Monday, December 31, 2012

selamat tahun baru...2013..

Assalamualaikum...

Rasanya baru sangat lagi kita melangkah ke tahun baru ...sekejap lagi kita perlu melangkah lagi.. bermakna setahun lagi masa telah berlalu.. adakah dia telah meninggalkan kita dengan seribu satu kebaikkan dan kenangan atau kita telah mensia siakan nya bagitu saja.. adakah kita mencapai apa yg kita aZamkan di awal tahun dulu atau kita perlu bawa dia  bersama melangkah ke tahun baru..

setiap kali tahun baru menjelang kita mengharapkan sesuatu yg terbaik akan berlaku kepada kita, sama sahsiah diri, kerjaya, keluarga alam sekitar dan sebagainya.. kita berusaha utk menjadi lebih baik sepanjang masa.. menjadi insan yg lebih insaf, merendah diri, berilmu bertambah amal ibadat dan sebagai nya.. dan yg lebih penting mendapat redha Nya dalam setiap pekerjaan kita.. 

apa yang kita lakukan di tahun lepas menjadi kan siapa kita hari ini.. untuk menjadi baik kita perlu berusaha lebih baik lagi..dan sentiasa muhasabah diri dan bagitu seterusnya... sepanjang perjalanan ini kita tidak akan lepas dari melakukan pelbagai kesalahan dan kesilapan.. ada masa nya kita di uji dengan pelbagai cara.. sama ada kita sedari atau pun tidak.. sama ada kita suka ataupun tidak sama ada kita bersedia atau pun tidak.. 

ya allah ya tuhan ku, berilah kekuatan kepada hambamu yg lemah ini, berilah hambamu ini kesihatan yg baik , ilmu yg berguna , peliharalah kami dari perasaan syak dan was was, lindungi lah kami dari godaan syaitan yg durjana, pertingkatkan lah iman kami.. amin...

SELAMAT TAHUN BARU 2013 

9 comments:

Unknown said...

selamat tahun baru En. Zino... setiap tahun header kena tukar kan

zino said...

MystoryPic
betul tu..

Kengkawan said...

selamat tahun baru pakngah

zino said...

Selamat tahun baru Andak

MulutPayau said...

Selamat tahun baru,....

zino said...

MP
selamat tahun baru

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

selamat tahun baru abah

Mulan said...

Happy 2013... Happy & healthy selamanya..!!

-anidaothman- said...

selamat tahun baru