Monday, December 14, 2009

lauk kampong....

dah lama tak singgah Serdang, atau lebih tepat di gerai makan di kawasan Mardi sana tu.. kadang tu bila balik dari meeting di Putrajaya saya minta driver lencong ke sana.. so tadi lepas meeting bila sampai kat simpang UPM tu terasa teringin nak makan lauk kampong.. kami sampai agak lewat lebih kurang.. jam 1.30 .. nasib baik daging salai ada lagi... itu pun yg nak di cari... hehe

selain daging salai , siput sedut pun ada... pendek kata pelbagai masakan NS ada di jula di sini.. kepada yg berminat boleh le datang makan kat sini.. gerai kecik je sebelah masjid tapi rasanya boleh tampung dalam 20 orang.....atau ada yg nak ajak zino makan sana ke? pun boleh juga hehe... tapi bersedia lah... silap hari bulan berasap telinga.. masakan NS memang terasa cili dia.. tahan ke?

sekian utk iklan kali ni....

17 comments:

Mr PenyuBiru said...

mulutku tak kena ngan selera ns, kalu tak bleh mtk bro zino blanje.hehe

SoFie NuR said...

siput sedut...best2...dah lame tak pekena pedas NS nih...hihihi

cikgu_math said...

saya suka masakan ns.
kat sini mana ada???

Tie said...

Ooo... Tie suka daging salai.. biasa orang masak gulai, ya?

chekgu BaniHassim said...

masak lomak kalau tak pedeh, mano sodap...
smpai boghasap tingo tu yg best....

Zareda Norman said...

boleh carik hari ni... tercuti ler pulak. ke zino pi putrajaya lagi hari ni? hehhehe

Dee said...

sedapnya mkn panas2 n pedas2..zino tau..husband dee n mertua walau org n9 tp x mkn pedas2..dee lg tahan pedas dari dorang..terbalik eh..hehehe..

cikMilah said...

Mak ai.. pernah makan masak lomak NS jiran kasi.. berdengung...tapi sedap...

pB said...

pedas sikit , ok

tulipurple said...

kat mana kedai tu exactly...bestnye dkt dah sgt tu...tp alahai laki den mmg tak tahan podeh.

Mak Su said...

pedas = sodap

Leeya said...

saya suka pedas2..hehe..tapi tang siput sedut saya tak makan.hehe

DeeN said...

Masih terasa2 daging salai buatan uwan member kat rembau. Sodap ah!

PerantauSepi1306 said...

fulamak.. ni le status masak lomak cili api kat FB tu yea... bro kasik tunjuk le gambop gerai tu sket senang nak cari..

zino said...

penyubiru..
selamat hehe

sofie nur
balik nanti boleh cari hehe

cikgu math
kat sini ada hehe

tie
betul tu..

cikgu banihashim
lagi podeh lagi sodap hehe

zar
nampak nya lepas balik cuti baru ke putrajaya lagi hehe

Dee
heran den hehe

cikmilah
berhati2 bila makan.. hehe

pB
sikit pun ok kalau banyak lagi OK hehe

tulipurple
masuk ke UPM serdang tu terus je sampai jumpa simpang ke masjid jamek.. sebelah masjid tu..

Maksu
paksu ok ke pedas.. hehe

leeya
dua2 tu sedap hehe

deen
belajar le buat..

perantausepi..
gambar tak ada masuk je kat UPM tu.. sampai ke mardi kat belakang tu..hehe

Zyma Saad said...

Daging salai? Owh, ai like it.
Sedap sgt....

;)

zino said...

zyma..
bila teringin tu yg masuk kawasa mardi.. ada satu gerai yg selalu ada gading salai nya hehe