Thursday, November 8, 2012

exam SPM...satu sejarah..

Assalamualaikum

Tahun bila anda ambil exam SPM ? ingat lagi ke debaran masuk dewan peperiksaan masa tu ? ingat lagi ke ada yg masih bawa nota sebelum masuk dewan.. kertas2 nota yg di lipat2 .. hehe zino sangat tak suka tengok bila dah nak masuk dewan masih nak baca nota hehe.. bukan nya apa buat hati tertanya2.. apa yg dia orang tu baca zino tak baca lagi ke.. baut degupan jantung bergerak pantas...hehe

Stail zino bila di hari peperiksaan berlenggang kangkong je bawa keperluan utk menjawab je pen ke pensel ke pembaris ke nota2 ni semua dah tinggalkan kat rumah, atau di asrama.. zaman zino dulu mana ada SPM , zino ambil MCE hehe.. tahun bila tu ?? tahun di mana berlaku sejarah dalam peperiksaan SOALAN BOCOR utk kertas satu dan dua bahasa MALAYSIA.. kenapa bocor ?? sebab setahun dua sebelum tu di wajibkan LULUS bahasa Malaysia.. kalau tak lulus BM walaupun aggregate 7 ke 8 ke masih di kira gagal..zaman tu ramai la yg bijak pandai gagal dalam MCE kerana BM dapat 8..jangan keliru dengan aggregate kat atas tu ya.. 

so sejarah soalan bocor ni bermula di tahun zino ambil MCE .. tapi zino tak terlibat ya.. sumpah tak terlibat.. tapi sekolah zino kalau tak salah ada juga murid yg dapat soalan tu.. so lepas habis exam.. kena stay utk exam ulangan bagi BM.. cuba cari tahun bila agaknya tu.. ada lah dekat2 zaman jepun dulu hehe

lepas tu galak kali la berlaku kes soalan bocor ni.. cuma sekarang ni dah tak berlaku lagi kot.. 

16 comments:

Neeza Shahril said...

neeza pun pernah dapat soalan bocor masa SPM dulu.. biology. Tapi dapat tu pun dah nak exam sesangat.. bukan boleh buat apa pun... hehee..

zino said...

Neeza
buat semangat je lah hehe

MulutPayau said...

memang dapat soalan bocor masa spm dulu..tapi tak brapa percaya ngan soalan bocor....

zino said...

MP..
akhirnya sama ke dengan soalan exam..

sigoblogx said...

silaturrahmi kemari bang.

ieda said...

teringatt zaman sekolah dulu2 .. ;)

izan mama mia said...

zaman sekolah dl..spm ok jer..tak rasa debar pun..hii

MR Penyubiru said...

soalan bocor belum pernah dpt tapi soalan spot ada aa..byk gak mengena sebab dulu ambik tuisyen ngan cikgu yg gubal soalan exam..

Azie Fifa said...

wah,. soalan bocor.. huhu MCE?? mcm spm gak laa yer??

Aleeya Atinza Saaid said...

zaman sy spm bocor..subjek sains ..semua terlibat termasuk sy hahahaha

m.u.l.a.n said...

tak pernah dapat soalan bocor...

KAMATO said...

tak pernah juga merasa soalan bocor

zino said...

sigoblogx
salam kenal..tq

zino said...

ieda
ada pengalaman kertas bobor ke? hehe

zino said...

izan
terror tu hehe

Kengkawan said...

ms spm x dpt soklan bocor, ms kat u, first time senior bocorkan soklan test, andak pura2 x dgr, giler... ustaz ckp tipu berdosa.

haha..