Friday, January 16, 2009

berlaku depan mata...

Tadi zino balik lambat.. biasa lah 6.45 baru selesai meeting.. sampai ke rumah hafizah dah tunggu nak pegi tusyen.. u-turn dan terus hantar dia.. masa tu signal minyak dah beberapa kali merah.. maknanya minyak dah nak kering.. tengok jam sempat lagi singgah isi minyak..

di pam yg hujung sekali..depan zino ada dua orang mamat berhenti betul2 di depan pam sehingga zino tak boleh nak ke depan .. agaknya baru lepas isi minyak kot.. so tunggu je sekejap.. tapi mamat dua orang tu buat don no.. je.. tunggu lagi... nun kat sebelah seorang wanita sedang park kereta ada urusan lah agaknya.. akhirnya mamat tu beredar kebahagian belakang kereta perempuan tu.. dan zino pun boleh ke depan utk isi minyak.. dan perempuan tu pun keluar menuju ke ATM mesin.. tiba tiba........

mamat tu bergerak ke sisi kereta... dengan secepat kilat (slow sikit kot..) dia mengambil bag tangan wanita yg malang dalam kereta dan terus berlalu dengan motor...keadaan agak gelap.. zino nampak segalanya tapi zino langsung tak nampak no motor tu.. tak sempat nak kata apa pun.. atas dua alasan.. 1. kejadian berlaku pantas.. 2. memang rabun jauh pun mana nak nampak.. hehe.. zino keluar kereta mencari wanita yg tak perasan apa yg berlaku...

zino: cik... yg tu kereta cik kan.. ada orang ambil bag dalam kereta.. tak kunci ke kereta tu tadi??
wanita: kunci!!

dia bergegas ke kereta, zino ikut di belakang.. memang sah mamat tu dah pecahkan cermin depan sebelah kiri..bagaimana ? tak nampak.. dengan apa tak nampak.. mem kata dia tumbuk je.. betul ke? mudah nya.. kesian si wanita.. panik.. ada seorang lagi mamat yg baik hati datang membantu.. zino kena balik cepat dah jam 8.. belum magrib lagi..

tuan/puan berhati hati lah.. tak sangka langsung.. mamat yg selamba je di depan zino tu rupanya peragut professional.. kejadian seumpama ini boleh berlaku di mana mana dan pada bila bila masa saja...

32 comments:

aNIe said...

Zino...bahaya sekarang kan...dada orang pun diorang boleh buat kerja...

Tu sebab bila saya pi stesyen pam saya akan kunci pintu & angkat handbag sekali walaupun nak pi bayar kat kaunter

kawaii_desu said...

ish kenapalah berani sgt org sekarang ni...
takut la pulak.. dah la kita ni jenis suka balik lewat

zino said...

anie
betul tu kejadian tadi betul2 memeranjatkan.. masa zino beredar wanita tu meminjam talipon mamat yg baik hati utk memanggil sesaorang ..

zino said...

kawai..
kena lebih berhati2.. kejadian tadi memang tak di sangka2..

Zareda Norman said...

menakutkan..

Macam macam cara dah sekarang. Kengkadang tu dia letak kertas kat wiper, masa kita nak buang kertas tu, dia terjah kereta. Langgar bumper ler, buat buat tanya jalanlah..

Nauzubillah, kena banyak baca Ayatul Kursi.. semoga perjalanan kita dilindungkan dan diberkati..

su said...

ishhh sungguh bahaya! su slalu tggl hbag dlm kete!lepas ni kene lebih ati2!

Kak Elle said...

oh wow ada orang keliling pun berani buat macam tu ye?

maklang said...

berpengalaman lah tu...dah tak takut walau ada orang disekitar...

kesian wanita itu...

kena berhati2 sekarang ni..

Hanisumayyah said...

Mangkuk betul jantan tu...mesti dia dah biasa guna MO tu..., tak sangka cermin keter kita takat tumbuk pun dah pecah...tangan dia dah hari2 practise buat kerja jahat tu kot...takde cctv ker stesyen minyak tu? kalau ada senang jugak nak kesan tu...satu peringatan juga jagan cuai..dan kalau nak letak hbag jangan letak duit atau dokumen pntg...biar padan muka peragut tu xdapat apa2...geramnya..

zino said...

zar..
mamat tu lama depan kereta zino buat don no bila zino sampai nak masuk kawasan pam.. tak sangka penyangak rupanya..

su
kalau letak pun janga letak atas kerusi senang nampak dari luar..

kak elle
dah kerja hakiki dia kot.. tapi memang selamba je dia buat tak kelamkabut pun tu yg tergamam tak boleh nak kata apa..

maklang
agaknya dia dah perati lama wanita tu tunggu masa sesuai je..

hanisumayyah
masa dia depan zino tu sorang sedang di talian.. agaknya itu semua lakonan saja nak curi masa boleh lama kat tempat tu sedangkan tempat tu berhampiran pam.. sementara menuggu mangsa keluar kereta..

nk jerit pun tak sempat sungguh pantas..

atehlaila said...

tu lah..dgn keadaan ekonomi yg semakin teruk ni..makin banyak kes2jenayah jadik..kena lebih2 berhati2..kadang2 dlm kita duk hati2 pun..jadik jugak..

zino said...

atehlaila
betul tu.. penjenayah ada di mana mana dan kita tak kenal yg mana satu..

tintaHati said...

Cam tak muka org tu? Kot-kot polis boleh lukis gambar lakar si peragut yang tak takut Tuhan itu...huhuhu

zino said...

tintahati..
memang dah tak ingat rupa mamat tu.. tadi cek balik kat petrol pum tu tengok ada cctv.. harap2 video yg di ambil boleh membantu..

Aleeya said...

sama la ..ai pong rabun jauh..skang ni ape benda pun takleh tinggai dlm kete, as long berharga kan ..perampok ade merata rata, takpe la zino lenkali cuba tangkap peragut lain lak yer..he he

Jard The Great said...

ish...aku selalu gak tinggalkan beg dlm kereta..

thanks for this n3.. aku nak tobat la pasnih..hehehe..

zino said...

aleeya
harap2 CCTV kat petrol stesyen tu boleh membantu..

jard
jangan tobat sekejap je lepas tu lupa buat balik hehe

Princess Liyana said...

salam kenal;)hehe

em kesian wanita itu..alaahai..kalau tak leh tembak peragut tu dgn pistol yana ;P

zino said...

liyana..
apa kata beli kan pistol banyak2 dan beri pada semua wanita hehe

^ez^ said...

hmm...bahayanya ek.walaupun depan ramai org.mmg berani sungguh! huhuhu...keta saya pun penah kena pecah.habis semua kena rompak.masa tu tgh mandi manda.jgnla nk simpan2 brg2 berharga kt dlm kereta.walaupun kat mana kita pegi.huhuhu...

hapelah nk jadi zaman skg ni.. :(

Mr PenyuBiru said...

hoho..cekapnye diorang buat keje. nak kena bagitau wife aku ni. kebiasannya ku perhati, kat stesen minyak jarang ramai pemandu yg cuai.

sib baik ku dah tinted yg kalis pecah punyer.

zino said...

penyubiru
yg tinted tu kalis pecah ke kalis berkecai.. kereta yg di pecah tu kaca tak bertabur pasal dia pun pasang tinted cermin seolah2 terkoyak je..

AZWA said...

kat petrol stesen petronas dekat umah azwa minggu lepas pun ada kena macam nie gak.

macam2 cara org jahat skang nak cari duit, semoga kita semua dilindungi dari kejahatan seperti ini.

Mr PenyuBiru said...

kalis pecah dan kalis berkecai punyer. kalu ketuk dengan helmet atau kayu besbol ke, ambik masa yg lama baru bleh pecah. maknanya, alam akan berbunyi dulu atau orang lain akan alert dulu sblm cermin tu pecah. tapi, kalu penjahat ni pakai spark plug ke, itu ku tak pasti pula.

en_me said...

passt bang zino, aper nombo kete wanita ittewww.. ihiks

zino said...

azwa
makna nya ramai yg berkemahiran dengan kerja macam ni..

penyubiru..
zino tak nampak bagaimana dia pecahkan tapi nampak macam mudah je.. macam dia pergi ke tepi kereta tu terus selok tangan ambil beg.. bagaimana dia pecahkan cermin menjadi tanda tanya.. bila zino tengok cermin berlubang besar tapi cermin tidak berkecai tersangkut pada tinted..

en.me
itu pu zino tak perasan hehe

Muhammad Azli Shukri said...

salam zoni, di mana zino beli buku tersebut, Tariq? salam singgah

zino said...

Muhammad Azli Shukri
buku tu ada di jual dikedai2 buku.. zino beli di Jln TAR..dari salah sebuah kedai buku yg banyak terdapat di jalan tersebut..

ad3ck said...

peragut bermotor neh kalau dapat langgar smpi mati sedap jugak eheheh.

CuTeMiUt78 said...

ish.. memang menggerunkan je.. klu kita kat tmpt pompuan tu.. dah confirm menggigil lutut dibuatnya..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

bahaya tul lah sekarang ni

PerantauSepi1306 said...

jenayah meningket dek kerna hempetan ekonomi serta pertimbangan rasional yang lemah dan iman yang berkurangan??? btul ker..

apa-apa pun kita sentiasa lah hati2 jgn letak bag overexposed dlm keter... paling2 pun campak lam bonet.. susah sket nak ketuk kasik pecah...