Saturday, November 7, 2009

kerajaan cepat lah bertindak..

Salam..

Yg amat berhormat Perdana Menteri, Yg berhormat2 menteri dalam negeri, menteri pelajaran, menteri pengajian tinggi ,menteri luar, menteri kewangan, menteri penerangan, menteri wanita dan kesemua menteri.....

Selepas mendengar berita di buletin jam 8 sebentar tadi tergerak utk saya menulis surat ini.. perkara ini sebenar nya telah banyak di tulis , telah banyak di bahaskan, telah banyak di perkatakan.. telah berulang kali di sebut sama ada di media masa , media elektronik, di blog blog, di facebook dan sebagainya.. tetapi masih tidak nampak sebarang tindakan konkrik yang di ambil oleh kerajaan.. masih tidak ada dasar jelas berkait warga asing ini..

tidak tergerak ke? di hati tuan puan bila mendengar berita sebentar tadi ,bila gadis melayu mengakui mudah terpengaruh dengan pak itam kerana wang dan sex.. siapa yang akan menyelamatkan gadis gadis melayu ini kalau tidak kita ?, kalau tidak kerajaan yang mempunyai kuasa utk mengekang perkara yga amat menyedihkan ini.. berapa ramai lagi anak gadis malaysia terutama melayu yang akan telah terperosok di penjara penjara luar negara akibat di TIPU warga asing .. berapa banyak lagi kes kes jenayah yang akan berlaku di sebabkan mat itam ini ..perkara ini di lapur saban hari di media media..

tidak ada guna kita menambah anggota keselamatan untuk mengawal keselamatan rakyat malaysia kalau kita tidak menyelesaikan di punca nya.. tidak guna kita menghabiskan wang berjuta ringgit untuk mengawal sempadan negara sekiranya kita tidak menyekat kemasukan warga asing menggunakan paspot pelajar tetapi membuat seribu satu masaalah dalam negara...

menteri pelajaran dan menteri pengajian tinggi, tolonglah kaji lah semula dasar kemasukan pelajar warga asing di malaysia.. terutama pak itam dari afrika dan arab.. menteri dalam negeri tolong lah kaji semula dasar kemasukan warga asing tanpa visa .. perketatkan peraturan.. sehingga di kampong2 tidak lagi tenteram.. gangguan dan kebanjiran warga asing sungguh membimbangkan.. menteri penerangan teruslah mendedahkan keburukan yang dilakukan warga asing ini supaya anak anak tempatan tidak mudah terpengaruh, terjebak dan hanyut dengan pujukan warga asing yg hanya mengambil kesempatan atas kelemahan iman anak anak gadis ini.. menteri wanita lakukan sesuatu utk menyelamatkan anak anak gadis yg hanyut ini.. amat sedih kejadian ini yg telah kerap kali di lapur tetapi kita membiar kan nya bagitu saja menteri kerajaan tempatan.. buat lah sesuatu ubah la segera dasar berkaitan dengan dasar kebenaran membina pusat pusat hiburan yg se olah olah tidak terkawal ini.. masalah sosial berleluasa ... sedangkan kuasa utk mengubah nya ada di tangan kita..lain lain menteri bergabung lah .. fikirkan lah keselamatan dan kesejahteraan rakyat malaysia terlebih dahulu..

Yg amat berhormat PM.. lihat lah apa yg berlaku.. gerakkan semua menteri berkenaan ..jadikan perkara ini KPI kepada menteri menteri mengikut bidang masing masing.untuk menjadikan matlamat akhir kesejahteraan rakyat malaysia di utama kan... kami amat risau dengan apa yg berlalu.. jangan kerana nak menjadi juara negara membangun, jangan hanya kerana sifat keterbukaan kerajaan , jangan hanya kerana populariti dan imej kita menggadaikan maruah anak gadis dan menghancurkan institusi kekeluargaan dalam negara kita..

bak kata pepatah melayu, kera di hutan di susukan anak sendiri mati kelaparan.. kuman seberang laut nampak gajah di depan mata tidak kelihatan.. jangan sampai terantuk baru nak tengadah..dan jangan sampai nasi menjadi bubur...sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna.. di sebabkan se ekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit..sedar lah bangun lah wahai Yg berhormat sekelian...

sekian terima kasih....

21 comments:

adibah said...

jangan kerana terlalu mengejar kemewahan dan kejayaan.. terlupa dengan pembangunan rohani.. Nauzubillah..

sI tEDI said...

apalah maknanya kita takut dan tersisih di tempat sendiri..?

cHeRyNa PiReS said...

betul tuh...
sha ada draft kan benda nieh...tp sha tak update2 lagi nak dijadikan posting. nampak gayanya blog nieh dah buat dulu. tp takpe...tujuan kita sama.

katanya ketagih. seronok sangat ke? yang paling penting...apa kurangnya pada orang kita sampai sampai nak mencari di luar?

ganjaran mmg lumayan...diorang sanggup berhabis duit nak dapatkan **** budak perempuan melayu.

cikgu_math said...

kita terlalu longgar di dalam bab kemasukan pendatang asing... menyebabkan mereka boleh menguasai semuanya... bukan sahaja anak gadis!!

Abang Long said...

Ada ketikanya terfikir. Bila sudah penat berfikir. Bila ada Pilihanraya, kita desak Pak Menteri.

Yunus Badawi said...

Harapnya ada tindakan susulan kali ni sbb dah puas org ramai perkatakan perkara ini.

Zareda Norman said...
This comment has been removed by the author.
Zareda Norman said...

Asas kita sendiri tak berapa kukuh, kita ni nama aje Negara Islam, wanita no 1 pun tak menutup aurat.. habis tu cam no? Kalau asas kita kuat, apa jua anasir yg masuk.. kerohanian kita pasti kuat..

Kepimpinan melalui tauladan tu hanya sebagai kempen aje

xiiinam said...

......dan tolonglah atasi gejala keruntuhan moral dalam kalangan remaja IPT kita! Semakin membimbangkan....

Dee said...

betul..cepatlah bertindak sebelum org melayu kita menjadi hancur..dan tidak bermaruah lagi..

sya said...

seorang adik angkat hingga skrg masih dlm cengkaman mat itam ni.. nak lepas kena pukul kena mcm2 last2 jadi hamba. Malah seorang kenalan ada anak haram dengan mat itam ni. Mat itam ni dah kawin yg senegeri ngan dia dan tinggalkan minah ni menjaga anak lelaki ni sorang2

atty's said...

kerajaan..kita kena cepat bertindak .seblom byk perkara buruk lagi berlaku ..

noorlara said...

Gagasan 1 Malaysia Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan Pendatang diistimewakan hahahahaha

MOKCIK AZWA said...

Di Semenanjung dah mula terasa bahangnya. Di Sabah dah lammmaaaaaa dah rasa terasing di negeri sendiri. Berjalan2 di KK macam melancong ke negara Filipina atau berada di Jakarta atau timor leste...mana2 pergi dipenuhi dengan mereka ini. Klau masuk cara halal takper..ni dah la masuk cara haram, la ni ramai dah mereka yang memegang jawatan tinggi dalam kerajaan..

kalau dibiarkan tak lama lagi di Semenanjung pun akan berlaku suasana yang sama..

zino said...

tak tau sampai bila mereka ni nak tersedar.. agaknya tunggu kena kat batang idung..

Masy said...

takotnyeeeeeeeee.. mintak2 dijauhkan daripada kita dan klu bole daripada sume org gak perkara2 x elok camni.. huhuh

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

betul tu, kita kena cepat bertindak

Tie said...

Err... Tie sokong. Dah lama Tie komplen kat surat khabar, tapi tak disiarkan pun... Entah kenapa, takut kot.

Ajzie said...

Risau masa akan datang..

cikdinz said...

kena tau apa punca nya jadi mende tu...

Mak Su said...

cemana ni para-para bapak menteri... bondo ni isu hangat ni.