Thursday, April 29, 2010

adakah andaa kenal jiran anda??

Dibelasah mati bergaduh kerana sampah

KUALA LUMPUR 28 April - Hanya kerana masalah sampah nyawa seorang manusia melayang.

Itulah terjadi kepada seorang lelaki berusia 51 tahun setelah dibelasah oleh dua beranak yang merupakan jirannya menggunakan kayu besbol di tingkat bawah pangsapuri Sri Sentul, Bandar Baru Sentul di sini, kira-kira pukul 1 pagi tadi. Segala-galanya bermula apabila seorang daripada suspek tersebut meletakkan bungkusan sampah berdekatan pintu rumah mangsa. Keadaan itu menyebabkan mangsa tidak berpuas hati lalu menegur suspek.


bagaimana anda dengan jiran tetangga.. apakah hak hak jiran selalu kita utamakan..??


12 comments:

pB said...

alhamdulillah so far ok ok aja dengan jiran2..

xiiinam said...

Mendapat jiran yang baik, juga merupakan rezeki ....

aNIe said...

Jiran2 kita kat sini ramai yang Melayu...& alhamdulillah takde masalah...

Macam2 sekarang ye zino...

DrSam said...

Alhamdulillah. Masih muhibbah dengan jiran tetangga.

Rose said...

jiran kami Melayu...

zino said...

pB
bagus la tu..

cklah
betul tu.. jiran zino ramai bekerja di tempat sama hehe

anie
jiran zino juga sama..

Drsam
bagus

Rose..
alhamdulilah..

KAKTINY said...

saya cuma rapat ngan jiran umah no. 1 jer (sbb dia yg tulung carikan umah nih.. hihihi)..
dan sering juadah bertukar tupperware.. best oo.. hihihi..

jiran sebelah kiri cha-ya-nun-alif.. yg setia memasang colok setiap jam 7 pagi dan 7 malam.. uhuk uhuk uhuk..

dan yg kanan - NEGRO (muslim) tapi ada bela anjing rotweigler yang bukan sahaja sambut aidilfitri tapi jugak Christmas (siap serve minuman itu di setiap meja dan bising2 mabuk2 sampai pagi..)..

aduh.. terdera mental betul tgk amalan harian jiran-jiranku.. fenin fenin fenin..

Angah said...

huhuhhuhu aye tak berapa puas hati ngan jiran, tapi duk diam je, tak de le bergaduh...

Dee said...

kenal..tp sound gak sket2..yelah bela kucing pandai..tp kucing berak kt umah org merata..sapa x marah..jgn depa pi balun dee ngan kayu besbol gak sudahlah..hahaha...

zino said...

kaktiny
macam2 jenis jiran ada hehe

angah
kalau tak boleh tegur duduk diam2 je hehe

Dee
siapkan kayu baseball kat rumah juga hehe

Zareda Norman said...

memang macam macam jenis jiran ada.. ada yg suka sangat menyibuk ada yang sangat buat tak tahu...

生魚片Alex said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚