Thursday, October 8, 2009

Ancaman Bendera

Ancaman Bendera tidak babitkan tentera

08/10/2009 2:36am

KUALA LUMPUR 8 Okt. — Ancaman satu kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai ’Benteng Demokrasi Rakyat’ (Bendera) yang dikatakan bertekad akan menyerang Malaysia esok tidak melibatkan permasalahan berkaitan ketenteraan antara Malaysia dan Indonesia, kata Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, rakyat Malaysia diharap tidak panik atau membuat sebarang andaian negatif berhubung khabar angin berkaitan gerakan itu yang dianggotai oleh sekumpulan kecil yang diupah oleh pihak tertentu.

Dengar cerita nya pihak pihak tertentu ni datang nya dari malaysia ? betul ke? anak sape lah tu ya....kalau dia orang masuk Malaysia pegi rotan je..


19 comments:

cHeRyNa PiReS said...

buat je macam zaman konfrontasi malaysia-indonesia. bila mereka dtg sini, kita bagi makan, suruh diorg berehat di rumah dan akhirnya kawenkan dgn anak dara kita.

* sbb mereka sebenarnya masih kebuluran.

buat jahat dibalas baik...kalau tak insaf gak, kita anta dia gi pahang...biar dia kena rotan! (apasal pahang plak...tak pasal2 je..)

Tie said...

Ehehehe.....

Tak tahu laa.. hari tu dah buat entry pasal ni... jiran yang tak tahu dek untung.

Masy said...

tak sedar diri tu masing2.. dlm negara sendiri ada bencana, takmo gi tolong. sibuk nk serang negara org - negara yg byk tolong dorg time susah. kuang hasam betoi!

x payah rotan laa... rejam je dorg ni dlm laut. idop pon x mendatangkan manfaat. campak kat laut leh bagi ikan makan :p

Yunus Badawi said...

Jgn setakat rotan. Letupkan pakai c4 hehehe

Mr PenyuBiru said...

macam² skang ni

zino said...

cha
kenapa ke pahang ya hehe

Tie
macam budak2 kampong dolu dolu main perang2 hehe

masy
amboi hehe

YB
berkecai tu hehe..

zino said...

penyubiru..
kenkadang terfikir jug siapa dalang dia tu ya

pB said...

Tok Ma lak nak gie jakarta minggu depan , cam ner nie??

Selamat ker???

^ez^ said...

tangkap je ramai2, ikat dgn bom then letupkan..


sibuk nk serang negara org, negara sendiri ada bencana tanak tolong.mcm takde akal je..

Abang Long said...

Tak nak komen. Sekarang sedang EMOSI !

Jiran tak tau diuntung !

Zareda Norman said...

zino

kata aje serumpun tapi tak pernah nak baik baik ngan kita.. jeles tu sebenarnya sebab kita lebih makmur

Ada Ayrissa said...

dasar x sedar diuntung..huhu

yginsaf4 said...

luka lamer berdarah kembali tewww..

Dee said...

x abis2..gi tolong sedara dema kt padang tu lg bagus..pahala pun dpt..

atehlaila said...

Alamak..apsal kita tak taupun malaysia nak kena serang ni??

zino said...

pB
inshaAllah selamat..

ez
budak2 agaknya tak cukup akal..

abaglong
bebila pun boleh komen..

zar
agaknya lah.. reporter dia org
pun sama..

ada
benar tu..

en.me
itu la yg kita nak elak..

Dee
macam dia org tak tau je..

atehlaila
bahaya ni tak tau perkembangan keliling hehe

noorlara said...

kumpulan yg terlibat hanya kumpulan ikan bilis macam zino cakap yg diperalatkan oleh pihak tertentu. Apapun bayangkan kalu Indonesi melancarkan perang dan mengerahkan semua rakyatnye di sini memainkan peranan....berapa banyak rumah di Malaysia yg mempunyai pembantu rumah warna Indon? fikir-fikirkanlah

zino said...

noorlara
rumah zino tak ada hehe

RahimSabah said...

Salam - Poi korek yo tiang bendoro e tu , bia padan muka e. Tak tau dek untg , org dah tlg banyklak songel e , tapikan klau lam ldg swit cam Felda ni , rmai dio dari kito , comeh yo. Org yg buek tu x do kojo , yg di cni tu sibuk ngan kojo , tak sompek nak bodemo pun..