Tuesday, May 26, 2009

anda tau ke?

Selama ni ingatkan tak makna...
sejak mula cerita tu di tayangkan..
sampai la sekarang main sebut je..

baru semalam tau..
rupanya ada makna...
anda tau ke? hehe..

ingat tak cerita Ali Baba?
bila ketua penyamun nak buka pintu gua
lagu ni yg dia nyanyi tu..

"ai ya in seng mata kaje semarang ngilum.."

kalau anda tau apa makna nya hehe??
black purple tau la kot hehe

tambahan:
ayat yg telah di perbetulkan oleh en.me

"Niat ngengsong matek aji semar ngiseng.. rampong ngiseng semar tilem"

selamat mencuba.. hehe

31 comments:

lupekanje said...

tatau ...aper ke maknernyer...?
habaq mai la...

zino said...

lupekanje
kasi can yg lain mencuba dulu hehe

aNIe said...

zino...anie tau ade makna...tapi ianya dalam bahasa jawa...dulu ada terdengar tapi tak ingat...kalau dpt jawab...ada hadiah tak...? Heheheh

zino said...

anie
capat guna talian hayat hehe

Mr PenyuBiru said...

dulu pernah tengok satu interbiu sudin. tengok ke baca, dah lupa. dalam sessi tu ade dijelaskan apa makna nye.

Yunus Badawi said...

saya nak bagi can orang lain dulu.

zino said...

penyubiru
macam mana boleh lupa ni..

YB
bagi orang muda jawab dulu hehe

Princess Liyana said...

heee...tak tau!apa mksudnye, bgtaula;)

Ajzie said...

usikkkkkkkk ada hadiah ker nih?

Neeza Shahril said...

tak aci! tak aci! bahasa jawa neeza tak tahu..
bahasa perancis neeza tahu laaa..
hahaa!!! ye la ttuuuuuu... :P

memanglumayan said...

salam abang zino.. macam salah je ejaan tewww..

sepatutnya "Niat ngengsong matek aji semar ngiseng.. rampong ngiseng semar tilem."

Niat di hati Semar (watak wayang kulit) nak berak. Selepas berak Semar tidur.

wallahualam..

Abang Long said...

Memang tahu dan sudah tahu, tapi terlupa ... alahaiii

silversarina said...

Bab ni memang mintak maaf...saya tak tau :)

zino said...

liyana
tunggu yg tau jawab..

ajzie
kalau tak ada hadiah tak ada ilham ke hehe

neeza
sama lah kita hehe

en.me
terimakasih... en.me memang kelas.. hehe

abanglong
kena buka buku semula tu hehe

silversarina
kita belajar dengan yg tau hehe

KAMATO said...

ikut ilmu yg saya ada, cuma paham sebahagian sahaja, atau mungkin sebutan tu tak betul, agaknya blackpurpple paham semua kot

Masy said...

penah tau tp tak ingat. biaselah hehehe

Kak Elle said...

bagi tau dulu apa hadiah nya....

Jard The Great said...

tatau ar.... huhuhu...

Sastri said...

alamak... kene tefon nenek kat kampung la kalau nak tau... tapi mana sempat nih...

zino said...

kamato
BP tu sesekali je muncul hehe

masy
apa yg dia ingat sekarang ni hehe

kak elle
melancong dua hari ke KL atas perbelanjaan sendiri hehe

jard
kita tgunggu yg tau jawab kan..

sastri
sure dapat jawapan tepat nanti.. hehe yg bagi tau zino pun kata bahasa jawa halus dari seberang hehe

hanimndroid said...

ade maksud?! ish! baru kutahu, sy xmau menjawab, sah2 xtaw bahasa jawa. yg tau nye, ireng je la. nape tah pekataan tu melekat.

muadzlife said...

haaa nak suruh tido le tuh..

INTAN said...

daku tahu makna dia sbb ramai kwn2 org jawa...hehe

sya said...

oooo itu maksudnya ek?

RahimSabah said...

Salam - esei tahu dah jawap e tu, tapikan klau doreh bona beri tahukang , org lain tak dapek lak nak pikir , jadi " Lu Fikirlah Sendiri " ha ha . . sapo nak jawap

[S]itie [B]Um [B]Um said...

ape maksudnye??

Pok Li said...

Dulu ada orang rakan jawa yang bilang maknanya, sekarang dah lupa lak.

Ajzie said...

bukan tak de ilham bro.. saya mmg tak tahu dan tak akan menjawab benda yg saya tak tahu...hihihihi

Dee said...

yelah..bahasa jawa tu kan..hahaha..p.ramlee ni mmg lawak..

memanglumayan said...

abang zino, jawapan me itteww tak betoiii kerr.. veryy derr larr

blackpurple @ jowopinter said...

Itu Jawa klasik halus Zino. Saya Jawa kasar tau la...hehehe...

Tapi 'ngiseng' tu maknanya 'berak' la.. hehehe!