Sunday, December 13, 2009

dedikasi khas...

siang tadi kami berkesempatan memenuhi jemputan seorang kawan lama.. anak dia kawin, majlis di adakan di sebuah dewan yang saya terlibat semasa mengeluarkan CF .. sebab masa tu saya bertugas di jabatan yg berkaitan.. itu kisah dulu.. dan bukan itu yg saya nak cerita...

memang saya dah jangka bila hadir ke majlis ni nanti saya akan bertemu dengan ramai kawan lama, sebab nya kawan yg menjemput adalah office mate semasa kami sama sama di office lama di Jalan Pekeliling dulu.. tapi sekarang office tu dah di robohkan abuk pun dah tak nampak lagi.. tapi sayang sejak sekian lama diroboh pembangunan di tapak tersebut masih belum berlaku.. walaupun kami dari bahagian yg berlainan tapi terasa kawan kawan yg sama satu office ni dulu cukup rapat, macam adik beradik.. ada yg dah pencen, ada yg dah berenti kerja dan memasuki bidang koporate, ada yg dah berpindah office dan ada yg masih kekal di jabatan yg sama.. tapi office dah pindah le.. ini juga bukan yg mau saya cerita..

dalam ramai ramai yg saya jumpa tu saya ternampak sesaorang yg dah lama saya tak jumpa.. rasanya sejak dia pencen saya tak jumpa dia.. atau mungkin ada jumpa tapi saya dah lupa.. dia duduk di meja di hadapan saya .. memang dia tak nampak saya pun sebab dia duduk membelakangkan meja saya.. tak pe lah makan dulu nanti saya nak pegi tegur dia.. masa saya makan tu dia bangun alamak dia dah selesai makan ke tak sempat nak jumpa nanti.. rupanya dia bangun cari teh tarik dan bubur kacang.. lalu di sebelah saya tapi dia masih tak perasan saya.. sebab dia nampak dulu geng kami yg lain di meja yg lain dan terus menuju ke meja tersebut...

bila selesai makan saya terus ke meja dia.. sambil menepuk nya dari belakang terus menghulur tangan utk berjabat tangan.. dia terkejut melihat saya tetiba muncul di sebelah dia.. saya terus duduk di kerusi sebelah tanpa perlu di pelawa .. kami berbual.. mengimbau kisah lama dan baru.. bertanya kabar..dia memperkenalkan anak serta menantu yg ikut sama, seorang cucu yg comel.. kata nya dia dah 61 (kalau tak silap) tapi saya tengok kelihatan masih sama macam saya jumpa dia di pejabat masa kami sama sama bekerja di pejabat yg sama satu masa dulu.... awet muda kot hehe.. dia seorang yg peramah sama macam dulu.. mempunyai ramai kawan kecik dan besar, tua dan muda, bangsawan hartawan dermawan semua suka berkawan dengan dia..

satu soalan yg buat saya terkejut.... dia tanya pasal blog ..buat saya berfikir.. bila masa saya bercerita pasal blog dengan dia .. dan dah berapa lama saya berblog..?? dan dia masih ingat nama blog yg lama tu.. bangsal atap.. nama tu sempena nama kampong mem.. rasanya itu blog saya yg pertama.. tapi blog sekarang dah menjadi payakumbuh1 sempena nama kampong den pulak.. saya menulis di atas kertas yg dikeluarkan nya alamat blog saya yg baru.. dan saya harap dia jumpa blog ni dan akan membaca nya .. dan tulisan ni memang di tuju khas utk dia.. hehe saya kata masa saya nak menantu dulu ada saya cari dia.. tapi beberapa orang yg saya tanya tak ada sorang yg tau no. talipon dia.. silap saya juga bertanya salah orang .. dan kesempatan itu juga saya dapatkan no talipon mana tau panjang umur bila ada keperluan saya tau macam mana nak hubungi dia..

so, kepada En Ibrahin dan keluarga semuga sihat sejahtera, terus sukses dalam apa saja yg tuan lakukan dan semuga berjumpa lagi di masa akan datang.. kalau ada apa apa nasihat , pandangan , ulasan berkaitan blog ini, atau apa saja saya sedia menerima nya , kalau nak meninggalkan komen En Ibrahim perlu ada blog juga.. tapi masih boleh tinggalkan komen di ruang sembang tu hehe sehingga berjumpa lagi.. bye..

9 comments:

Zareda Norman said...

pertamuan yg sangat bermakna ya zino..

zino said...

ramai yg zino jumpa .. tapi dapat jumpa Ibrahim memang bonus.. hehe

lupekanje said...

seronok kalu dpt jumpa kawan lama. aciknk balik kampung arini...harap2 dapat gak jumpa knkawan lama kat umah kenduri kawin tu nnt.

UnGu VioLet said...

pertemuan mengusik kenangan lalu..

Leeya said...

kenangan mengusik jiwa... =)

tulipurple said...

biasalah,kenduri kawen mmg port wat reunion tak rasmi..hihi.

Yunus Badawi said...

Seronok kalau dpt jumpa kawan2 lama ni tambahan yg dah begitu lama tak jumpa.

Pun lagi seronok kalau bangunan tempat berjumpa tu ada sejarah yg berkait dgn zino kan.

cikMilah said...

Manisnya memenuhi jemputan kenduri..ziarah, makan,dan pertemuan....

Zyma Saad said...

Musim makan kenduri la skrg ni kannnzzzzzzz????

Makan free gitu. Periuk dan kualai di rumah sangkut diam2. Huhuhu...

;)