Saturday, February 5, 2011

sekuntum lagi bunga berjaya di petik di taman larangan..

Semalam sepatutnya zino balik kampong, mak buat kenduri kesyukoran dan doa selamat... tapi terpaksa kami batalkan bila Fizah kata kerja dia tak siap lagi..dan dia tak nak ikut.. so kami janji akan balik kampong sebelum jam 8.00 pagi tadi.. apa lagi jam 5.30 kami bergerak dari KL subuh di R&R Seremban... dan sampai kampong tepat jam 7.30 pagi hehe..

bila sampai je adik zino kata, "nanti abang jadi jurucakap!"

"ha?? abang ke?" balas ku.

"alah jangan la buat2 terperanjat pulak, sape lagi?" kakak menyamuk..

pandang kiri pandang kanan, memang tak ada orang lain.. maka konfom zino yg akan menjadi wakil kakak dan keluarga pada acara meminang nanti.. bergerak dari kampong lebih kurang jam 7.50 .. satu perjalanan yg jauh.. melalui kg Batu, K Pilah, Jempul, Kemayan, Mengkuang,Triang, Kerayong dan akhirnya sampai ke Felda Mayam....majlis berjalan lancar, sambutan meriah, tahniah kepada anak buah zino Fairus dan kakak..

yg lain tu gambar2 di bawah bercerita.. hehe..



berenti sekojap meluruskan tulang hehe

bilo nak sampai ni...

loteh duduk dalam keto akhir e sampai hehe
jom lah masuk copek..

kami datang ni hajat bosa..
nak menyunting bungo di taman...

pendek an cito, den terimo yo lah...

jaga anak mak baik2 tau...

terima kasih mak...

happy ending hehe


.
.
.
.
.
.
.
the end..

11 comments:

DrSam said...

jauh perjalanan...alhamdulillah hajat tercapai.

zino said...

DrSam..
Alhamdulilah... semua nya berjalan lancar...

KAMATO said...

lain kali bole la kita import jadi jurucakap pulak

kak Erna said...

dah selosai..alhamdulillah..alaun jauh..kemain..
tapi.duo2 menantunyang ado pun jauhkan..selatan timur..tak kisah pun he he..

zino said...

kamato
belum jayak di kemersialkan hehe

zino said...

rna
book jadual cuti bulan 11 dan 12 nanti hehe

mamawana said...

Wah, hebat. jadi jurucakap. Dah solosai semuo, tidur nyonyak. Nanti pas kenduri nikah kawin dapeklah cucu. Suko...suko..suko..

Zareda Norman said...

org pahang jamu gulai masam ikan patin tak?

zino said...

mamawawa
den pun suko hehe

zino said...

Zar
kali ni tak mungkin kenduri kawin nanti kot hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

wah..ni yang rasa nak tunang gak..hehehe