Wednesday, February 2, 2011

berita terkini....

AirAsia sedia pesawat A340, A330 bawa pulang rakyat

02/02/2011 10:00pm

SEPANG 2 Feb. – Syarikat penerbangan AirAsia akan menyediakan pesawat jenis A340 dan A330 bagi membawa pulang warga Malaysia ke tanah air dari Jeddah, Arab Saudi. Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Datuk Kamaruddin Meranun berkata, setiap pesawat boleh memuatkan kira-kira 300 penumpang pada satu-satu masa.

Syarikat penerbangan itu juga telah menyediakan pesawat A320 dengan kapasiti 180 penumpang sebagai “shuttle” dari Kaherah ke Jeddah, katanya. Kamaruddin berkata, pesawat A320 akan berulang alik selama empat kali sehari bagi memindahkan warga Malaysia ke Jeddah, tempat transit sementara sebelum warga Malaysia dibawa pulang ke tanah air.

Kamaruddin bercakap kepada media sebelum berlepas ke Mesir dengan menaiki pesawat A320 tersebut bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom; Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji, Datuk Ismee Ismail; dan Ketua Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim. Selain AirAsia, tiga pesawat C-130 milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) sudah pun berlepas ke Mesir hari ini dan sebuah pesawat Malaysia Airlines, Boeing 747 yang boleh membawa 285 penumpang pula akan berlepas ke Kaherah pada 9 pagi esok. – Bernama

7 comments:

aNIe said...

Semoga semua kerja2 memindahkan rakyat Malaysia terutamanya pelajar kita di sana berjalan lancar dan dipermudahkan...

zino said...

operasi pemindahan sedang di gerakkan..

Zareda Norman said...

semoga revolusi ini akan berakhir dengan segara dan keadaan kembali aman..

zino said...

zar
pergaduhan juga berlaku antara dua kumpulan .. minta segera pulih.. yg rugi rakyat mereka juga..

KAMATO said...

universiti al-azhar dah declare cuti setahun, ramai la pelajar kita yg tertangguh study

cikceriacorner said...

moga segala urusan dipermudahkan..:)

cikceriacorner said...

moga segala urusan dipermudahkan..:)