Wednesday, February 25, 2009

ada ada............je..

kisah ni berlaku semalam...

memula adik tetiba terjerit... lalu lari ke belakang meja..lepas tu kakak pulak datang.. tetiba terjerit juga.. ikut lari belakang adik.. sambil lari sambil memandang ke arah tangga...

lepas tu adik terjerit lagi lari lagi dan terus melompat ke atas kerusi.. kakak juga lari..jerit lagi kuat..dan juga melompat di atas kerusi yg sama.. hehe.. apa ke hal pulak ni...

"abah, tolong!!"

"kenapa ni?"

"tu ha.. sambil tunjuk ke arah tangga.."

aku pun terus ke dapur, capai penyapu, dan dengan pantas zapppp!!! zuppp..!!! payah jugak nak kena dia lari mencelinap kesana kemari.. tapi akhirnya tewas juga.. hehe kakak dan adik masih tercegat atas kerusi sambil menjengok betul ke apa yg aku kata.. betul ke dah dapat di tewaskan hehe.. last last aku kata..

"nah tengok ni, abah buang kat luar.."

baru le mereka berani turun dari kerusi.. hehe

nak tau apa benda nya... lihat kat bawah ni.. hehe















45 comments:

kEy said...

wahahhahah~
cakap pasal ni mmG byk sgt kisah lucunyE~~
ahahahahhahaha~
next k0men la, xlalu nak cite sbb lawak sgt!
hahahahahahhaa~
lalala~

Mr PenyuBiru said...

eeii! gelinye..hehe..

aku nak klik pada link komen pun takut² gak ni.pasai dekakt ngan lipas tu.haha

kEy said...

n lagi satu!
xperasan pulak pasal buku salahudin tu!
huhu~
syabas2~
buku ni sgt best~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ahh..

tidak!

lipas itu..huhuhu~

zino said...

key
kakak suruh tengok gambar tu pun tak mau hehe

penyubiru..
jangan klik kat gambar tu dia terbang nanti hehe

zino said...

zara..
dia tak gerak pun hehe

intan.dayana said...

erk~
geli ah ngn lipas..
dlu tym kecik2 kalO nmpk lipas kOmpOm jerit kuat2..huhu~

bile da besa2 mcm ni pOn still jerit lg...he~

Yunus Badawi said...

Zino jadi hero kpd anak2lah semalam. Tentu mereka bangga ada ayah mcm zino yg tak takut lipas hehehe

zino said...

intan..
sama lah dengan fizah ya hehe

yunus badawi..
terpaksa lah jadi hero hehe

^ez^ said...

hehee...
lipas ngupenya..hihi..

ez penah kena kaco ngan lipas time nk tido..leh die lalu kt muka kita lak tu.hishh...mmg nk kena pukul la.geli geleman..heheheee..

intan.dayana said...

haha~
rase nye payah kOt nk cri kaum hawa yg suka minatang neh..
he~

SoFie NuR said...

lorrrrrr...
ingatkan ape la tadi...
cik lee rupenye...
memang ade2 aje...
hehehehe...

CikguZue said...

kena sedia perangkap lipas...eh...penyembur lipas. kalau besar macam dlm gambar tu, memang sure sesapa pun takut melihatnya...

adibah said...

Cuba cabut sebelah kaki lipas ni.. tingin jugak nak tengok apa maksud "lipas kudung"..

Kak Elle said...

hahahaha ingat tikus tadi...saya takut dgn lipas terbang..

en_me said...

gambar google kerr tewww.. bad lipas badd..

Jard The Great said...

the father the hero! ewaahhh!!!

zino said...

EZ
tapi tak ada lah lompat atas kerusi kan hehe

intan
pasal lipas tu terbang yg jadi tambah takut hehe

sofie nur
cuma aksi lompat atas kerusi yg sama tu tak sempat rakam hehe

cikguzue
betul tu semalam tu aksi spontan dua beradik hehe

adibah..
cuba lah buat nanti lapur hehe

kak elle
pasal terbang tu yg lari kali kedua hehe

en.me
benar lipas yg di cemat dah di buang keluar..

jard..
utk kesekian kali nya..

AZWA said...

ingatkan anak2 mokcik jer yang penakut ngan lipas hehehe

rumah kuarters mokcik dulu memang sarang lipas..masa siang2 buta pun dia selambaland je merayau depan kita. Tak caya tanya ummibatrisya..

alhamdulillah rumah skang nie jarang pulak jupe lipas tapi banyak cicak lerr plak...alahaiiii

tulipurple said...

yg tahan bau lipas...nak2 kalu ada yg mati dlm bilik air.

Zabs said...

Salam Zino,
Kalau ada bela ikan kelisa, boleh bagi makan benda tu tak?

Abang Long said...

Tidak merbahaya, tetapi MENGGELIKAN !

Wahai saudaraku ZINO. Nama ZINO telah terpahat dalam Blog Abang Long. Sila jawab sejujurnya. TERIMA KASIH.

Mamamanja said...

x suka ngan lipass..
umah lama dulu banyak lipas
kengkadang tengah tido terasa jerk merayap2 kat muka
bila tepis... hah amik ko..
bapak lipas rupanya yg merayap
eiiiiiiiiii geli geleman dibuatnya

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

same ngan anak dara kita, penakut ngan lipas sampai teresak-esak nangis

Zareda Norman said...

lorrr lipas.. zar kalau jumpa lipas, memang hancur ler..

tapi kalau cik ti, zar lari dulu

PrinCeSS said...

kalau maya,mesti dah join adik & kakak melompat atas kerusi..
hehe.
teringat dulu ada lipas kat dlm bilik air,sanggup x masuk..huhu

zino said...

azwa
kecik pun ramai yg takut rupanya hehe

tulipurple
memang pun..

zabs
kalau ada ikan kelisa tak senmpat idup lipas semua tu hehe

abanglong
ada seruan ke.. hehe

mammanja
kena spray cepat2 tu..

CB
geli kot tengok benda tu merayap2.. hehe

zar
makna nya lipas nampak zar cabut dulu hehe

princess
kalau dah tiga org lompat mau roboh kerusi tu hehe

PerantauSepi1306 said...

hehehehehe.. aiman pun samo.. omaknye pun samo... ekekekeke leh geng aaaa ngan anak2 bro camnie ;D hehehehe gelissss la menda tuh ;p

zino said...

ramai la geng kakak dengan adik rupanya hehe

HappyIrfa said...

salam bro..
adui..lipas je ker ingatkan ular ke hapa.samalah yg hero kenit kat umah tu.sanggup melalak melolong x nak amsuk bilik air,takut lipas.tak padan ngan lelaki..

Kujie said...

hehehehe.... gerun tu
budak2 zaman skrg

RaFFLeSiA MeRaH said...

sy pun penggeli lipas gak....huhuhu....nak2 kalau lipas yg leh terbang tu...hishhh, x sanggup arrrr

xiiinam said...

tiba tiba teringat buku himpunan entri blogger Soljah... lipas seksi tu....

masa kecik, lipas adalah antara umpan yang saya gunakan untuk memancing baung dan lembat....kiranya, aku tak geli langsung...sama je macam pegang cacing!

zino said...

happyifra..
hazwan yg dah besar tu pun sama.. terjerit la dia hehe..

kujie
betul sangat tu..

rafflesia merah..
sah boleh buat kelab ramai yg takut rupanya hehe

zino said...

xiinam..
zino dulu sukan panjing sembilang.. guna tajo.. petang pacak kat tebing lubuk.. tu.. memalam nanti pegi tengok bawa baldi je sure banyak yg sangkut hehe..

makna nya cacing kira mainan je lah hehe

Sweet Daffodil said...

ew lipeh! pijak je hahaha!

Tie said...

Anak bongsu (11 tahun) Tie pun gitu...Leceh laa..sikit2 takut...

Neeza Shahril said...

geli dengan lipas.. tapi boleh je kalau nak halau dia tapi tak nak pegang.. boleh tak? hehehh..

Aleeya said...

hu hu den pong takot lipas..:)

lupekanje said...

acik dgn anak2pun geli kat lipas...sbb tu kami tk benarkan lipas bemaharajalela kat umah.

DeeN said...

Hehehehee... kalo kat umah, lipas tuh selalu main kejar2 ngan saya. Kejap2 dia kejar saya, kejap2 saya kejar dia balik. Sampai la dia mati. Heheheeh!!

al-hussaini said...

lipas kalau kat rumah skang ni boleh tahan lagi.

yang tak tahannya dengan tikus yang semakin "ramai" dan bermaharajalela. Ada kucing, tapi si kucing ni pun satu. Malas melakukan tanggungjawab. Tau makan Whiskis jer

DrSam said...

lipas lari laju kalau dah kudung ye (spt lipas kudung).

Dee said...

lipas x pe lg..dee geli kalo cicak..hehehe..

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. sama la kita pun geli gak ngan lipas ni.. jgn kan badan.. kaki nya pun kita geli klu nampak tau