Thursday, December 6, 2012

Asalnya tetamu je

Assalamualaikum

Asal dulu tetamu kami je sesekali datang ke rumah , lepas tu Alang beri makan , maklum la tetamu kan perlu la di rai kan

Lepas tu makin kerap dia datang , tiga beranak lagi tu . Tak sampai hati nak suruh dia kluar dan seronok pulak tengok anak dia yg comel tu walaupun zino tak dapat pegang lagi dekat je lari

Dan sekarang dah jadi keluarga kami makan minum semua kami tanggung sekarang ni dalam proses bagaimana nak menjinakkan nya pulak , ada cara tak? Hehe


makan minum di sediakan

gambar dari jauh je..

balance diet..
kelas gitu..


26 comments:

Granny Hani said...

Binatang terutama kucing tau menilai manusia. Bila di buat baik, kucing2 tu akan merasa selesa menumpang dgn kita. Kalau selalu main dgn dia, jinak lah...Suka org yg suka kucing sbb saya sekeluarga memang suka kucing.

MystoryPic said...

camne tu... kucing kan binatang jinak, susah ke nak dekat...

saya tak suka kucing

zino said...

Granny Hani

betul tu kami pun suka kucing ni...mana2 yg singgah dapat makan free

zino said...

MystoryPic

masih belum berjaya menjinakkan nya dekat je dia lari hehe

-gedek! said...

Saya suka Alleycats... (yang penyanyi tu...)

Azian Elias said...

saya mmg geli kucing. trauma masa kecik.

MOKCIK AZWA said...

Rumah kami kat Putrajya ni pun banyak kucing suka datang cari makan. yang paling ramai masa raya tempohari hehehe..kucing ni macam tahu2 jer kat rumah kami jer ada orang, rumah lain semua gelap balik kampung penghuninya.

Kucing tu takut kena tangkap kot..phobia agaknya. pelik juga, yg datang rumah kami tu siap boleh gesel2 kat kaki kita lagi ehehe..

bagi balance diet..memang kelas gitu..

azieazah said...

Saya tak suka pets. Tapi saya suka tengok jer.
Tak rajin nak bela.

izan mama mia said...

kucing ker..wah...

pB said...

he he he ...
samalah dengan keadaan pB ...

mula mula maknya datang.
Kesian , bagi makan.

Pas tu, beranak 4 ekor.
Beranak dalam almari kat bilik Tok Ma lak tu ...

Kesian ....
Punya kesian ... sekarang porch pun dah mula berbau semacam jer .

Hujung minggu lepas , ke umah adik dua malam.
Balik balik , tengok anak kucing tu dah tak ada.
Rupa-rupanya dah berpindah ke rumah jiran pB pulak.

Irfa said...

org kata bela kucing murah rezki ;)

Si Matatajam said...

Moga murah rezeki Bro Zino

Zareda Norman said...

lama lama jinaklatu. Kami pun suka bagi makan kucing kat luar rumah ni, mmg tetiap bulan beli makanan kucing. Suka tgk dorang melepak kat porch ni tapi nak bela tu kena fikir dulu.. Hehehe maklumlah tuan rumahnya busy macam pm

zino said...

gedek
suka lagu ke suka david arumugam hehe

zino said...

Azian
saya suka kucing dan kucing pun suka..hehe

zino said...

azwa
biar cepat besar nya hehe

zino said...

azieazah
dulu ada bela tidu dalam rumah dari kecik sampai ke besar.. bila dah besar dia kluar berdagang tak balik2.. sampai kakak nangis..kucing dia tak balik2..

zino said...

izan
tapi masih dalam proses menjinak kan...hehe

zino said...

pB
tak tau la yg ni kekal ke tak.. setakat ni dia masih datang dan kadang2 tidu kat luar tu..

zino said...

irfa
mudah2an,,amin

zino said...

si mata tajam..
mudah2an..

zino said...

zar
PM pun tak sesibuk tu kan. hehe

NEKCIK said...

salam kenal zino....mungkin makan masa untuk jinak sbb dia tak biasa dimanjakan...nekcik bela 3 ekor ..itulah penghibur hati kami skeluarga

Daddy Ziyyad said...

Org kata, kalau kita start beri makan pada kucing yg dtg ke rumah kita, kucing tu mesti akan datang selalu...

Tak apa lah..
Satu bentuk derma juga tu..
Kucing pun makhluk Allah..
Insya Allah, kucing2 tu sentiasa doakan Abah Zino sekeluarga..

zino said...

neknik
tak apa la nanti jinak juga tu...
salam kenal.. terima kasih sudi singgah sini

zino said...

Daddy Ziyyad

buat ganti bubu yg dah mati.. harap dia nak stay terus kat rumah kami..