Saturday, January 15, 2011

geng bas sekolah... hehe

Hazwan suka sangat cerita ni.. tapi zino tak le nak mengulas cerita geng bas sekolah ni.. tapi nak cerita kisah geng masa sekolah menengah dulu.....hehe

geng ni ujud sejak form one kot.. tapi semakin tahun semakin ketara dan ngam kata orang tu... bukan la geng budak jahat tapi geng yg ala ala nakal sikit tapi bila exam mantop hehe.. maknya kemana pergi mesti dengan geng ni.. ada apa2 aktiviti ke , majlis ke apa apa je lah geng ni akan memain peranan.. dalam ramai2 tu ada macam2 kerektor, ada budak nakal ada pengawas ada kaki buli ada top student ada lelaki dan ada perempuan.. tapi yg penting semua satu kepala...

Dan kumpulan ni menjadi perhatian budak kelas lain, ada yg suka dan ada juga tak berapa pekenan dengan geng kami ni... bila dalam kelas geng ni juga yg study kuat , budak2 ni juga yg buat hal hehe.. terutama bila cikgu yg mengajar tu tak berapa pekenan di hati... ada satu hari tu masa tingkatan 2, cikgu yg mengajar tu cakap selow dan seolah bercakap dengan papan hitam je bukan dengan kami hehe.. so geng yg kat belakang pun mula buat operasi.. diam diam sorang keluar ikut tingkap...(panel kaca tu dah pecah...) menyelinap ke kantin sebelah.. balik dengan sebungkus goreng pisang... dan kami pakat2 makan tanpa di sedari cikgu yg gemar bercakap ngadap papan hitam tu hehe..

ada banyak cerita lagi.... nanti lah.. hehe di mana agak nya semua geng dulu... yg zino tau zaki dah jadi sorang pengarah syarikat di kedah..zino selalu tiru homewark dia terlalu amat rajin dia ni.. Dr. zainudin (dah habis buat PHD) mengajar di UPSI..pengawas sekolah , Rosli (mungkin dah jadi pengurus kot ) di TNB, pakar tackle awek hehe, Mustapa.. Saudagar.. (kontraktor) Dr Razali (dr haiwan) dah jadi tokei dalam industri ternakan.. Zainudin (sorang lagi sebiji rupa cina ) pengarah klip2 iklan dan advertisment..dulu kaki pukul hehe.. Noriah akauntan di bank cap harimau.. selalu berlawan no satu dengan zaki.. Fauziah.. tak tau kerja kat mana .. Normadiah primadona masa sekolah dulu hehe.. Rashid (dulu ketua darjah) mengajar kat melaka kot.. selalu rebut no 3 , zino dok kekal rekod no 4 je hehe Jumat satu majikan dengan zino hehe maimun (arwah) .. hasan.. tak tau kat mana sekarang dia le yg jadi mangsa tukang beli goreng pisang hehe.. dan ada beberapa nama lagi.....

5 comments:

kak Erna said...

rosli yang pakar memikat tu la yang nikah dulu dengan budak baru abeh sekolah kan...he he..ponah jumpo dio di giant seromban..dengan isteri dan anak dio..

zino said...

rosli tu kan kawen dengan induk.. dia dah buek rumah banglo kek segemban hehe

Kengkawan said...

mak aihhh
sompek g beli goreng pisang tu..
ganass!!! heheh

zino said...

Andak
Itu baru sikit tu ada lagi hehe

Zareda Norman said...

cik ika tak de geng bas sekolah sebab dia naik van.. ehjhehe