Friday, November 16, 2012

travelog cuti cuti episod 2

assalamualaikum...

sepertimana di janjikan semalam... hari ni zino nak sambung travelog cuti .. kali ni kisah di sg Petani kedah.. sebenar nya ini kali pertama zino menjejak kaki ke sini.. tugas pertama mencari rumah pemilik blog ni..azierie http://azierie.blogspot.com/ ... guna dua GPS sekali .. satu dari HP alang satu lagi HP zino..(yg asyik tenggelam timbul ..sekejap ada sekejap ilang) .. akhirnya sampai juga ke lokasi.. tapi tak tau rumah yg mana satu.. terpaksa lah Sapina gunakan talian hayat.. actually kami berenti dah tak jauh dari rumah azieire.. masa dalam perjalanan lagi saya dah terima mesej yg di forwardkan.. pesan kami jangan makan banyak di tempat kenduri...

sebaik suami azieire sampai ke tempat kami berhenti hujan turun selebat2 nya.. apa lagi basah kuyup la nasib baik dekat...setiba nya di rumah kami di sambut dengan penuh mesra oleh tuan rumah.. atas meja dah terhidang macam2 makanan yg enak enak.. kalau tak caya tengok la gambar tu,...azieire ada di blog zino dan blog Erna... Erna dah berurusan dengan nya mengurus penginapan kami di Sg Petani..  homestay milik Azieire.. tak payah cerita banyak la.. biar gambar ni bercerita..



dua sahabat bila dah berjumpa..

 cili pun jadi hidangan ?? hehe

 adik selamba je makan cili...
nak kena ubah pepatah ni..
siapa makan cili dia rasa manis hehe

 betul tak zino cakap penuh satu meja..

laksa pun ada..

 puding lagi..

 roti jala

 pulut.. sampai tak tau nak nakan yg mana satu hehe

 azieire dan bonda.. 
nama sebenar sape ya ada Erna sebut saya dah pelupaan..
 maklum la makan kenyang sangat hehe

 gambar rakan blogger dan pasangan kata nya..

 ni mesti dah kenyang ni hehe

sampai nak balik masih hujan...

tunggu kan episod berikut nya...
masih di Sg Petani..


24 comments:

Citarasa Rinduan said...

pehhhh
byknya mknn..
terbaik layanan..

lada tu ala2 kuih ker?. tgk rupq mmg mcm lada betul

Acik Erna said...

kalau dio yang kemari rasome tak mampu nak masak banyak macam tu..tenago dah tak do he he

zino said...

ayu

nampak sebiji macam cili tapi manis hehe

zino said...

Erna
masak yg termampu yo lah hehe

izan mama mia said...

sedap nampak kuih cili tuu..manis eks

Murni Alfathunnisa said...

laksaaaaa... suka nya!

zino said...

izan..
makan satu nak lagi... kalau cili sebenar tak sanggup den hehe

zino said...

murni
laksa pun sedap..

Noli@Ibu Wafa said...

lapo nengoknyer...

Daddy Ziyyad said...

Salam kenal Abah Zino..
Baru tahu abah zino ni ipar dgn acik erna..saya selalu gi blog acik erna..hihihih..

Tu mmg betul2 punya menjamu tetamu makan! meriah!

MulutPayau said...

wahhhh..bnyaknya makanan yg disediakan utk tetamu...
Seronokkan dapat jumpa di alam nyata....

zino said...

noli
semua yg di hidang enak2 belaka hehe

zino said...

Daay Ziyyad
macam mana boleh timbul isu kontro vesi ni.. Erna sila jawab hehe

zino said...

MP
sangat berbaloi jumpa blogger ni hehe

Aleeya Atinza Saaid said...
This comment has been removed by the author.
Aleeya Atinza Saaid said...

sodapnye menu..heheh comel ..cili itu kiyut..ape tu?candy kew?lek je adik makan..

InsyaAllah nnt kita pulak jumpa =)

zino said...

Aleeya
nak jumpa kono la masak macam tu juga la hehe

ieda said...

alamak .. macam dlm drama lak tajuk tuu ;)
syoknyee percutian bro ;)

Aku Ibu Muda said...

seronoknyaaa.... tuan rumah yg sgt2 mengalu-alukan kedatangan tetamu... :)

azieazah said...

Cantiknya Azierie tuuu

zino said...

ieda
panjang lagi cerita nya ni.. hehe

zino said...

shahwani

rasa sangat di hargai bila tuan rumah jamu kami dengan pelbagai juadah..

zino said...

Aziezah..
sopan santun lagi

Si Matatajam said...

Meriahnya juadah....