Wednesday, May 6, 2009

Di persimpangan???

Kadang kala kita berada di persimpangan, sukar untuk membuat pilihan.. sama ada ke kiri atau ke kanan.. sama ada utara atau selatan.. sama ada timur atau pun barat.. walau apa pun pilihan yg ada kita buat kita perlu yakin, kita telah membuat pilihan yang bijak...

tapi di persimpangan ini saya cukup yakin anda mampu melakukan nya....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



34 comments:

bEEdLE d' bARd said...

kalo nak bayar tol, masuk kiri boleh, kanan pun boleh..

kalo xnak bayar tol, sila ke kanan shj..hehe...

INTAN said...

mau kemana kah itew?...kiri atau kanan...hehe

Nong said...

Dua2 pun boleh sampai destinasi. Yang kena tol tu mungkin lebih cepat.

Dalam hidup ini pun penuh dengan persimpangan. Kadang kala sukar untuk kita memilihnye...

Zareda Norman said...

zino

sama tak semestinya serupa...

jangan tertipu, pilihan ditangan kita

♥miss zaza♥ said...

teringat poem "The Road Not Taken"
hehe ;)

manje said...

salam zino

huhu kalo kite yg tak biasa ngan
jln2 kat sana mau sesat dibuatnya... :)

lupekanje said...

ni yg acik fobia nk gi kat tempat yg acik tatau jalan....celaru jadiknya

Yunus Badawi said...

yg buat signboard tu sesat lagi menyesatkan. haprak.

Ada juga signboard yg hampir serupa di pekan Batang Berjuntai atau sekarang dipanggil Bestari Jaya.

Mr PenyuBiru said...

maknanya, ambik kiri ke kanan ke, boleh aje.

Kak Elle said...

kalau saya yg drive lagi confuse...hehe

KAMATO said...

Bang, kalau orang tu orang luar dan baru masuk kl dia kata orang yg buat signboard tu gila

ez said...

mr zino..
kekadang signboard tu membuatkan kita lg confius..tp kalo xde signboard tu lg confius n sesat..heheh

kayteeze said...

Erk...guna duit syiling boleh ke ?

Kepala -kanan, ekor- kiri....he he...

pB said...

kalau nak g Puchong ?????

Masy said...

klu nk blk shah alam, folo signboard Klang tu kire cun la tu hehehe

klu salah pon xpe, asalkan jgn masa minyak dah dekat E ehehehe

maklang said...

ni kira pilihan sendiri lah ni...mana2 boleh..he..he...jangan langgar sign board, sudah!

MOKCIK AZWA said...

mokcik sudah terkena...

nak ke putrajaya...follow la signboard...sikit punya jauh ker pusing sampai muncul kat jalan menuju klia...haru biru mata hitamku jadiknya..

nasib baik akhirnya jumpa juga putrajaya wakakaka

silversarina said...

Kena kami ni orang kampung dari kemaman, melangutlah kat signboard untuk buat keputusan, kiri ke kanan... hehehe.

Mak Su said...

giler konpius

ABD.RAHIM BIN OMAR said...

Kok x nak konpius dtg kek sabah ni , den 2 yg lama nonggok ke cni , sonang simpang e x banyak , singboard e pun x banyak kadang2 lansung x do singboard , main rodah yo. he he he

Dee said...

dua2 pun bole..satu berbayor..satu free..hehehe...

PrinCeSS said...

sign board ke kemaman x de ke???
aiseyy!!

shami2 said...

Singboard simpang sior tu...jago jago..jangan lak terbabas

zino said...

beedle
pilihan yg bijak hehe

intan
kiri boleh kanan pun boleh.. hehe

nong
pilih dengan bijak..

zar
tepat sekali

zaza
kena pilih kalau tak tersekat kat persimpangan hehe

manje
jalna tu kata kemana pun boleh hehe

lupekanje
memang boleh buat fenin tu hehe

YB
yg buat tu lurus bendul hehe

penyubiru..
tanpa ragu2 hehe

kakelle
tunggu le kat simpang tu hehe

kamato
yg nak buat pilihan pun boleh gilo hehe

zino said...

ez
lebih baik sesat dengan signboard dari sesat tanpa signboard hehe

kayteeze
kalau simpang tu boleh.. sebab mana mana arah pun dia kata betul hehe

pB
ke pucung guna talian hayat hehe

masy
kiri ke kanan? hehe

maklang
langgar signboard kena saman rosakkan harta awam hehe

azwa
biar lambat asal sampai hehe

silversarina
jangan lama sangat nanti orang belakang hon.. hehe

maksu
tarik nafas.. lepas tu buat la pilihan yg bijak..

rahim..
kalau abang poe sana sah sosek barek hehe

Dee
sebelum buat pilihan tengok RM cukup tak hehe

princess
nanti cari mungkin di tempat lain hehe

shami
buat pilihan dengan bijak..

Neeza Shahril said...

ni ke yang diorang kata DUKE tu?

zino said...

neeza
bukan tapi kalau ikut kanan boleh le sampai ke DUKE tu hehe

yginsaf.com said...

kalo nak selesa, cepat, selamat, bayar tol ikut kiri.. ikut kanan pun oke jugerr - nostalgia ghitewww.. mcm beedle dbard bilang.. ekeke, salamm ari jumat abg zino tewww

syareena said...

hehe apa da punye simpg...

klu dah biase okla...

buatnye sesekali sampai ctu mau meroyan tgh jln hahahaha

zino said...

en.me
yg mana satu pun betul hehe

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. keluar jalan yg sama gak kan

zino said...

cutemiut
nak pilih kiri ke kanan hehe

© Opah De said...

Lerr... kalau opah, memang opah dah teroyak kat situ gak.

PerantauSepi1306 said...

agak2 lah kan... jalan ni sebenarnya satu bulatan yang besaq, pi mai pi mai keluaq kat junction yang sama kot hehe.. tapi memang konpom kalo den yg bawak keter... sosat lah jawabnye ;p