Saturday, February 26, 2011

anak kecil itu...

anak kecil itu..
umpama sehelai kertas putih..
suci dan bersih..
tanpa dosa
tanpa noda..
terpulang kita yg dewasa yg mencorakkan nya..

anak kecil itu
tidak upaya merancang diri
tidak mampu bergerak sendiri
tidak bersedia mencari rezeki..
terpulang kita yg dewasa membantu nya..

anak kecil itu..
belum pandai bergaya
belum tau meminta minta
yg dia tau menangis dan ketawa...
terpulang kita dewasa mengaturkan nya...


anak kecil itu...
pelihara lah dia
sayangi lah dia
bantu lah dia
curahkan segala untuk nya...
hanya kita yg dewasa mampu melakukan nya....


model: Aisyah Fauzana...

22 comments:

sYazY_dZaiMa said...

Betul,anak kecil itu tidak tahu apa2. *comel je budak2* huhu :P

zino said...

syazy..
betul tu tapi masih ada yg tergamak membuang anak.. sedih betul..

kak Erna said...

zino..yang tergamak buang tu..tak de otak punya orang..
alahai..makin montel cucu wan ni..comel je..

Mak Su said...

heran kan. ada yg anggap budak tecit sebagai musuh maka sanggup dibunuh :(

Kengkawan said...

speechless

zino said...

erna
makin montel makin comel hehe

zino said...

Maksu
memang tak ada hati perut langsung org macam tu..

zino said...

andak...
renung2kan...

kayteeze said...

Haha.. kecik-kecik dah jadi model. Ada upah tak Zino ??

Zareda Norman said...

ehem ehem.. teringin beranak kecil ke pulak?? hehhehe

zino said...

kayteeze
upah nya dapat dukung free hhehe

zino said...

zar
bagi ransangan yg membaca..hehe

MULAN said...

geram sokmo tengok baby...

Sham said...

tepat sekali...agak2 apalah yg direnungkan si aisyah tu...?

~ yus ~ said...

Comel cucu abah Zino.

Betul tu, siapa yang tergamak buang anak dan mendera anak tu, memang takde hati perut langsung

ciK LyndaWawa igUana said...

comelnye budak itew...=]

Led said...

sajak puisi yg bagus.

zino said...

MULAN
seronok tengok baby ni hehe

zino said...

syam
merenung masa depan

zino said...

yus..
betul tu..

zino said...

wawa
cucu atok la katakan hehe

zino said...

led
tq ..