Thursday, January 27, 2011

lemau..

Sejak malam tadi ta berapa nak sihat.... sebenar nya penyakit lama datang menyerang... memang dia datang dan pergi... tapi kali ni serangan agak kuat dan zino tewas... ubat pulak tak ada stok.. ingat kan boleh bertahan sampai ke pagi... akibatnya semalaman tak lena tidu.. asyik terjaga.. setiap jam bangun... akhirnya jam 5.00 terus turun kat bawah... duduk ter menung kat krusi.. badan penat tapi tak boleh nak tidu..

pegi juga ke pejabat.. tapi pagi pagi dah ke klinik .. ramai pulak yg sakit hari ni.. rupa nya hari ni di tambah dengan pesakit kencing manis dan darah tinggi.. maka ramai la warga emas di klinik.. termasuk beberapa kawan zino yg dah bersara... terasa macam bila dah bersara penyakit tu akan datang.. ia ke? harap2 nya tidak la... lepas mendapat rawatan dan ubat zino kembali ke pejabat... konon nya nak meredakan fail yg bertimbun.. tapi kudrat tak mengizankan.. apa yg berlaku zino kunci pintu dan cuba tidur.. dalam keadaan sejuk di pejabat tu macam mana nak tidu.. mau saja balik ke rumah tapi cuba bertahan juga sehingga satu majlis yg telah di rancang pada tengahari nya..

bila BOS nampak zino dia terus bertanya.. agaknya dia nampak zino tak berapa nak bermaya.. terpaksa lah zino beritau keadaan sebenar.. tak ada niat nak mengadu kat dia...hehe lantas dia minta zino balik terus selepas majlis nanti.. semasa kata kata aluan nya dalam majlis tu sempat juga dia sentuh keadaan kesihatan zino dan di jadikan contoh bagaimana bersemangat nya zino datang juga ke pejabat walaupun tak berapa sihat.. terima kasih bos.. bila semua staff beri tepukan sokongan..

sebaik selesai majlis zino minta driver hantar balik nak melelapkan mata buat sejam dua.. kereta masih di pejabat.. dan pesan minta dia datang semula jam 5.30 nanti.. sungguh lena bila tidu tadi sehingga bila driver datang menjemput terasa macam zino baru je nak tidur hehe..semuga esok akan lebih baik dan terus baik dan baik..inshaAllah..

20 comments:

roserose said...

Untung boss Zino..
sy pun ada pekerja mcm tu..

terjatuh di rumah..gi klinik..then dtg kerja..
dia kata sakit sikit aja..tp jalan pun nampak dia tahan sakit.

Zareda Norman said...

get well soon

♥ manje ♥ said...

moga cepat sembuh... rehat cukup2 yek... ~

kak Erna said...

macam sekarang.dah sihat ke..jago diri..jagi kesihatan..
cuaca sekarang ni kot..
kalau tak sihat nanti camano nak poi pahang..
jangan lupo makan ubek yo..semoga copek semboh..

zino said...

rose
mula ingat larat nak kerja..

zino said...

zar
tq..

zino said...

manje
tq mudah2an..

zino said...

erna..
tu le banyak kojo minggu dopan ni.. harap sempat utk semua tu nanti.. alhamdulilah dah beransur baik dah ni..

DrSam said...

kesihatan perlu dijaga. Get well soon sir.

sheschocoholic @ leeya said...

get well soon uncle..

Ada Dalina said...

siannya uncle...mmg sgt x bermaya kalo x ckup tdo kan...xper, esok dah cuti, rehat puas2 k?

cikceriacorner said...

uncle.. minum air suam byk2...

moga cepat2 sembuh..:)

pB said...

bukan senang nak dapat pekerja yang jenis sakit pun datang pejabat untuk kerja



get well soon.



Kirim salam pada mem.

MOKCIK AZWA said...

Semoga cepat sembuh..memang berbaloi bos beri APC pada pekerja contoh :)

zino said...

DR Sam..
tq..

zino said...

EZ
tq..

zino said...

Ada..
kalau boleh hehe

zino said...

cikceria..
ok.. tq

zino said...

pB
inshaallah...

zino said...

azwa
tq.. hehe