Saturday, July 18, 2009

balik kampong...

memang hari ni kami buat plan mengejut nak balik kampong.. mem kata nak makan cendol leman dawi, zino nak dengar apa lagi leman dawi nak celotehkan.. hehe.. lepas sarapan pagi tadi pegi bangsar dulu.. mem nak ambik baju yg dah lamo di tempah.. zino pun ada tempah satu baju batik tapi kedai lain la.. baju zino siap baju mem belum siap2 lagi hehe

lepas tol sg besi singgah dulu isi minyak dan buat urusan apa yg patut.. masa tu ayah talipon, katanya tetiba mata mak sakit tak boleh buka.. cara ayah beritau zino dapat rasakan ayah cukup risau dengan keadaan mak, apa lagi berdesup la zino terus balik ke kampong.. leman dawi boleh tangguh di lain masa.. sampai ke rumah terus cari mak, ayah dah tunggu di pintu.. mata mak berair dan merah, tak boleh nak buka sakit.. terus ajak pegi klinik..di Tampin sana..

bila sampai klinik yg biasa mak datang tutup le pulak.. jam 2.00 baru buka balik.. kena lah ke klinik lain juga berhampiran , ada antibiotk, ada ubat tahan sakit, ada ubat titik dalam mata dan ada jel utk mata.... harap2 dengan ubat ubat tu mata mak akan segera baik.. inshaallah.. lepas urusan di klinik ajak ayah mak makan terus kat tampin, tapi tak geti restoren mana nak masuk, cubo yo lah satu restoren tu.. sodap la pulak walaupun berair mato dek podeh e.. hehe.. hazwan pun sampai terjelir lidah menahan podeh tapi ayam rendang yg di ambik nya licin juga hehe

kat depan rumah ada duku langsat, ada rambutan ... apa lagi poe petik je lah.. tinjau juga manggis .. tak ada pulak buah.. kalau ada mau juga poe panjat makan atas pokok tu.. tapi tak boleh lasak sangat kalau bergoyang lebih sikit nanti semut2 akan keluar menyerang hehe.. memang tril makan manggih atas pokok dia ni hehe... ok lah cukup dulu siaran kali ni.. dan apa yg anda buat dihujung minggu??

esok zino akan outstation sehingga rabu..

11 comments:

Kak Elle said...

semoga mak zino sembuh dgn ubat2 di beri tadi...

ZARA 札拉 said...

Berhati2 ya Uncle?

^_^

Mr PenyuBiru said...

hati² makan buah atas pokok, takut kena tembak! hehe..

~ yus ~ said...

harap2 emak bro zino segera pulih seperti biasa. Outstation lagi....husband saya pun asyik outstation jer...:(

Yunus Badawi said...

Restoran mana kat Tampin tu? Pedas tapi sedap. Lain kali boleh aku singgah kat situ kalau aku pegi Air Mawang atau Gemas hehehe

Neeza Shahril said...

kat sini kalau sakit mata pun dapat 3 jenis ubat. cair, separa cair dan pekat.. hehe..

syoknya makan buah atas pokok.. nak elakkan kena gigit semut dan kerengga, kena bawak ridsect naik atas kot.. hehee..

zino said...

kak elle
mak dah beransur baik..

zara
tq..

penyubiru
kalau pokok rumah jiran harus tu hehe

yus
terima kasih..

kalau dah selalu outstation kira dah biasa la kan hehe

Yb
restoren tu tak jauh dari roundabout yg tak lama lagi bertukar jadi simpang lampu isyarat tu menghala ke pekan tampin, sebelah kanan, ada tulis lado api dan nasi ayam kampong ..

neeza
sakit mata juga ke? semuga cepat sembuh.. tak payah ridset cuma jangan bagi semut tu tersedar je.. slow motion je manjat hehe

xiiinam said...

...selamat memakan buah...

zino said...

cklah
Ipoh banyak durian kot hehe

tulipurple said...

alahai rindunye nak jln2 mkn2 kat tampin...

Dee said...

den kalo gi tampin suker mkn cucur udang alor gajah tu..sodap!!