Sunday, January 18, 2009

LEKAS










lekas atau Copek adalah satu istilah yg biasa di sebut di N9 tau ke anda sekarang ada satu lebuhraya yang "lekas" utk ke seremban.. ??

sebagaimana kita sedia maklum.... terutama yang selalu menggunakan lebuhraya utara selatan , terutama yang nak menuju ke selatan , seremban dan sebagainya.. selalu kita terperangkap dengan kesesakan di lebuhraya tersebut.. terutama semasa menghampiri bandar seremban..apatahlagi di musim perayaan.. seolah olah lebuhraya telah mencapai keupayaan maksimum dan tidak mampu menampong pulohan ribu kenderaan yang menggunakan nya..

Dan sekarang telah di bina satu lagi lebuhraya ke selatan, yang sekarang ini telah hampir ke bandar seremban, sekarang baru sampai ke mantin.. lebuhraya tiga lorong yg cukup selesa, masih tak banyak kereta menggunakan nya dengan kadar tol yg masih rendah.. promosi je kot..lebuhraya ni bermula dari semenyeh ke seremban.. tapi baru di buka sehingga mantin.. kepada yg tak tau lebuhraya ni.. ikut je besraya sehingga habis dan akan bersambung dengan hiway ni.. peta yg di sertakan mungkin boleh membantu.. lepas tu berdesup sampai mantin..

hati hati semasa memandu.. ini zino bagi promosi free kepada LEKAS hehe..

24 comments:

Kak Elle said...

lebuh raya yg lagi cepat ke Sg takde ke?....hehehe

su said...

ke tampin diorg x wat kan! x adil ni...lambek yoh! hehehe...

Tie said...

Oh....promote Lekas kat sini, ekk? he he.....

Zareda Norman said...

PernaH juga tersesat ke LEKAS ni masa nak pi semenyih.. memang lekas dah sekarang kalau nak ke selatan kan

Princess Liyana said...

copek?ekeke..reti ckp noghori tak?huhu

zino said...

kak elle
kalau nak lekas ke sg terbang je hehe

su
nanti kito buek demo kek segemban minta dia org sambung sampai ke tampin hehe..

tie
mana lah tau zino lalu nanti dapat diskaun hehe

zar
kalau siap sampai senawang nanti memang LEKAS la zino nak balik kampong hehe

zino said...

princess liyana..
kalau tak goti tak kono bagi balik kampong nanti hehe

aNIe said...

Lebuhrayo COPEK ni takdo sampai Melako ko?

Abang Long said...

Semakin singkat waktu perjalanan. Semakin pantas masa berlalu.

en_me said...

copek jang copek.. thanx abang zino for d info..

AZWA said...

Ikut LEKAS, copek la sampai hahaha...

pB said...

asyik ke selatan jer yang ada highway baru

ke pantai timur , bila lagi?????

Masy said...

best laa nama COPEK tu. hahahahaah

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

bilalah depa ni nak buat lebuhraya ke kelantan.

cendawanintim said...

LEKAS dah buleh bayo elaun ni..!!

^ez^ said...

wahh..wat promotion free! hehehe..useful information tu. :)

muadzlife said...

heheh..tingin bona nak cubo..asik lalu sobolah yo bila poei somonyih...oo lom samapi somban laei ko..hehehe..mantin tu pun da ok dah tu..sonang nak poei longgeng..keh keh keh

CuTeMiUt78 said...

heh..heh.. siap promosi lagi ya

Sastri said...

salam uncle... mungkin CNY ni boleh cuba lalu jalan tu ek... jalan-jalan sebab tak balik kampung la cuti nih... huhuhu...

zino said...

anie
ke melako belum lae hehe

abanglong
setuju..

en.me
dengan kereta putih tu lagi la copek hehe

azwa
tepat sekali..

masy
cuba buat ayat tengok hehe

crazy beautiful..
satu hari nanti ada lah tu tapi tak tau bila hehe..

cendawanintim
boleh bagi toll free setahun ke ok gak..

ez
utk faedah semua dan LEKAS hehe

muadzlife
kalau ke lenggeng memang berdesup je nanti..

cutemiut..
bagi la can..

sastri
ok tu jalan2 sampai segemban..

fazemy said...

skrg ni g seremban cam pegi kedai je sebelah rumah je. dh dekat.

Nong said...

Baru last weekend lalu hiway Lekas gi Broga. Cepat dan pantas. Pastu lalu jalan lama gi makan cendol Leman Dawi...

zino said...

famezy
bagitu pantas sekali

nong
gerai tepi jalan tu ke..

PerantauSepi1306 said...

muehehehe bro.. pantas2 jugek.. tp hati2 speed trap tau ;D