Friday, January 16, 2009

cerita adik....

adik: abah, adik demam la..
abah: mm
adik: abah, adik cakap ni adik demam..
abah: mm ok..
adik: abah ni.. bila adik cakap abah tak ambik berat pun, kalau kakak cakap demam abah terus bawa klinik...
abah: oo adik demam ya.. (sambil letak tangan kat dahi..adik..), nanti makan ubat ya..
adik: tak pegi klinik ke? (muka dah moncong..)
abah: ok balik nanti kita pegi klinik ya..
adik: tapi adik tak nak injek..(dah mula cembeng..)
abah: adik demam kuat ke sikit.
adik: adik demam sikit je..
abah: ok..ambik ubat je tak injek..

12 comments:

pB said...

arifah hari ni pun demam jugak tu ...

bwk ke klinik , dpt ler mc untuk hari ini ....


ahad ni join tak??

Mak Su said...

minat dokter ker?

Zareda Norman said...

adalah doktor yang adik minat tu.. tak pun nak kolek gula gula kat klinik tu..

tulah adik, auntie zar kata makan spirulina barulah jarang demam..:)

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

ni mesti kes minat ngan doktor ni

DeeN said...

Siannn. Skang neh ramai yg asyik demam2. Suruh adik jgn nakal2, baru cepat kebah demam. Hahahahaaaa...

Tie said...

Hi hi....memang adik tu manja, ekk....

Dia nak ponteng sekolah ke??

silversarina said...

Alahai adik demam , sian adik , injek takut pulak ..mentang2 kakak sorang je pompuan mesti manja lebih..hehehe.

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. cian adik.. demam ya.. ke demam nak ponteng g skolah

ez said...

eheheh..kakak ez tau...nanti adik minta beskal kat abah..mesti demam adik baikkan..eheeheh

sy stuju ngan kak zareda..mkn spirulina..bgus tu..

su said...

su jenis alargik..bila alergik menyerang! nak xnak kene enjet gak! waaaaa!

(adik pon takut kene enjet yer!same laaaa kite!hehe)

Kak Elle said...

oh oh adik lak sakit skg ... mesti rajin makan ubat ye kalau tak injection.

zino said...

pb
ahad ni ke.. alamak ada kenduri..

maksu
dah jadi kawan dia.. hehe

zar
doktor suka borak dengan dia hehe

crazy beautiful
betul tu hehe

deen
bertambah la ngada2 nya.. hehe

tie
ada unsur2 tapi buat don no je..

silversarina
betul jugak tu..

cutemiut
ada di sebut tapi buat tak dengar je..

ez
tolong kempen ke.. hehe

su
patut la ada geng hehe..

kak elle
pesan sesungguh kalau pegi klinik tak mau injek.. hehe