Monday, February 9, 2009

Black Out...

Kat luar sana hujan mulai turun... dan kadangkala lebat.... sesekali suasana gelap menjadi terang di ikuti dengan dentuman bersahut sahut ... memang selalu terjadi bagini... setiap kali hujan pasti ada petir pasti ada guruh...

tiba tiba kedengaran satu dentuman kuat.. dan suasana menjadi gelap gulita... lampu terpadam tiba tiba.... adik yg berada tidak jauh dari zino terkejut... secara spontan lantas berlari dalam kegelapan sehingga terlanggar kerusi hehe.. hafizah kat atas pun terjerit.. aku pun bangun mencari lilin.. dalam rumah ni memang dah lama standby lilin.. kerana sejarah supply trip bila petir kuat sering berlaku.. ketika petir masih sahut menyahut tak perlu tergesa2.. utk menaikkan semula swith yg terpelantik..

satu lilin di dapur.. satu lilin di depan.. satu lagi utk kakak di atas.. kesempatan ini aku guna utk berkarya.. hehe.. aku pun ambil camera, ambil tripod kontot dan mula sediakan set... dan......

ini lah hasil nya....






39 comments:

Jard The Great said...

aku teringat plak iklan pasal famili dalam gelap tu.. tak ingat la pasal ape daa.. hehe..

ps: ceh.. sempat amik gmbr tu!

maklang said...

adalah tak kena tu kalau selalu sangat trip...agaknya ELR tu sensitip sangat kot...selalu jadik kat rumah kami..

zino said...

jard..
bila hujan dah reda boleh on kan balik..

maklang
agaknya la.. selalu trip bila petir kuat..

intan.dayana said...

hahaha~
ade mOdel lilin tuh..cesss~
blackOut pOn sempat bergambar kah..??
huuhu~

Yunus Badawi said...

malam tadi pukul 1 pagi tempat saya pun blackout sekejap sbb ada tiang letrik yg keluar api. TNB terpaksa potong bekalan serta merta. Nasib baik ok semula tak berapa lama lepas tu.

Tie said...

Ha ha....macam mana boleh terfikir nak ambil gambar masa tak de letrik tu?? Lucu laa....

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe...

chomelnya...

aritu time takde elektrik...

aku duduk dalam gelap, pegang torchlight and buat kerja guna laptop..

alahai...

Neeza Shahril said...

anak2 neeza kalau blackout pun menjerit..
bukan budak je yang takut, mak nya pun takut tau hehee..

pB said...

memang sah ZINO nie blogger tegar ..

apa apa kejadian mesti diambil gambarnya untuk diselit didalam blog ....


he he he

zino said...

intan
dari termenung je dalam gelap tu baik berkarya.. hehe

yunus badawi
bahaya juga tu..

tie
bila gelap tu hazwan asyik mengekor je tu yg teringat nak rakamkan hehe

zara
semangat tu buat kerja dalam gelap.. hehe

neeza..
bila dah takut nak cari torchlight pun tak jumpa hehe

Pb
mana tau ni hehe

cendawanintim said...

kretippppppppp!

Mr PenyuBiru said...

wah! dah ade kamera baru, apa saje nak disnapnye. hehe

zino said...

cendawan intim..
ready .... klik..

penyubiru..
tengah gatal tangan nak ambik gambar ni hehe

manje said...

salam zino

hehe blogger tegar sudah semestinya mencari kamera...
untuk abadikan pada sebuah cerita...
betul tak?? :)

CikguZue said...

chewah...siap ada model berlilin lagi...

Kak Elle said...

caya lah camera tu bagusssss...hahaha

zino said...

manje
bagitu lah kaedah nya.. hehe

cikguzue
model tu sentiasa siap sedia hehe

kak elle
percubaan pertama..

AZWA said...

Memang seronok jer nak klik sana klik sini maklumla kamera baru kan...tambahan pula ada model yang sedia dipotretkan hehehe

tintaHati said...

ala-ala romantika gitew...hehehe....

silversarina said...

Untung jugak black out dapat abahnya asah bakat fotografi..klik jangan tak klik ..... suka gambo adik dengan lilin tu :)

zino said...

azwa
model tu sedia berkhidmat..hehe

tintahati
kalau di rancang harus tapi kalau di kejutkan dengan kegelapan semua kelamkabut hehe

~mrs azmi~ said...

ngah sonok pki camera baru ek? ^_~
kretif2.. klu saye dah blackout menggelabahla::org penakut mmg cenggini! hahaha::

Abang Long said...

Paling seronok zaman kanak - kanak, bila black out kami main 'aci nyorok'

Zareda Norman said...

wah.. tengah panas dengan kamera baru yer...

Zareda Norman said...

wah.. tengah panas dengan kamera baru yer...

zino said...

mrs azmi
yg kelamkabut si hazwan tu je bila dapat lilin dia main lilin le pulak hehe

abanglong
kalau kat kampong dulu ada kes kena sorok dengan org bunyian hehe

zar
mengetest je tu hehe

CuTeMiUt78 said...

oppss..siap ada model lagi tu...

Mak Su said...

main bayang2 syok ni.

zino said...

cutemiut
model tu siap sedia bila2 masa di perlukan hehe

maksu..
itu la..

xiiinam said...

anak-anak ckLah...masa blackout tula sibuk nak baca bukulah...buat kerja sekolah lah...ala-ala menyiksa diri...waktu terang tak sedor diri...

zino said...

xiiinam..
itu satu lakonan yg berkesan hehe masa tu la tunjuk rajin hehe

~ yus ~ said...

wahh..cantik pulak gambar lilin masa black out nih yer..

Pok Li said...

Salam singgah. Masih teringat hidup zaman pelita

Zabs said...

Salam Zino,
Cadangkan supaya letak lilin tu atas piring. Kasihan meja tu...

zino said...

yus
kena gaya nya cantik juga..

pok li
pelita dan lampu geslin hehe

zabs
atas tangga tu.. kalau atas meja harus ada alas nya..

intan.dayana said...

seb bek kat ostel ni sentiase ade lampu..
hiks~

zino said...

intan..
kalau tak ada? hehe

PerantauSepi1306 said...

manja sungguh hazwan ngan bro ye.. hehehehe tapi kan bab blackout lari cari ibu ayah tu sama je cam anak terona saya ni.. badan yo bosa ;D

zino said...

perantausepi..
biasa la reaksi spontan hehe