Wednesday, December 30, 2009

azam baru...

Setiap kali menjelang tahun baru topik yg paling hangat di bincangkan ada lah azam tahun baru.. apakah azam di tahun 2010, bagaimana azam tahun 2009 tercapai ke? apakah langkah langkah yg telah di ambil untuk mencapai azam tersebut.. dan pelbagai alasan juga akan di berikan kenapa azam tersebut masih belum tercapai atau tidak tercapai sepenuhnya atau telah mendapat melebihi apa yg di hajatkan..

ada juga yang akan berkata biar le rahsia, agaknya azam yg mengunung tinggi, malu untuk di kongsikan atau nak buat kejutan bila tiba masa sesuai.. walau apa pun alasan anda hidup kita perlu ada matlamat, perlu ada pengharapan, perlu ada tujuan, dan yang lebih penting perlu ada usaha.. apa pun yang di hajatkan , apa pun yang di inginkan bergerak lah, berusahalah, cari lah , teruskan lah.. dan akhir sekali , jangan lupa memohon kepadaNya semuga apa saja yang anda ingin kan , apa juga yg anda azamkan untuk tahun baru dan tahun tahun seterusnya akan di perkenankan

selamat menyambut tahun baru....

15 comments:

KAKTINY said...

azam tahun baru??..
hhmmm...
nak sambung belajar dan terus belajar..
belajar ilmu pendidikan.. ilmu dunia.. ilmu akhirat... ilmu agama.. ilmu rumahtangga.. ilmu keibubapaan... ilmu korporat...
tapi bukan ilmu sesat barat.. heheheh...

selamat tahun baruuu...

zino said...

azam yg cukup mantop hehe

Mak Su said...

tak berapa fikirkan sangat bab azam ni, biasanya melepasi sempadan tahun macam biasa jer, macam sesuatu yang hollow.

oops!

selamat tahun baru abang ngah zino

zino said...

selamat tahun baru mak su..

mantan said...

sekurang-kurangnya ada yaang dirancang dan nak dicapai...

sI tEDI said...

azam? aduhai.. selalu bila cakap azam.. mesti separuh jalan. bila tiba tgh2 tahun.. dah lupa azam..

ekekkekeke..

zino said...

mantan..
betul tu..

si tedi..
azam setengah tahun le jawab nya hehe

noorlara said...

azam nak jadi lebih baik dan buat mende yg bebaik sesaje

Dee said...

selamat tahun baru..moga lebih maju, kaya, sihat, bahagialah hendaknya..

atty's said...

selamat tahun baru zino ..

silversarina said...

salam,

setakat ni tak de azam untuk 2010 lagi , biar macam 2009 kot , syukur .

zino said...

noorlara
semuga tercapai

Dee
thanks u

atty
sekamat tahun baru juga

silversarina..
maintain la ya..

Zyma Saad said...

Azam aku? Ya, aku juga ada azam.
Aku nak majukan lagi bisnes aku. Kalau ada rezeki lebih nak buka cawangan satu lagi. Insya Allah.
Business-minded la katakan..... setakat malam ni la.
Besok pagi mungkin azam aku berubah... may be aku nak dok depan lappy 24 hour ke.
OK ke??

Hahahaha.....

;)

Zareda Norman said...

nak cari orang nama azam sebab jeles dia glemer setiap kali tahun baru

zino said...

zyma
janji ada azam hehe

zar
saya ada kawan azam.. hehe