Monday, January 5, 2009

kembali ke sekolah



kesian budak2 ni.. macam mana nak kesekolah tu?? zino harap tak ada anak anak kita terpaksa meredah banjir utk kesekolah..

hari ini ramai yang menghantar anak ke sekolah.. sama ada masuk ke tadika.. masuk tahun satu atau lain lain kelas.. daftar ke sekolah asrama penuh belum lagi kan?? adik melangkah ke tahun 2.. tapi zino tak sempat nak hantar.. pagi petang ada meeting.. adik kata dia boleh pegi sendiri.. (naik van sekolah la..) tapi kami minta "mama" bantu adik di sekolah.. menentukan bilik darjah dia dan sebagainya...

kakak pula menghadapi masaalah baru tapi baru sekejap tadi dapat di selesaikan.. tahun dulu kami sepakat sesama jiran pagi zino yg hantar dan balik dia yg jemput kedua2 nya.. tapi tahun ni farmula tu dah tak boleh di guna pakai lagi.. dia dah tak boleh ambil mereka balik.. dan zino lagi lah tak boleh.. alternatif perlu di usahakan segera....

sebentar tadi bapa kawan fizah tu call dia dah dapat satu penyelesaian.. dan minta zino sokong dan setuju.. pergi terpaksa lah masing masing hantar.. no problem.. memang on the way pun.. dan balik dia dah tempahkan satu van utk menjemput fizah dan rakan2 (5 org) syarat pemandu bayaran penuh setiap bulan kecuali dis.. demi kemudahan fizah.. zino setuju.. dari sekolah balik terus ke BTR memang susah sangat nak dapat bas.. kami juga mau mereka lepas sekolah terus balik ke rumah..

23 comments:

aNIe said...

Lahai...dah 2 kali komen...tak masuk2 jugak...

Hmmmm...tahun ni...saya ada dua orang yang bersekolah di sessi yang berlainan...penat berulang alik...abih nak buat camno...

zino said...

anie..
kena lah berkejaran ke sana ke mari..

pB said...

Yang kat umah tu ,

dua sekolah ptg , dua sekolah pagi.

sib baik sekolah dekat ,
berbasikal jer ...

jimat sikit duit kenderaan

zino said...

pb
at least settle satu hal..

en_me said...

me hingat ko nak pindah ke wordpresss.. masih dok kat blogspot nih lagikks.. layannnns abang zino itewww.. uhuhu

Masy said...

adeh dah banjirlah pulak huhu

Mak Su said...

ooh, blog baru.... senang ker nak organise blog ni?

zino said...

en.me
bukan nya geti sangat layan je..

masy
itu la baru nak pegi skool

maksu
hentam je bukan nya pandai sangat.. hehe

Neeza Shahril said...

cantik rumah zino kat kampung tu..
ooo.. buat rumah baru untuk 2009 ya..
bagus gitu.. nak buat jugak lah.. hehehh...

cendawanintim said...

taknak buat tahlil naik umah baru ke uncle??!

zino said...

neeza..
buat jangan tak buat..

cendawanintim
kecil2an je..

OO said...

cantiiiik rumah baru aiii...sejuuuukkk den tengok.

ni baru laaa nak menjenguk rumah baru bro zino, ado air kopi kampung tak?? hehehe...(tetamu tak malu ni!)

zino said...

OO
ada poe la dapur tu bancuh sendiri.. hehe

KAMATO said...

mula je bukak sekolah, jalan pun jem gile....

zino said...

kamato..
guna kapcai je lah hehe

Kak Elle said...

alhamdulillah dah dapat penyelesaian pun..jadi takde masaalah lagi.

Sastri said...

salam uncle.. bila baca kat rumah lama, tengah renovate rumah baru, sas ingatkan rumah yang betul2... :D

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

kesian nyer kat budak 2 orang tu, kena tempuh air banjir lu bagai, emm umah zino kat kampung tu memang cantik gilerlah, cam chalet lah gayanyer, dah lah dari gambor tu nampak cam bersih giler

AZWA said...

Alhamdulillah dah jumpa jalan penyelesaian. Cam anak2 azwa pun biras azwa yang hantar pergi dan balik..hujung bulan hulur2 la dia barang seketul dua sebagai duit minyak kan.

zino said...

kak elle
macam dah settle.. tapi masih ada sikit masaalalah lagi.. inshaAllah bila selesai nanti zino cerita balik..

sastri
rumah dalam gambar tu memang betul hehe

crazy beautiful
itulah rumah mak zino..di kampong nun..

azwa
itu sudah pasti.. hehe

Zareda Norman said...

cam ne adik masuk tahun 2?

zino said...

zar
adik tu relak je.. hehe

lupekanje said...

acik dah selesei takat ni utk kategori sekolah rendah dan menengah..pasni nk tgu nak antar yg sorang tu bajar mana pulak...siap la duitnya pulak..huhu