Friday, April 1, 2011

kecuaian membawa padah.....

setiap masa kita perlu berwaspada berhati2 dengan apa yg kita lakukan.. apa lagi kalau kita sedang memikul amanah di tempat kerja... amanah untuk melaksanakan sesuatu pekerjaan.. amanah untuk menyediakan kemudahan kepada yg memerlukan nya.. jangan sesekali menganggap satu perkara itu mudah dan boleh kita ambil ringan... walau macam mana mudah sekali pun kerja itu pada pandangan kita.. perlu kita lakukan dengan sempurna dari mula hingga akhir...

sekali kita leka orang lain akan mengambil kesempatan... orang lain akan menjatuhkan reputasi kita.. orang lain mencacat cela kan segala usaha kita.. mengubah pesepsi umum terhadap kita.. akhir nya mereka akan memandang sinis kepada kita....perkara yg kecil akan di besar2kan.. perkara mudah menjadi sukar..

akhirnya berlaku perkara yg sekali2 tidak kita mahukan.. perkara yg selama ini cuba kita elakkan.. kalau kita bernasib baik perkara ini dengan cepat boleh di pulihkan... kalau kita tak bernasib baik.. luka yg pulih tetap akan meninggalkan parut.... kekal abadi di lubuk hati kita...

jangan di ulangi kelalaian ini.. jangan terlepas pandang lagi.. jangan ada alasan utk tidak dapat mengerjakan nya dengan sempurna..

6 comments:

Ada Dalina said...

setuju! tp sbg manusia biasa mmg x terlepas dr melakukan silap kan?huhu...

kak Erna said...

dah ulang kali bacao..x berapa nak faham..dah terkena ke..
biasa lah kan..manusia memang suka menjatuhkan orang dah ambik kesempatan..

zino said...

ada
betul tu..

zino said...

erna
kelalaian anak buah....

Sham said...

berhati-hati di jalan raya...heee...tp dgn manusia kena lebih berhati2...

Zareda Norman said...

berhati hati di jalanraya