Wednesday, June 9, 2010

panggilan tak di undang...

Dalam sebulan dua ni saya banyak menerima panggilan dari entah apa apa syarikat berkiat diskaun card.. ada yg kata kad diskaun pasal saya guna credit card si A, ada yg kata diskaun card utk menginap di hotel B, ada juga talipon dari syarikat yg menawarkan diskaun card utk ke hospital C.. dan macam macam lagi la....

dari mana dia dapat No talipon ni ya, dia saja call secara rambang , atau ada syarikat D yg supply maklumat pelanggan kepada mereka ni.. ada syarikat yg talipon tu tau alamat tempat tinggal kita, walaupun dia tanya betul ke tapi saya tak pernah mengesahkan nya.. tapi masaalah nya kat mana dia dapat semua maklumat tu..

yang tak berapa pekenan tu walaupun saya dah kata dengan sopan tak minat dan sebagainya mereka ni seolah olah menempelak, alang kah bodoh nya saya menolak tawaran mereka tu.. konon nya saya adalah di antara yg terpilih dari senarai yg banyak.. dan macam2 hujah lagi la.. siang2 saya dah kata minta maaf saya tak berminat, makna nya tak berminat.. namun bagitu tidak la sampai saya off kan talipon bagitu saja. saya juga tak mau di katakan sombong dan tidak berbudi bahasa.. saya faham tugas anda hanya mengikut apa yg majikan suruh.. tapi kalau tidak berjaya dengan saya mungkin rezeki anda dengan orang lain.. minta la tolong paham..

anda ada pengalaman tak?

13 comments:

ikan emas said...

dah letih nk jawap cal gini...

tak yah layan...bgtau ni bukan phone kiter punyer !
( IE boleh slamat sb phone org lain punya nama ....)keh keh keh ...kene tipu dia org !

Unknown said...

husband saya pun selalu komplen dpt panggilan mcm ni abah Zino. Dioarang ni memang tak reti bahasa. Sekarang ni, kalau nampak no dari KL, yg tak di kenali, mesti hubby tak jawabnya...malas nak layan.

Unknown said...

Penah terima call mcm tu.. tapi ckp wrong number! hehehheh Selamat.

myQza said...

setakat ni x de lagi.
no x pemes kot.

ekekekeke

ida napi said...

kadang tu geram gak sbb tang mana r dorang dpt no hp kita..tak layan kang kata kita sombong..sabarjerlah..psl sabarlah dok ckp bebaik, kot tak..sendiri mau ingat..betul tak abah?

Zareda Norman said...

banyakkkkkkkk pengalaman tp selalunya zar cakap dengan lembut aje i'm not interested.. faham dorang mencari rezeki.. nak marah pun tak guna.. buat sakit hati jer

zino said...

ikan emas
boleh guna idea ni nak jawab hehe

yus
itu la bila dapat dari no yg tak ada nama malas je nak jawab hehe

jemari
nanti boleh guna alasan ni hehe

si teDi
nanti sampai la giliran tu hehe

ida..
jawab je dengan sopan hehe

zar
tak guna nak marah pun itu la kerja mereka..hehe

attyfir said...

saya pun kalo diaorg kol .saya cakap tak berminat..lagi pun saya tak pakai kredit kad..terus diaorg terima alasan saya..tp mmg betui..saya tak pakai cc pun .

DrSam said...

saya pun banyak menerima panggilan 'cold selling' sebegini. Kekadang tu ikut mood...kalau tak sibuk saya layanlah juga, tapi kalau tengah kalut dan tengok no tak ada dalam adress book telefon, saya tak jawab.

cuma masalahnya bila tak jawab, kot-kot menang peraduan yang selalu keluar kat syesen petrol atau sijil simpanan premium...nyesal lah pula :)

Dee said...

ada uncle..tp dee bolayan je..dee jwb mcm uncle jwblah..letih tau dorang ni..x phm2 bila org ckp x minat..

zino said...

atty
kalau di terima selesai masaalah

Drsam
kalau dia memang nak bagi hadiah yg betul dia akan call berulang kali sampai dapat sampaikan hehe

Dee
dah n
kerja mereka.. yg berjaya di goda dia dapat alaun lebih kot hehe

anymz said...

fuuhh,se dah byk kali kena ni bang..
hari tu dah tak tahan pass kan telefon tu pada anak..budak lelaki cekap sikit nak handle benda2 camni.
budak mudo garang lah sikit,sbb org tu betul2 tak reti bahasa.

zino said...

hanim
dia org memang dah di ajar supaya tak geti bahasa hehe