Monday, February 21, 2011

tasik perdana..







Selain gambar gambar pokok yg besar besar... zino juga cuba merakam gambar gambar bunga dan lain2 yg ada di persekitar, tapi malang nya tak banyak bunga di taman bunga.. satu masa dulu tasik perdana sangat terkenal dan selalu di kunjungi warga kota.. tapi sekarang rasa nya taman tasik perdana ni macam telah di lupakan.. walaupun tempat ni sangat sesuai utk beriadah tapi sangat sedikit orang kesini berbanding tasik titiwangsa , tasik permaisuri dan sebagainya..

sekarang kerajaan telah menambah kemudahan di sini dengan menukar nya sebagai taman botanical .. dengan kelainan ini di harap akan meningkatkan kembali bilangan penginjung ke sini.. panggung anivesari juga telah di naik taraf.. maka selepas ini akan banyak aktiviti riadah / hiburan akan di adakan supaya minat utk keluarga beriadah memilih tasik perdana sebagai distinasi.. telah banyak pertanyaan dari badan kerajaan dan swasta utk menyewa panggung aniverasi bagi menjalankan aktiviti masing masing.. di samping itu juga di sini juga terdapat nya taman burung, taman kancil dan rusa, taman rama rama, dan sebagainya...

dan yang penting di sini juga ada nasi lemak tang ling yg menjadi sebutan ramai...

22 comments:

nur angriani said...

bunga2 itu sgt cantekkkk
kalau riani tanam ni confirm x jadi
huhuuhu

angrianiworld.com

zino said...

Nur
kalau zino yg taman tinggal pasu je lah hehe

MULAN said...

nasi lemak tang ling.. belum rasa..

aNIe said...

Zino...cantiknya gambar bunga teratai tu...

noorlara said...

Cantik gambar-gambar tu.
masa saya kerja di kementerian kesihatan selalu gaks makan nasi lemak tu tapi nasi dia agaks dry mungkin sebab dikukus.

zino said...

mulan..
nanti datang kl boleh kesana..

zino said...

anie..
teratai dalam kolam..

zino said...

noorlara..
hujung minggu selalu ke sana hehe

NARDtheNERD said...

tak pernah pergi tasik perdana.
tsk tsk.
:(

Yunus Badawi said...

Dengar kerajaan beri bajet RM10 juta utk cantikkan lagi Tasik Perdana ni. Semoga ianya sedikit sebanyak dapat mengembalikan zaman kegemilangan lake garden.

zino said...

nard
o ye ke... elok ke ke sana hehe

zino said...

YB
agaknya skrg dah ada banyak pilihan..

kayteeze said...

Suka tengok bunga-bunga dan alam semula jadi. Bunga purple putih tu kita ada, baunya kuat, kan....

cikceriacorner said...

salam uncle..

cantik pict.2 tu..

saya suke g tasik perdana..best..

nasi lemak tang ling pon ok..tp xbrp best sgt la uncle nasi lemak tu..cume femes aje..hehheeh

MOKCIK AZWA said...

cantik juga taman ni dari sisi pandangan dslr Zino hehehe..

asyik ke taman wetland jer..mgkn sesekali boleh merajinkan diri berkunjung ke sana..

zino said...

kaytee
memang harum..

zino said...

ceria
sedap tu ikut selera hehe

zino said...

azwa..
saya pulak perlu ke wetland hehe

Zareda Norman said...

baru semalam pi tangling.. ehhe makan tori kukus dengan telur separuh masak.. dan kopi uncle tu yg meletopsss

zino said...

zar..
kami semiggu sekali melawat ke sana hehe

Angah said...

wahhh semakin pro mengambil gambar nampaknya, tahniah zino

ciK LyndaWawa igUana said...

munge..cantik....hehehe