolik aje . Durianhutan kalermerah x termakan kita

zino said...

Riz
Kalau mcm tu kena tangguh dulu

zino said...

Dangarumbia
Tak ada jual ke

zino said...

Penyubiru
Jalankan operasi mencari musang dan kucing hehe

zino said...

Cik rama rama
Kat kg orang tu kg kita doreyan dah pupus hehe

zino said...

Erna
Makan sikit2 je

zino said...

Mak su
Manis buah je

zino said...

Azwa
Tolong promosi buah2an tempatan

zino said...

Andak
Kat perak pun banyakkan

zino said...

PB
Ok tu

zino said...

Zar
Terbukti musang dan kucing lebih enak
D24

Aida Ali said...

Sekilo brp RM tu? Mesti lebih RM20.00. Sebiji mau 2, 3 kilo. Wow sedap punya pasal, tak kisahlah kan

ciK LyndaWawa igUana said...

wah..nak durian jugak.....

Mama AA's said...

terliur sya tau.... huhuhuhu

zino said...

Aida..
sekilo RM 24.00

zino said...

wawa
mai sini hehe

zino said...

mama AA
oops...esok pegi cari hehe

aNIe said...

Zino...cantiknya isi durian tu... kecur air liur memalam tengok durian tu... orang kata isi durian macam kucing duduk...heheheh

zino said...

anie..
itu durian termahal yg pernah zino makan hehe

MulutPayau said...

Assalamaualaikum...
Musang king...memng sedp durian tu..tak cukup kalau sebiji...

Yati said...

Orang Perak datang ni. Memang kalau lalu Bota, banyak jual doyan tepi jalan. On the way to tepeng pun banyak. Tapi susah jumpa yang musang king tu. Susah la. Rasanya, lama tak jumpa la. Tapi sebab teringin juga, beli juga. Sedap juga, doyan kampung. Sehingga menjilat jari. :)

zino said...

mulutpayau..
betul tu sangat sedap hehe..

zino said...

Yati..
kabar nya kat sebelah perak memang banyak doreyan ni... bagi saya semua pun sedap tapi musang king ter sedap hehe..

DrSam said...

saya sambar musang king kat Giant yang dah pack (makan 2 ulas aje). Tak sampai hati nak makan sebiji sebab pasti tak cukup punya :)

zino said...

Drsam..
ok tak ada masaalah.. tapi bila masuk opis baru nanti dah tak nampak sangat semua tu sebab dah duduk floor rendah hehe

cikceriacorner said...

salam

wow uncle bestnye..ehhehe

nak jugak..hehehe

zino said...

cikceria..
jom pegi cari hehe