Sunday, February 20, 2011

kawan lama...

Semalam
zino ke Pinggiran Batu Caves.. ada jemputan kawin.. kalau ikut plan yg di beri macam dekat je dengan Taman Sri Gombak.. kawasan tu dah lama kami tak masuk.. dulu Ipar ada duduk sana masa baru2 kawin kot.. lepas dia pindah ke Subang Jaya dan sekarang shah Alam.. tak ada alasan nak masuk ke Sri Gombak lagi.. tak tau pulak kawasan tu telah jauh berubah .. nasib baik sebelum keluar zino google dulu.. lukis plan atas kertas.. bila masuk je simpang ke Sri Gombak terasa amat asing sekali.. dah le malam.. memang jauh sangat berubah.. Pinggiran Batu Caves rupanya nun jauh di hujung sana.. tapi akhirnya berjumpa juga..

bila sampai ke tempat kenduri, nampak dari jauh sorang kawan lama melambai.. kami panggil dia pakya.. macam mana pulak dia ada kat sana, majlis yg kami datang tu anak office mate mem, kawan yg melambai tu sama belajar di UTM dulu.. rupanya dia bersaudara dengan keluarga pengantin.. sambil kami duduk sembang sembang datang sorang sedara keluarga pengantin, kiranya penanggah lah malam tu dengan berbaju melayu.. kawan zino tanya kenal ke dia ni? Hamid, sama belajar dengan kita dulu.. bersusah payah zino recall , memori dah lemah kot.. memang zino tak ingat dia dan dia pun tak ingat zino.. betul ke dia ni sama kelas?? muskil betul, puas la bertanya masa lecture duduk kat mana, group tutorial , lab dan sebagainya.. batch kami dulu ramai 170 orang.. memang tak boleh nak ingat semua.. tambah pulak bila dah lebih 30 tahun hehe wawa sure tak lahir lagi hehe

itu kisah semalam petang tadi ,

selepas kenduri di LC kami ke Alor Gajah lagi.. kunjungan balas sebab tak dapat cucur udang sebelum ni.. semasa sedang menikmati cucur udang yg enak.. tu zino perasan sesaorang tu keluar kereta dan terus ke gerai cucur udang untuk beli bungkus .. memula tu tak perasan le siapa, tapi bila lama sikit, rasa macam kenal,

tanya mem, "ehh itu tasha ke? " sambil jeling kat kereta yg berhenti kat sebelah gerai.. mem pun bangun melihat ke kereta, sah dalam kereta di Malik menunggu.. mem terus melambai, zino pun bangun menjengok.. memang tak salah lagi.. terus melambai dia utk turun, malik pun nampak dan terus mencari tempat utk meletak kereta.. masa tu Tasha masih tak perasan apa yg berlaku.. bila dah dapat apa yg di bungkus terus ke kereta.. kemudian mereka datang sembang dengan kami....alor gajah ni kg malik..

tasha kami kenal di zaman kemeriahan JK dulu, umur persahabatan kami sebaya dengan si hazwan.. masa tu kami selalu jumpa malah kerap mengadakan trip bersama sama.. bila JK di bubarkan tiada lagi tempat utk kami berkumpul di alam maya, saya dan beberapa lagi kawan JK dulu berpindah ke blog dan sekarang FB.. yang lain dah senyap sunyi.. termasuk penghulu kami hehe... tapi setahun sekali bila mana mana ahli membuat rumah terbuka atau apa apa majlis.. kawan JK tetap tidak di lupakan .. sekurang2nya dapat lah berjumpa setahun sekali hehe..

comel je anak dara tasha ni kan... hehe







18 comments:

Kengkawan said...

jejak kasih hehehe

zino said...

andak..
lebih kurang la.. hehe

Zareda Norman said...

ala rindunya pada tasya.. anak bujang dia mesti dah besar besar dan hensem kan..

zino said...

zar..
anak bujang malu nak ambik gambar dah besar la kata kan hehe

iZzuDdin said...

kena beli gps ni...senang ckit nk jalan2...kan2?

Sham said...

syok kan jumpa member2 lama...mesti banyak elemen2 suprise...!

Yunus Badawi said...

Seronoknya dpt jumpa kawan2 lama ni.

zino said...

izuddin..
betul tu..kalau tak ahrus sesat dulu baru jumpa..

zino said...

sham
betul.. sampai kawan satu kelas pun boleh lupa hehe

zino said...

YB..
betul tu masing2 dah berubah.. hehe

cikceriacorner said...

salam uncle..

bestnye jumpe kwn2 lama..kira mcm jejak kasih kan..heheh..

kalo ingat kisah2 lama ngan kwn2..mesti nostalgia..hehhe

Kak Amy said...

jejak kasih la ye!

p/s: cantik gambar rumah dekat header blog , rumah ni di mana ye!

sahromnasrudin said...

suka tgk anak yg pakai jersi malayusia tue..bersemangat sungguh dia kan

Unknown said...

memang seronok bila berjumpa kawan lama kan?

zino said...

cikceria..
banyak kisah silam hehe

zino said...

amy
itu rumah mak zino..

zino said...

shahrom..
anak abah tu hehe

zino said...

fifah
seronok banyak kisah lama terbongkar hehe