Wednesday, November 11, 2009

cakap terbalik...

masa kecik kecik dulu.. bukan la kecik sangat tapi lebih kurang masa budak2 dulu.. kami ada cara sendiri untuk berkomunikasi dengan kawan kawan.. konon nya cara rahsia utk berhubung.. tak tau le anda semua pernah tak melalui zaman tu.. utk lebih paham cuba baca cerita seterusnya..

dapa sama itu maki ubah suai pertakaan suyapa mendaji terlabik supaya orang lain kusar utk hapam.. setiap laki berpumja itu lah raca maki berkacap.. tak tau siapa yg lumakan ludu dan kaedah komunisaki ni berhatan mala di kalangan kami..


oops cukup la tu ada paham la... pernah tak bercakap dengan cara tu.. kalau yg paham boleh translate.. hehe..

23 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

huwaa~

poning~

pitam~

ngee~

zino said...

tu le dah cakap hehe

DrSam said...

dahsyat bahasa ni. Wife saya pun ada gaya bahasa macam ni juga bila bercakap dengan kawan-kawan di U dulu. Depa kutuk kita pun tak paham :)

DeeN said...

"pada masa itu kami ubahsuai perkataan supaya menjadi terbalik supaya orang lain sukar utk paham.. setiap kali berjumpa itulah cara kami bercakap..tak tau siapa yg mulakan dulu dan kaedah komunikasi ni bertahan lama di kalangan kami.."

Hehehe.. nampaknya uncle dah boleh rekrut saya masuk geng kan, kan, kan...?

Mr PenyuBiru said...

"pada masa itu kami ubahsuai perkataan supaya menjadi terbalik supaya orang lain sukar utk paham.. setiap kali berjumpa itulah cara kami bercakap..tak tau siapa yg mulakan dulu dan kaedah komunikasi ni bertahan lama di kalangan kami.."

aku kopipes deen je la senang.hik3..

xiiinam said...

Masa kecik dulu cekaplah benda ni...


bila dah nak masuk usia emas ni....ada sikit lambat...he..he..

aNIe said...

Memang kitorang dulu kalau nak cakap yang rahsia siap cakap terbalik...sampai mak dgn bapak geram...

zino said...

Drsam..
wah hebat bahasa ni dah masuk U hehe

Deen
ok kita boleh geng hehe

penyubiru
mengelat ni main tiru hehe

cklah
ini tak sesuai utk zaman kanak2.. hehe

anie
nama nya pun rahsia kan hehe

SoFie NuR said...

paham je..hihihi...
bahasa rahsia kitorg lain pulak..sume guna isyarat je..n sume akan paham..haha

intan.dayana said...

ha'ah.dulu2 tym kecik2 pOn penah jugak gune bahasa terbalik ni.lagi satu gune bahasa s..itu pOn pemes jugak tym skOlah zaman muda remaja.hehe.

Kak Elle said...

hehee mmg best dulu suka guna bahasa sendiri biar yg lain garu kepala....

Zyma Saad said...

Ahakkkkssss.....tak reti sy nak kacap terlabik...hihihihi


:)

blackpurple @ jowopinter said...

Bagi la hadiah Zino Siapa dapat translate. hehehe!

Dee said...

senang je tu nk paham..kalo ckp laju2 mungkin sukar sket ko..cara ckp terbalik ni mmg fofular masa zaman dee sekolah2 dulu..

cHeRyNa PiReS said...

sha kok buek cakap melalut, omak cili. tak buleh cik...tak buleh doooooo.....

dah macam nangka ku beri mangga ku terima manggis kulitku!! (cakap laju2...hehehe...)

macam siapa?

Mak Su said...

boleh paham, heh heh heh. tapi se tak pakai bahasa terlabik tu.

zino said...

sofie nur..
rahsia ciptaan sendiri..

intan
makna nya tersebar luas..

kak elle
betul tu hehe

zyma
utk zaman budak2 je hehe

BP
semua dapat nanti hehe

Dee
memang femes ada trill hehe

sha
tak berapa nak paham..

maksu
ada bahasa lain kot hehe

KAKTINY said...

wah wah wah.. bahasa terbalik eh..

time tiny dulu main bahasa 'Fa Fi FU' word.. (yg ni pun byk tempat guna ni..)

"pafadafa mafasafa ifitufu kafamifi ufubahfahsufuaifai perferkafatafaanfan sufupafayafa menfenjafadifi terferbafalikfik sufupafayafa oforangfang lafainfin sufukarfar unfuntukfuk pafahamfam..

itu ler kekdahnya...

dan team kami siap ada 'abjad' rahsia.. tulis surat dh macam misi tentera.. kod koding tersendiri.. syok ooo..

(teringat plak zaman sekolah.. hihihi)

MOKCIK AZWA said...

bahasa terlabik zino sonang skett mokcik nak faham..yg kaktiny punyer tu poning mokcik dibuatnya hehehe

ez said...

hehehe..byk xpaham dr yg paham..penin gak..berpinau mata..hehe

Zareda Norman said...

masa sekolah dulu petah cakap fufu fafa.. wah kalau ada benda secret sikit cakap omputih pun tak lepas sebab mak bapak kita faham cakap omputih so kena cakap fufu fafa dengan kengkawan..

bifi lafa nafak pefer gifi mafa kafan pifi zaffa?

hehhehhehe

NBK466 said...

Cam lagu Spider tuh kan?

yginsaf4 said...

me tak fandaii cakap uoolsss.. uhuhu