Saturday, August 1, 2009

jemputan....

Akhirnya dapat juga kami memenuhi jemputan kawan lama di Jelebu.. menghadiri majlis perkahwinan anak mereka.. kedua dua mak dan bapak pengantin ni memang dah macam keluarga kami, mak pengantin juga rakan sekelas mem masa sekolah dulu.. selain kami sedara mara lain juga hadir termasuk mak dan ayah zino.. datang bersama adik .. mulanya kami cadang nak konvoi tapi tak terlaksana sebab fizah ada kelas ..

fizah habis kelas jam 10.00 pagi lepas jemput fizah balik sari SAB, baru kami bersiap utk ke sana sedangkan konvoi dari seremban bertolak jam 10.00 .. hampir jam 11 baru kami mula bertolak.. bila kami sampai ke seremban, adik sms kan arah menuju ke rumah pengantin.. bapa pengantin buat jemputan dengan talipon je.. hehe agaknya mereka yg konvoi dah sampai la tu.. dan sedang menikmati hidangan..sepanjang perjalanan jalan agak sesak.. di tambah pula jalan di selubungi seakan akan berkabus... sehingga kebanyakkan kereta perlu memasang lampu.. ingatkan ada kebakaran ke apa ke tapi sampai seremban keadaan serupa..jam 1.00 lebih baru kami sampai..dapat la jumpa ayah bonda dan sedara lain dah dah bersiap sedia utk pulang..hehe

lepas makan kami pula terpaksa bergegas pulang.. Fizah ada tusyen jam 3.00 .. tidak seperti waktu datang tadi, keadaan jalan agak lengang dan tidak berkabus ..walaupun lewat hampir 1/2 jam fizah tetap nak hadir kelas tusyen..









21 comments:

Zareda Norman said...

kami merayau ke Nilai 3 tadi.. ehehhe

aNIe said...

Hujan ke tadi Zino...kereta berduyun2 kan...bila hari sabtu & Ahad...lebuhraya sentiasa sibuk...

Jard The Great said...

peh.. matahari tak kelihatan langsung..

intan.dayana said...

jerebu ke skang ni? td naek cable car kat genting pOn jerebu juga.erkkk..jerebu ke kabus?hehehe.

Yunus Badawi said...

Highway pun jam jugak ke? Ingat KL aje yg jam teruk hari ni.

zino said...

zar
dapat ke apa yg di cari ? hehe

anie
nak kata hujan tak hujan.. tapi berkabus semacam je..

jard..
kol 12 tengah hari macam kol 6 petang hehe

dayana
jadi jugak naik atas tu ya.. hehe.. itu bukan jerebu awan kot hehe

YB
berdoyon doyon kereta menghala ke selatan.. nak ngelak jem KL jem pulak di hiway hehe

Abang Long said...

Apa nama bangunan berbentuk Minang tu ? Cantik dan tenang ...

CikguZue said...

Jalan tu macam berjerebu, berkabus nak hujan...sekarang M'sia dah tak berapa panas ye?

zino said...

abanglong
nantinak tanya org kuala klawang dulu hehe..

cikguzue
kalau datang panas , panas juga jadi nya hehe

lupekanje said...

klu jadik, acik lak gi Koler Pilah arini....nganto anak...harap2 tk kabus la...
mata cam ngantuk je ni...bangun 4 pagi lagik...

zino said...

semuga selamat sepanjang perjalanan...

cikMilah said...

Kat Penang pun berkabus jugak..fenomena satu semenanjung kot...

silversarina said...

Walau lambat tetap dapat memriahkan majlis kenduri kawin tu , kehadiran yang penting.

Minggu lalu Kemaman jerebu teruk , memang kena pasang lampu walau dah siang .

INTAN said...

mano gambo pengantin?

zino said...

cik milah
mungkin juga tu..

silversarina
walaupun sekejap dapat juga hadir..

intan
tak sempat ambik gambar pengantin.. fizah dah tak sabar nak balik.. tusyen..

Neeza Shahril said...

kat sana hujan, kat sini ribut pasir.. sakit tekak, batuk.. :(

tintaHati said...

jelebu jerebu ka?hehehe....

Tie said...

Macam jerebu je...

Aleeya said...

gambo pengantin takde ke he he

Princess Liyana said...

jelebu and jerebu...rhyme kan?huhu amcm jalan jolobu, dh luruskan? ;P

zino said...

neeza
lagi mencabar tu..

tinta
jelebu tak ada jerebu clear hehe

tie
macam je..

aleeya
gambar pengantin tak sempat hehe

liyana
kalau nak ke jelebu dah mudah.. jalan yg bengkok tu dah di besarkan ..