Saturday, February 14, 2009

Sepatutnya....




sepatutnya tempat tempat macam ni tidak berlaku sebarang kegiatan jenayah.. rupa2nya tidakk... apa lagi kalau di tempat lain.....kenapa ya??

19 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Kasut boleh la kena curi lagi..(walaupun memamng tak sepatutnya berlaku)...ni kat tempat yang mulia camni pon, duit, laptop, pon orang curik~

intan.dayana said...

kadang ade yg pegi masjid tu bukan untuk beribadat..tu psal ade benda yg ilang..makanya kita hendaklah berhati2..

Kak Elle said...

pencuri tak kisah mmg tu kerja dia ..tempat beribadah pun gasak juga.

en_me said...

dah terhantuk baghu terngadah tewwww.. uhuhu

lupekanje said...

angkara org2 yang tidak beriman pada Allah dan Rasulnya...tidakkah mereka tahu bahawa mencuri itu salah di sisi agama dan undang2 negara...
Kesiankanlah diorg. Mesti diorg susah tuh...sampaikan kasutpun diorg nk curik, demi mencarik setiub dadah gak ehh..
anak saper la gak ehh..ato bapak saper la gak ehh...
kalu nk carik makan, gi lah guna tulang 4 kerat, berusaha bekerja..jgn bagi keluarga atau diri sendiri makan makanan dari hasil haram.
meh kita sesama doa agar anak kita bukan salah sorang dari mereka2 itu...

zino said...

zara
apa saja yg boleh mendatang RM dia org curi..

intan
makna nya tiada lagi tempat selamat..

kak elle
itu lah masaalah nya..

en.me
itu lah masaalah manusia..

lupakanje..
mencari jalan mudah.. itu lah jadi nya.. dosa pahala dia org dah tak kisah..

^ez^ said...

hmm..ez penah kena curi kasut kt masjid.sedih betul masa tu sbb kasut tu baru je beli..terpaksa berkaki ayam nk ke kereta.huhu..

zino said...

ez..
zino pun pernah terkena.. kat kolej pulak tu sepatutnya tempat bijak pandai dan para ilmuan.. ada juga penjenayah hehe

Zareda Norman said...

zino

sebab itulah ada syurga dan neraka...

zino said...

zar
tepat..

Neeza Shahril said...

pencuri tak kenal tempat ibadah ataupun maksiat..
yang dia tahu, dia curi lepas tu jual kasut tu
lepas tu buat beli _____________
sila isi tempat kosong ya zino hehehe..

Princess Liyana said...

jgnkan kasut..hp org pun dicuri ms org tgh solat...double2 dosa ..hmm

zino said...

neeza
macam soalan SPM pulak hehe

liyana
dulu pernah di rakam melalui CCTV di surau hentian bas awam.... yg curi beg dan talipon tu berpakian kemas bertali leher... harap2 polis dah dapat cekup mamat tu..

cendawanintim said...

agaknya dah memang jenis panjang tangan tu, tak kira kat mana2 pon, nak sapu jugak..

zino said...

cendawanintim..
itu yg sebenar nya..

maklang said...

biasa dah tu..mana2 semejid pun...buka dia orang kira!

zino said...

itu lah maklang... kalau kat masjid tak segan silu tempat lain lagi la...kalau dapat tangkap cemat je...

Kujie said...

sepatutnya di situlah tempat paling dekat kita dgn Allah...lagi takut

zino said...

kujie
itu yg sepatutnya tapi mereka ni buat yg tak patut..