Tuesday, October 13, 2009

tension

selepas mesyuarat tadi masing masing mengeluh...
tension yang amat sangat..
terlalu banyak yg perlu di lakukan..
terlalu sedikit pencapaian di perolehi..
terlalu tinggi harapan di sandarkan
terlalu besar pengharapan..
segala nya perlu perfect..
semua nya perlu segera..
cepat
pantas..
tepat...
telus..

tak mau dengar alasan..
tak peduli segala kekangan..
tak mau tau keupayaan..
tak kisah apa kekurangan....
walau apa tahap keupayaan..

yg penting deliver..
yg penting outcome..
yg penting capai..
yg penting just do it..

alahai..............

23 comments:

ZARA 札拉 said...

alahai Uncle~

tak mau tension2~

senyum meh~

mamarindu said...

ala uncle..rilek la..kite sejak grad lg keje swasta..mcm ler tu kite rasa..pantas..yg penting do it..duit mesti masuk..nnti bos pakai merc..kuli bagai nak mati..apa nak buat..keje kan..

DrSam said...

cara kerja masa kini. Baru dapat assingment hari ni, deadline nya semalam.

xiiinam said...

Tarik nafas......
Hembusssss....

Tarik nafas.....
Hembusss....


Oke...lapan lagi...
Tarikkkk....







Err...jangan tak hembs pulak...

zino said...

zara
thanks u.. uncle senyum ni nampak tak hehe

mamarindu..
ado kojo ado gaji hehe

Drsam
tepat sekali..

cklah..
baru terasa lega.... hehe

Tie said...

Sabor je laa...

Sekurang2nya income masuk. Err...tak de bonus ke tahun ni ?

Zareda Norman said...

zino

pencapaian diutamakan.. gitulah.. kita ni yang menurut perintah..

RahimSabah said...

Salam - Itulah rlity kehidupan skrg ni , kojo kojo , nak copek , lambek tggal, misti botol, slh yo, kono tondang, jng menjawap, ikut yo apo yg di suruh, nanti lu, rehat jap - krm slam - ramai lai yg bleh buek kojo ni.

Bilo dah sukses, bos yo yg dapek namo, dapek dato', kito dapeklah - ima kaceh, itu pun kok dapek ...

RahimSabah said...

SAMBONGAN ...
satu yolah yg kono ingat, kojo sbgai satu ibadah. Bueklah dg jujur dan ikhlas . Harapkan keredaan NYA Yg Maha Berkuasa.

Bersyukurlah dg apa yg kita ada, kerana ada org yg lebih teruk dari kita , ada yg bekerja , tiba2 kena berhenti krn syrikat bnkrap, ada yg lansung tak ada keja ...

Yunus Badawi said...

Dah boss zino pun dapat arahan mcm tu. Semoga berjaya merealisasikan harapan wargakota hehehe

cHeRyNa PiReS said...

pencapaian didahulukan, rakyat diutamakan.

nak wat camno? sume tpt keje dah macam tuh skang. sume tpt keje dok press org. sana sini org mengeluh...tp ntahlah...sekurang2nya ada keje...

neezareef said...

miting berasap tinger la nih

~mrs azmi~ said...

chaiyok!chaiyok! ^_^

Mak Su said...

yang ponting eden nak duit raya untuk den tu jangan miss... oops!

:)

klu tensen, jogging kat LRT. yo abang ngah.

^ez^ said...

sabar eh uncle... =)

MOKCIK AZWA said...

itulah..semuanya mahu cepat...akibatnya, apa yang dibina pun cepat runtuh jugak...kita jugak yang salah..

justice hurried, justice buried...huhuhu

Dee said...

yg penting..kerjasama..kerjasama..hahaha..

adat bekerjalah tu uncle..

zino said...

Tie
tq..

zar
perlu ada pencapaian hehe..

Rahim
pandangan yg baik tq..

YB
tepat.. berusaha utk merialisasikan nya..

sha
kerja perlu di teruskan tq..

neezareef
berangin sekali hehe

mrs azmi..
hehe

maksu
tak datang gayo macam mano nak bagi duit hehe

ez
sabar..

azwa
betul tu..

Dee
selagi bekerja perlu di tempuh..

Masy said...

selagi belum tutup mata, keje keje keje :)

arsaili said...

salam eid..yakin boleh!

RahimSabah said...

Salam - Mato tutup kalu , keno kejo an lak he he he

aisputih said...

salam

itulah sebabnya diakhir surat rasmi kerajaan bertulis..

"Saya yang menurut perintah"

jangan tension2 abg zino

zino said...

masy
apo nak buek.. hehe

arsaili
perlu yakin.. tq hehe

Rahim
maso tu dah tak dapek nak nolong e doh hehe

aisputih
tq.. lama tak nampak.. hehe