Thursday, February 24, 2011

bangku...



kayu tu dah tak di guna lagi..
khidmat asalnya telah lama di tamatkan
dulu dia menanggong beban yg berat..
hujan panas memberi khidmat..
berbulan berganti bulan
bertahun berganti tahun ..
sentiasa memberi keselamatan
teguh menampong beban di galas

akhirnya sampai juga waktu nya
dia di ganti yg baru...
maka terbiar terdampar kaku..
hampir dilupakan..
walaupun masih kuat dan kukuh..

kegunaan di perbaharui....
juga akan menanggong beban..
tapi jauh lebih ringan dari beban asal yg di pikul...
duduk la...
walaupun nampak uzur..
tapi cukup kuat..
cukup kental....

21 comments:

zino said...

dah tak ada idea sangat la ni..

MULAN said...

syahdu di pagi jumaat..

saya suka bangku kayu tu..

MOKCIK AZWA said...

itu kayu landasan keretapi ker?

Angah said...

oh bangku kayu...wahhh macam sajak daa..

kayteeze said...

Kayu tahan lasak tu... Kita kalau boleh nak gak buat bangku kayu, sangat selesa di pada pandangan mata.

kak Erna said...

apo lak tak de idea..unik tu..cerito bangku..

zino said...

mulan
pada setengah org bangku tu dah tak ada nilai..

zino said...

azwa
yes..

zino said...

angah..
sajak yg tak menjadi hehe

zino said...

kaytee
nampak semula jadi..

zino said...

erna
hentam je hehe

nor said...

Louis Theroux: The Ultra Zionists di you tube bukala dan fwd pada kawan

Mak Su said...

bangku kek kampong koh ni?

KAMATO said...

sejak bila pulak mula bersajak ni....

zino said...

maksu
kek taman tu hehe

zino said...

kamato
sejak tak ada idea nak menulis hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

yeay..hasil dslr..saya suke gambar last..hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

yeay..hasil dslr..saya suke gambar last..hehe

zino said...

wawa..
tq... baru nak belajar.. hehe

Zareda Norman said...

next time guna kayu merbau atau chengal.. mahal tapi klasik dan tahan lama

zino said...

zar
itu guna kayu recycle