Tuesday, June 29, 2010

di mana punca nya??

Tadi zino hadiri satu mensyuarat berprofile tinggi.. so tak payah le tanya apa meeting nya, cuma zino nak cerita pengajaran yang di perolehi dari perbincangan tadi.. oleh kerana ianya mesyuarat susulan dan organisasi zino baru di jemput utk hadir buat kali pertama maka banyak le yg telah di bincang sebelum ni.. dan mesyuarat tadi menambah ahli mesyuarat supaya dapat merangkum kesegenap lapisan dan organisasi..

satu perkara yg zino lihat pendekatan yang di ambil untuk menyelesaikan satu satu masaalah adalah terus kepada kaedah menyelesaikan masaalah sedia ada, langkah2 pencegahan, langkah pemantauan da sebagainya.. langsung tidak di sentuh bagaimana menangani punca masaalah.. tak ada kajian di buat untuk menilai keberkesanan . menyelesaikan masaalah di punca..

atau mungkin dia org dah bincangkan perkara pokok ni di perjumpaan sebelum ni.. walau apa pun respond dan feedback dari setiap agensi dan syarikat koporat yg di jemput amat positif dan di harapkan akhirnya nanti dapat di terjemahkan sebagai satu langkah yang dapat meningkatkan kesejahteraan rakyat jelata..


12 comments:

Yunus Badawi said...

Mungkin inilah kaedah kalau nak nampak hasil dgn cepat. Kalau nak tangani di punca masalah, lambat pula boleh diselesaikan hehehe

aNIe said...

Rasanya bila masalah dah berkurang...maka kena juga mencari punca masalah tersebut supaya ianya tidak berulang...sebab kalau tak dicari puncanya...sampai bila pun masalah tak selesai...

en_me said...

smoga negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn

zino said...

YB
betul juga tu hehe

anie
kalau tak di selesaikan di punca masaalah akan terus berlaku dan berulang

en.me
mudah2an amin..

kak Erna said...

wah..meeting serius rupanya tadi ye..sory ..tak tau ..terkacau pulak..

zino said...

erna..
pasal tu tak boleh jawab hehe

Zareda Norman said...

itulah yang selalu terjadi.. nak menyelesaikan masalah buang anak sediakan tempat nak letak baby yang nak dibuang, bukan nak kaji apa punca masalah anak di luar nikah semakin berleluasa.. :(

MOKCIK AZWA said...

kerana masalah dah berlaku, kena cari jalan mengatasi masalah. Dalam pada itu kena cari punca mengapa masalah berlaku...

[S]itie [B]Um [B]Um said...

musyawarah adalah cara untuk mendapat kata sepakat dlm suatu perbincangan. =p

KAMATO said...

mungkin konsep lab yg dibuat idris jala baik untuk menyelesai masalah

ciK LyndaWawa igUana said...

pakcik ni aktif orgnya...sentiasa sibuk..syabas.....

debikdebuk said...

Serius pulak n3 ni... meeting ni terlalus erius la utk aku.. hehehe..