Saturday, December 4, 2010

masuk jawi

adik ceria satu jam sebelum

Kali ni tiba giliran adik masuk jawi, pengalaman zino menemani tiga anak bujang sebelum ni agak berbeza bila bersama hazwan.... yg dulu dulu tu tak payah cerita la kan .... nak cerita sikit kisah si hazwan hehe... dua hari lepas semasa saya jumpa Doktor utk rawatan keracunan dah pesan kat Doktor nanti sediakan kerusi utk saya.. sejarah lalu abah dia yg nak pitam bila melihat doktor menjalankan operasi tu hehe

So tadi memang dah ada kerusi di sediakan.. abah duduk di sebelah adik.. sepanjang masa adik pesan pegang tangan dia.. memberi kata kata motivasi.. adik bawa bersama PSP dan leka bermain PSP semasa Doktor menjalankan tugas dengan penuh hati2 dan professional.. sekejap sekejap adik tanya dah siap bah... jawapan standard abah.. sekejap je lagi...

Debaran adik memang ada terutama memula sampai ke klinik... setiap yg jumpa menegur.. mula lah adik gabra... tapi adik berjaya di tenangkan sebelum masuk ke bilik operasi.. sikit pun adik tidak mengadu sakit atau sebagainya... adik yg kuat... Doktor pun pandai mengambil hati dengan kata kata motivasi utk adik.. abah sepanjang masa duduk di sebelah memegang kuat tangan adik..

alhamdulilah semua nya selamat...



15 comments:

Kak Elle said...

syabas dan tahniah Hazwan ni baru langkah pertama banyak lagi yg harus di temui lagi.

abah pegang tangan adik kuat2 ke adik yg pegang abah kuat2?

psst adik minta laptop sebagai hadiah tau kan adik yg penghabisan....hehe

Mimie.Candy Cane said...

alhamdulillaah...dah bermula kehidupan yg lebih mencabar utk hazwan.hehhe

kak Erna said...

alhamdulillah..adik dah selamat..dan tak nangih pun..

hamzah ian said...

teringat zaman gua dulu2.. keh keh

zino said...

kak elle..
adik baik dia tak minta hadiah apa2 pun hehe

mimie
cabaran masa depan hehe

erna
adik yg terbaik hehe

hamzah
cerita la.. hehe

sya said...

Aduhai.. senangnya adik.. dulu si Arif mau bergegar Durian Tunggal tu bila dia menjerit

zino said...

sya..
sebelum masuk tu suspen juga.. ramai yg menegur kat luar tu... dia dah gabra.. air mata dah bergenang.. tapi berjaya di tenangkan hehe..

MULAN said...

waaahhh... macho la adik.. mintak hadiah besar2 dari abah tau..

Angah said...

tahniah adik, dah besaar panjang dah..

Kengkawan said...

lagi 10 thn bila adik baca mesti dia "banjir".

sangat manis tulis pakngah kali ini. jadi kenangan seumur hayat.

zino said...

mulan
adik tanya mana hadiah.. hehe

angah
dah besar gempal hehe

andak..
macam2 kenangan adik tu hehe

Dee said...

adik dah dewasalah..tahniah!

ciK LyndaWawa igUana said...

hehehe

zino said...

Dee
tq

wawa..
kenapa? hehe

Zareda Norman said...

wah dah anak bujang ropenyer bakal menantu den ni hah.. hehhehe